Aangezien ik zonsondergangen erg mooi vind (en geen ochtendmens ben) ben ik vanmiddag op zoek gegaan naar een geschikte plek voor een zonsondergang fotoshoot.
Dus ik op de scooter naar wat rijstvelden vlak bij ons huis, die rijstvelden zijn groen van de tweede aanplant.

Aparte boom.

Toen ik het geschikte beeldveld op mijn netvlies had ben ik weer op de scooter gesprongen en naar het natuurlijke water bassin van onze dorps lokale waterleidingbedrijf gereden, een rustige picknick- of vis plek.

Verderop in de heuvels van ons dorp is een niet spannende tempel met een niet afgemaakt groot Boeddha beeld.

Naar huis voor een bakkie koffie en om 17.30 weer de rijstvelden in, lachende boeren die naar huis gaan om te eten zwaaien en toeteren naar je en dan zwaai en lach je terug natuurlijk. Bij een thoeb (rust/lunch plek met een roestig golfplaten afdakje en een verhoogde vloer) de scooter geparkeerd en na de camera goed opgesteld te hebben zie je op een goed moment de zon naar de juiste positie zakken.

En nog wat verder, beter uitgelicht dit keer.

Naar huis voor het avondeten, Pun had op mijn verzoek larb gemaakt, een Noord Thais gerecht met rijst, veel groente, kruiden en wat varkensgehakt.
Nu nog een Beer Chang en wat rommelen op de PC, straks op tijd naar bed, nou nog eentje dan.