Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#331 Bericht door brake034 » zaterdag 09 mei 2015, 16:05

Laten we uitgaan van de stelling: Ik koop alleen maar lokaal en gebruik materiaal wat me hier ter beschikking staat, wat stellen de heren techneuten in dat geval voor? Zonder in de rol te vallen dat het allemaal shit is wat niet kan werken want daar heb ik niet zoveel aan?!
Marcel

hanshu

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#332 Bericht door hanshu » zaterdag 09 mei 2015, 16:09

Een thais stopcontakt en een thaise stekker....een nl stopcontakt en een nl stekker
Geen verlopen,adaptors enz

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#333 Bericht door prajak » zaterdag 09 mei 2015, 16:12

Brake034, steeds meer dingen in dit land worden verkocht met 'ronde' stekkers. Die passen niet in de ouderwetse Thaise wcd, wandcontactdozen, ook wel stopcontact of stekkerdoos genoemd. Hulpstukken geven alleen maar ellende.

Ik heb een eigen huis en voel me niet geremd de zaak veilig te maken. En er komt ieder jaar een stroomtechneut uit NL naar hier en neemt NL-kwaliteit voor me mee. En ik heb een 'duspol' en een 'amp. tang' om te testen.

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#334 Bericht door brake034 » zaterdag 09 mei 2015, 16:13

Genoeg elektro, laten we nog eens terugkomen op die rookworsten:
"Krijg net een e-mail van Hugo die overheerlijke Nederlandse snacks op de Thaise markt zet.
Ziehier de website http://www.hds-co-ltd.com/#!/cfpj
Ik ga toch gauw een keer aan die rookworst!"
Marcel

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#335 Bericht door prajak » zaterdag 09 mei 2015, 16:18

Ik heb de rookworsten van die andere NL-er in C-Mai, Dirk Dutch Snacks. Prima rookworst van topkwaliteit en we zijn er zuinig mee, dus alleen op zaterdagavond. Je kunt wel raden wat we net genuttigd hebben....... :clap:

hanshu

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#336 Bericht door hanshu » zaterdag 09 mei 2015, 16:19

Goed plan..met al die adaptors kun je roken in eigen huis...
Ziet er lekker uit...maar mn vriezertje is nog te krap voor een bestelling van formaat...rookworst,makreel,kroketten, bamieschijven, binnenkort maar even met miss praten...voordeel ze hebben ook stroopwafels..hehe

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#337 Bericht door prajak » zaterdag 09 mei 2015, 16:27

Hanshu, als je hier bent en je wilt bestellen in C-Mai dan maak ik je er attent op dat ik ook een liefhebber ben van gezond eten en dat Nick in Udon ook wel eens wat extra lust. Misschien kunnen we combineren.

Nick haalt het van busstation of vliegveld en wij rijden naar Nick, voor mij 50 km, voor jou ietskes meer.

Het is maar een idee. Misschien doe DeDe ook wel mee..... En wie woont nog meer daar, Euromonkey? Yandre in Nongkhai?

Stroopwafels koop je ook aan de bron bij forumlid Ben in Bangkok. Hij heeft ook gevulde speculaas. Maar daar is het nu wat vroeg voor.

hanshu

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#338 Bericht door hanshu » zaterdag 09 mei 2015, 16:38

prajak schreef:Hanshu, als je hier bent en je wilt bestellen in C-Mai dan maak ik je er attent op dat ik ook een liefhebber ben van gezond eten en dat Nick in Udon ook wel eens wat extra lust. Misschien kunnen we combineren.

Nick haalt het van busstation of vliegveld en wij rijden naar Nick, voor mij 50 km, voor jou ietskes meer.

Het is maar een idee. Misschien doe DeDe ook wel mee..... En wie woont nog meer daar, Euromonkey? Yandre in Nongkhai?

Stroopwafels koop je ook aan de bron bij forumlid Ben in Bangkok. Hij heeft ook gevulde speculaas. Maar daar is het nu wat vroeg voor.
Ja ...dat is een goed plan,Erik...gezamenlijk inkopen scheelt transportkosten....we houden het warm de DIO...(dutch inkoop organisatie)

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#339 Bericht door brake034 » zaterdag 09 mei 2015, 16:46

Kijk, dat is teamgeest en dat is waar het forum van toegevoegde waarde is.
Mijn komende order gaat naar Hugo, ik heb een ruime vriezer maar moet even wat Chiang Mai Smoke House producten op maken.
Marcel

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#340 Bericht door ron » zaterdag 09 mei 2015, 16:48

brake034 schreef:Prajak, er zijn weinig mensen die bereid zijn om alle stekkerdozen in huis eruit te gooien, de stoppenkast eruit te slopen en dat allemaal te vervangen door spullen vanuit Nederland die in de koffer mee naar Thailand mee genomen moeten worden.

Of je leeft met wat je lokaal kunt vinden of je doet dat niet, het vergt van alle kanten een aanpassing?
Wil mij zeker niet moeien met deze technische discussie, maar vindt (onderstreepte zin) deze opmerking iets in de trant van "de weg van de minste weerstand".
Veiligheid is te koop.dus waarom niet in je koffertje mee (laten) nemen?

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#341 Bericht door brake034 » zaterdag 09 mei 2015, 16:54

Ron, de Europese aard stekkers zijn veilig en zijn vaak aangegoten aan de kabel.
De randaarde van die stekkers maakt alleen geen contact met het derde lxlletje van de Thaise combinatie.
De adapter past de Europese randaarde aan naar het derde Thaise lxlletje, ik zie niet in wat daar mis mee is?

Kijk naar de foto's, de twee Europese stekkerpoten worden gewoon gebruikt, alleen de randaarde wordt aangepast.
En de heren techneuten hebben nog geen inhoudelijk betoog opgehangen wat daar mis mee zou zijn?
Marcel

hanshu

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#342 Bericht door hanshu » zaterdag 09 mei 2015, 17:54

Dan moet je nog eens overlezen,brake

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#343 Bericht door RuudThai » zaterdag 09 mei 2015, 18:10

Hé, er is een aparte topic over kabeltjes, snoertjes, aders, verloopstekkers, noodgeneratoren en nu zitten jullie al op 3 topics te pietlutten daarover!
Kan het niet even centraal? :neus:

hanshu

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#344 Bericht door hanshu » zaterdag 09 mei 2015, 18:34

Hehe...moet jij nodig zeggen ,Ruud met je politieke insteek overal.. :crazy:

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Vandaag de dag, in de provincie Chiang Rai

#345 Bericht door brake034 » zondag 10 mei 2015, 03:37

Zo dan, vannacht was het nog een keer raak, wat een storm en onweer.
Meer schade in de tuin maar het koelt wel lekker af, denk dat het onder de 30 graden blijft.
Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Steden”