Gangbare prijs van een grote zak rijst van 25 of 30 kg
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Gangbare prijs van een grote zak rijst van 25 of 30 kg
.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- brake034
- Expat
Re: Gangbare prijs van een grote zak rijst van 25 of 30 kg
In Thailand of in Nederland? Hele of gebroken rijst?
Marcel
-
- Volwaardig lid
En sticky of steamed rijst?
- v@go
- Volwaardig lid
rode of witte?
Nee geen wijn
ongeveer voor "gewone" rijst 18-23 baht/kg er is ook duurdere en ook goedkopere.
Nee geen wijn
ongeveer voor "gewone" rijst 18-23 baht/kg er is ook duurdere en ook goedkopere.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก
ความลับไม่มีในโลก
-
- Volwaardig lid
Welke kwaliteit?Als je rijst inkoopt in zo'n winkel zie je dikwijls meer dan 10 soorten rijst in de bakken liggen.Van gebroken rijst,diverse soorten tot kwaliteitsrijst van verschillende soorten.Je ziet het verschil in korrel en kleur en ze voelen ook anders aan.Zo'n 800 baht voor 30 kg parfumrijst ongeveer.genesis schreef:Wie kan me vertellen wat een gangbare prijs is voor een zak rijst van 25 of 30 kg?
Genesis
Ik denk niet dat de prijs overal hetzelfde is.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......
-
- Volwaardig lid
Ik wil je het geheim wel verklappen hoorgenesis schreef:Wie kan me vertellen wat een gangbare prijs is voor een zak rijst van 25 of 30 kg?
Genesis

Bildtstar, Doré, Eigenheimer, Opperdoezer, Frieslander, Nicola, Turbo, Irene, Bintje,
Eersteling, Gloria, Redstar, Rapido, Alpha, Inova, Maritiema, Santé

Er schijnt hier in Thailand enorm gegoocheld te worden met een schuurtje Lassie Toverrijst

Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…
-
- Volwaardig lid
" Er schijnt hier in Thailand enorm gegoocheld te worden met een schuurtje Lassie Toverrijst "
Ja, en ken je ook de dader ?
Ja, en ken je ook de dader ?
-
- Volwaardig lid
Euhhh... Ik denk van niet. Ik ben maar een simpele

Misschien kan jij de geïnteresseerden even bij praten? 

Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…
-
- Volwaardig lid
.
Laatst gewijzigd door genesis op zondag 20 april 2014, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Volwaardig lid
"...Er schijnt hier in Thailand enorm gegoocheld te worden met een schuurtje Lassie Toverrijst ..."
Wie dat heeft gedaan ? De schuurtjesman natuurlijk ! Maar dat is van voor jouw tijd hier.....
Wie dat heeft gedaan ? De schuurtjesman natuurlijk ! Maar dat is van voor jouw tijd hier.....

- brake034
- Expat
Er is voor de boeren een soort prijsgarantie gemaakt van 15 baht per kilo, een populistische maatregel van de vorige regering. Weet niet of die prijs nog klopt maar koop de rijst los bij een handelaar in de buurt voor pakweg 25 baht per kilo denk ik.
Wij hebben eigen rijst, pakweg 4 rai rijstveld levert voldoende op voor ons en wat oudere familieleden.
Dit jaar jasmijn rijst geplant, dat doen we koemnd seizoen weer.
Soms hebben we over en dat verkoopt Pun aan de lokale handel.
Paar jaar gelden hebben we dat lapje grond gekocht voor 450.000 baht, dat hebben we aan rijst er nog niet uit maar de grond is inmiddels het dubbele waard.
Wij hebben eigen rijst, pakweg 4 rai rijstveld levert voldoende op voor ons en wat oudere familieleden.
Dit jaar jasmijn rijst geplant, dat doen we koemnd seizoen weer.
Soms hebben we over en dat verkoopt Pun aan de lokale handel.
Paar jaar gelden hebben we dat lapje grond gekocht voor 450.000 baht, dat hebben we aan rijst er nog niet uit maar de grond is inmiddels het dubbele waard.
Marcel
-
- komt net kijken
idd je heb een hoop soorten rijst maar prijs vanaf 1000 bath tot 1300 bath voor 25 kilo rijst is normaal hoor
-
- Volwaardig lid
Bij ons liggen de prijzen - afhankelijk van wanneer je het van het land koopt, vlak na de oogst of een paar weken daarna -, tussen de 11 en 14 baht per kilo, en dat is dan kleefrijst. Dat moet dan nog worden schoongemaakt, maar dat is gratis, de velletjes worden namelijk gebruikt als veevoer.
Steamed rice zal niet erg veel duurder zijn, daar dat bij ons eigenlijk niet wordt gegeten,. hoe graag ik dat ook zou zien ( ivm diabetes ).
Steamed rice zal niet erg veel duurder zijn, daar dat bij ons eigenlijk niet wordt gegeten,. hoe graag ik dat ook zou zien ( ivm diabetes ).
-
- Volwaardig lid
"...hoe graag ik dat ook zou zien ( ivm diabetes )..."
Duncan, je maakt me nu nieuwsgierig. Wat heeft gestoomde rijst te maken diabetes ?
Duncan, je maakt me nu nieuwsgierig. Wat heeft gestoomde rijst te maken diabetes ?
-
- Volwaardig lid
Gestoomde rijst is het probleem niet, maar kleefrijst, daar zit een enzym in wat de kans op het krijgen van Diabetes bevordert.
Er wordt vanuit de Thaise overheid al jaren voor gewaarschuwd, en ook de doktoren in de ziekenhuizen trekken elke keer weer aan de bel ( als schoonloeders ernaartoe moet ), maar ja, traditioneel Isaan food he, daar hoort kleefrijst bij en het is zo lekker
.
Er wordt vanuit de Thaise overheid al jaren voor gewaarschuwd, en ook de doktoren in de ziekenhuizen trekken elke keer weer aan de bel ( als schoonloeders ernaartoe moet ), maar ja, traditioneel Isaan food he, daar hoort kleefrijst bij en het is zo lekker