Eerste keer Thailand, reisadvies gevraagd

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Herma2014
komt net kijken
komt net kijken

Eerste keer Thailand, reisadvies gevraagd

#1 Bericht door Herma2014 » maandag 03 februari 2014, 20:26

Hoi allemaal,

Over twee weken vertrekken wij voor vier weken naar Thailand. Na een aantal keer Amerika te hebben ontdekt, is dit onze eerste keer Azië, en eerste keer backpacken en we hebben er heel veel zin in!! Ik heb al veel gelezen op het forum, fijn al die informatie! We hebben het plan om zowel noord als zuid aan te doen. Ga ik toch ook maar even ons reisschema plaatsen:

Dag 1: AMS-BKK
Dag 2/3: Bangkok
Dag 3: Bangkok - Kanchanaburi
Dag 5/6: Kanchanaburi (o.a. Erawan en rustdagje)
Dag 7: Kanchanaburi - Ayuttaya
Dag 8: 's avonds nachttrein van Ayuttaya naar Chiang Mai
Dag 9 t/m 13: Chiang Mai (o.a. dagje olifanten verzorgen, dagtocht Chiang Rai, evt. iets met ziplines)
Dag 14: Vlucht Chiang Mai naar Phuket
Dag 15 t/m 17: Ko Phi Phi
Dag 17 t/m 20: Krabi
Dag 21 t/m 23: Krabi - Khao Sok NP (de 2 of 3 daagse trekking)
Dag 24: Khao Sok - Ko Tao
Dag 25 t/m 27: Ko Tao (snorkelen, relaxen, dagtocht Ko Phangan)
Dag 28: Ko Tao - Bangkok
Dag 29: Bangkok (shoppen)
Dag 30: BKK - AMS

Dit zijn zo een beetje de plekjes waar we wel graag heen willen, we zien daar ook wel hoe leuk (of niet) het ergens is om langer of korter te blijven. Ik neem ook aan dat het prima te doen is om ter plekke iets te vinden om te slapen (hostel, guesthouse, b&b is ons prima). Wel heb ik nog een paar vraagjes:

- Hoe vinden jullie dit reisschema? Goed te doen, genoeg rust, slaan we juist dingen over die we echt moeten zien of staan er dingen tussen die niet de moeite waard zijn? (We houden er wel van om rust en actief af te wisselen, en zijn ons er ook wel van bewust dat het erg heet is en het lang duurt om tussen plekken te reizen)
- Kunnen we het vliegticket van Chiang Mai naar Phuket ter plekke regelen? Hoe vaak in de week gaan die vluchten?
- Wat is handig qua schoeisel, en dan vooral voor de trekking in Khao Sok: schoenen of kun je dat ook met sandalen af? Hoe is Khao Sok in die tijd van het jaar (zijn daar begin/midden maart)?
- Zouden jullie van tevoren goed uitzoeken hoe je van plek naar plek komt? Of is het ook goed te doen om dat daar uit te zoeken?

Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!! Dit zijn namelijk juist de dingen wat ik niet echt kon vinden, of waar je veel verschillende antwoorden op tegenkomt... Oja, er is natuurlijk veel in het nieuws over gedoe in Bangkok. Mocht het echt onveilig zijn tegen die tijd, kunnen we Bangkok altijd overslaan. Iemand die daar recent is geweest of er woont die weet of de toeristengebieden (Ko San Road, etc.) wel goed te doen zijn?

Alvast bedankt!!

Groetjes, Chris en Herma

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Eerste keer Thailand, reisadvies gevraagd

#2 Bericht door prajak » dinsdag 04 februari 2014, 00:53

Thai Smile brengt je vanaf C-Mai nonstop naar Phuket drie keer per dag.
Thai Airways International doet dat met een overstap in Bangkok.
Nok Air biedt zover ik weet die vlucht niet aan.
Thai Air Asia en Bangkok Air: bezoek hun website eens.

Goeie reis gewenst.

trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door trangerkuda » dinsdag 04 februari 2014, 03:24

Herma2014. Omdat ik ik al geprobeerd heb je in je bericht gestelde vragen enigszins te beantwoorden, beperk ik mij door je naar die reactie te verwijzen. Dubbelop vind ik wat veel van het goede. Ik vertrouw er op, dat je daarmee kunt instemmen.

Farang Baa
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Farang Baa » dinsdag 04 februari 2014, 15:09

Herma2014 schreef:- Wat is handig qua schoeisel, en dan vooral voor de trekking in Khao Sok: schoenen of kun je dat ook met sandalen af? Hoe is Khao Sok in die tijd van het jaar (zijn daar begin/midden maart)?
Voor een stevige wandeling zijn goede schoenen mét sokken essentieel. Dat heb ik zelf pijnlijkerwijs ondervonden in Pattaya. En dat op simpele, vlakke wegen.
In maart zal de temperatuur al hoger liggen dan in het hoogseizoen, dus probeer wel redelijk luchtig schoeisel (stevige gympen, bv. Allstars) met naadloze sokken mee te nemen.

Inge62
Veel ervaring
Veel ervaring

#5 Bericht door Inge62 » dinsdag 04 februari 2014, 19:05

Wij deden de trekking in khao Sok op slippers tijdens de regentijd in augustus.....
Wel zorgen voor goed profiel onder je slippers.
En heel eerlijk, mijn oudste zoon hield me tijdens afdalingen in de blubber goed vast. :mrgreen:

Herma2014
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door Herma2014 » donderdag 06 februari 2014, 22:52

Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik toch ga voor stevige sandalen, en dan nog gympen mee voor het geval dat.
En ik zal nog van tevoren even kijken op de websites van de airlines, denk dat we dat dan ook gewoon ter plekke boeken. Wel zo fijn om echt nergens aan vast te zitten...
trangerkuda schreef:Herma2014. Omdat ik ik al geprobeerd heb je in je bericht gestelde vragen enigszins te beantwoorden, beperk ik mij door je naar die reactie te verwijzen. Dubbelop vind ik wat veel van het goede. Ik vertrouw er op, dat je daarmee kunt instemmen.
Natuurlijk kan ik daarmee instemmen ;) Bedankt voor je antwoorden en adviezen!

We vertrekken over anderhalve week! Heb er heel veel zin in!! En ik ben heeeel benieuwd hoe we het gaan hebben.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”