2 dagen Kanchanaburi

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
utopiax
komt net kijken
komt net kijken

2 dagen Kanchanaburi

#1 Bericht door utopiax » donderdag 06 februari 2014, 14:49

Heb inmiddels al wat opzoekwerk gedaan en we zouden graag de NP Erawan (watervallen) en Hell Fire pass doen. Nu zie ik 2 opties, welke lijkt jullie het beste of zouden jullie het nog anders doen?

Zaken die reeds vastliggen:
Op 6 juni 2014 ontwaken we 's ochtends te Bangkok.
Overnachting te Kachanaburi van 6 juni tot 8 juni in hotel vlakbij Death Railway.

Optie 1:
Dag 1 - We nemen de bus vanuit Mo Chit (2) omstreeks 06:00 of 07:00 naar Kanchanaburi en komen daar rond 10u aan. We checken in in ons hotel, laten baggage achter en nemen de Death Railway trein aan River Kwai (10:55) naar Nam Tok. We komen daar in de vroege namiddag aan, nemen een taxi naar Hell Fire pass en vanuit daar taxi (of bus?) terug naar Kachanaburi.

Dag 2 - We regelen al dan niet zelf een uitstap naar Erawan NP en brengen daar een dagje/ half dagje door en rusten nadien nog wat in ons eigen hotel.

Optie 2:
Dag 1 - We nemen de bus vanuit Mo Chit (2) omstreeks 09:30 of 11:00 naar Kanchanaburi en komen daar rond iets na de middag aan. We checken in in ons hotel en houden het rustig voor de namiddag.

Dag 2 - We staan vroeg op en nemen trein om 06:05 naar Nam Tok, nemen daar taxi naar Hell fire pass en vertrekken er rond de middag met taxi (of bus?) naar Erawan waar we tot sluitingstijd blijven en dan terug taxi (of bus?) naar Kanchanaburi nemen.

Belangrijke vragen:
Zijn er taxi en/of bus mogelijkheden te Nam Tok naar Hell Fire pass?
Ik heb ook al gezien dat ervanuit Bangkok rechtstreeks een trein is naar Nam Tok (toeristentrein?), maar deze zou enkel op zaterdag en zondag gaan en wij vertrekken op vrijdag dus ik veronderstel dat deze geen optie is?

Alvast bedankt voor de hulp!

Thaigoods
kenner
kenner

Re: 2 dagen Kanchanaburi

#2 Bericht door Thaigoods » donderdag 06 februari 2014, 17:53

Volgens mij gaan er meer bussen naar kanchanaburi vanaf het Bangkok southern busstation ipv morchit. Ritje duurt iets van 2 uur.

Huur een taxi voor een dag in kanchanaburi ipv bij hell fire pass en erawan vervoer te zoeken. Het zijn toeristische plaatsen en vervoer wordt vaak middels een reisburootje in kanchanaburi geboekt en niet zelfstandig. Het zou mij dan ook niet verbazen dat zelfstandig met bus of taxi ter plekke lastig is en veel wachttijd kan kosten.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”