Geschiedenis; commentaar en aanvullingen
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Geschiedenis; commentaar en aanvullingen
Nou, kom maar op. Van harte welkom hier en ik wil graag jullie reacties lezen.
-
- Volwaardig lid
Re: Geschiedenis; commentaar en aanvullingen
Een vlotte geschiedenisles. Uiteraard kun je commentaar verwachten, maar ik denk dat dit een goede weergave is voor de toerist.
Misschien een mooi boek ter aanvulling: Thailand's Political History van B.J. Terwiel. In zijn boek is hij alleen voorzichtig rondom de verslaglegging wat betreft de huidige koning.
Misschien een mooi boek ter aanvulling: Thailand's Political History van B.J. Terwiel. In zijn boek is hij alleen voorzichtig rondom de verslaglegging wat betreft de huidige koning.
- -
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Ik wil best.prajak schreef:Nou, kom maar op. Van harte welkom hier en ik wil graag jullie reacties lezen.
Maar het is handig als je even een link geeft naar waar jouw geschiedenislessen staan...
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Moet Chang misschien nog een knopje omzetten zoals eerder aangegeven. 

-
- Volwaardig lid
Onder cultuur heren ! 25 Pagina's met tekst, weblinks en foto's.
Vanaf gisteren meer dan 30 keer bezocht dus het is te vinden. En het zijn geen lessen zoals je daarin kunt lezen.
Vanaf gisteren meer dan 30 keer bezocht dus het is te vinden. En het zijn geen lessen zoals je daarin kunt lezen.
-
- Volwaardig lid
http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=822839
Ron.
ps.Het is wel een "linke" pagina hoor Prajak.
Ron.
ps.Het is wel een "linke" pagina hoor Prajak.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
Wat is er link aan naar jouw mening ?
Ik heb zorgvuldig ieder commentaar op 'het paleis' vermeden, alleen foto's geplaatst van internet en het vol gestopt met websites die hier toegelaten zijn want anders had ik ze niet kunnen bekijken.
Nee, ons commentaar op de MOB is veel feller dan in mijn stukje geschiedenis. Mijn mening.
Ik heb zorgvuldig ieder commentaar op 'het paleis' vermeden, alleen foto's geplaatst van internet en het vol gestopt met websites die hier toegelaten zijn want anders had ik ze niet kunnen bekijken.
Nee, ons commentaar op de MOB is veel feller dan in mijn stukje geschiedenis. Mijn mening.
-
- Volwaardig lid
Goedemorgen Prajak.prajak schreef:Wat is er link aan naar jouw mening ?
Bedoelde het eigenlijk cryptisch...... "linke" .....linken/link

Ga het morgen wel "bestuderen",we gaan straks naar het strand toe.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Volwaardig lid
Alleen dit draadje komt in ---> Bekijk actieve onderwerpen <---
Geschiedenis Thailand. 1, 2 en 3 niet. Je moet die dus via 'cultuur' aanklikken.
Ik zag ze ook nu pas.

Geschiedenis Thailand. 1, 2 en 3 niet. Je moet die dus via 'cultuur' aanklikken.
Ik zag ze ook nu pas.

-
- Volwaardig lid
Jeanette, de draadjes zijn dichtgezet voor twee weken om het commentaar hier te verzamelen. Maar ze gaan echt open voor aanvullingen van anderen en mij. Goed, ik neem aan dat nu iedereen wel weet waar ze staan... Vanaf plaatsing gisteren, 170 hits. Heus, men vindt ze wel.
-
- Expat
Heerlijk, een paar uur wijden aan een van mijn hobby's, geschiedenis. En zeker de geschiedenis van Thailand. Het blijft boeien.
En Prajak, bedankt voor de moeite om alles bijeen te sprokkelen.
Mocht ik commentaar willen geven, zal ik het zeker doen. Maar voorlopig ben ik even bezig.
En Prajak, bedankt voor de moeite om alles bijeen te sprokkelen.
Mocht ik commentaar willen geven, zal ik het zeker doen. Maar voorlopig ben ik even bezig.
-
- Volwaardig lid
Prajak alle respect, heb er samen met mijn man enige uren zitten lezen! Goed opgezet!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Vandaag ook met geschiedenis bezig geweest.
We hebben de film 'Walking with Dinosaurs' in 3 D gezien.
Spectaculair.
Het lukt me niet om interesse op te brengen voor de geschiedenis van Thailand, m'n hoofd is te vol met van alles en nog wat.
Dat maakt mij toch geen slecht mens hè?

We hebben de film 'Walking with Dinosaurs' in 3 D gezien.
Spectaculair.
Het lukt me niet om interesse op te brengen voor de geschiedenis van Thailand, m'n hoofd is te vol met van alles en nog wat.
Dat maakt mij toch geen slecht mens hè?

-
- Volwaardig lid
Als je aanvullingen wilt, dan heb ik een paar suggesties:
- het aan banden leggen van landeigendom door buitenlanders is terug te leiden tot de beginperiode van kolonialisatie van Azië. De Thai waren dermate bevreesd voor buitenlanders, die mogelijk hun land kochten, dat dit aan banden gelegd werd.
- Thailand is nooit gekolonialiseerd, maar dat is niet zo zeer te danken aan de Thai. Zowel Engeland als Frankrijk hadden grote belangen en gaven de voorkeur aan een bufferzone tussen India (Engels) en Indochina (Frans). bron: Thailand's political history.
- Thailand en de tweede wereldoorlog staan vooral bekend vanwege de spoorweg. Onderbelicht is vaak het aantal Thai dat het leven liet. Wat betreft het doorlaten van het Japanse leger, zal ik mijn boeken er op naslaan. Volgens mij was de nationalistische regering van Thailand dolgelukkig met de Japanners en was er geen druk nodig voor die doortocht.
Ik zal mijn boeken gaan opsnorren, mogelijk heb ik nog wat meer aanvullingen.
- het aan banden leggen van landeigendom door buitenlanders is terug te leiden tot de beginperiode van kolonialisatie van Azië. De Thai waren dermate bevreesd voor buitenlanders, die mogelijk hun land kochten, dat dit aan banden gelegd werd.
- Thailand is nooit gekolonialiseerd, maar dat is niet zo zeer te danken aan de Thai. Zowel Engeland als Frankrijk hadden grote belangen en gaven de voorkeur aan een bufferzone tussen India (Engels) en Indochina (Frans). bron: Thailand's political history.
- Thailand en de tweede wereldoorlog staan vooral bekend vanwege de spoorweg. Onderbelicht is vaak het aantal Thai dat het leven liet. Wat betreft het doorlaten van het Japanse leger, zal ik mijn boeken er op naslaan. Volgens mij was de nationalistische regering van Thailand dolgelukkig met de Japanners en was er geen druk nodig voor die doortocht.
Ik zal mijn boeken gaan opsnorren, mogelijk heb ik nog wat meer aanvullingen.
- -
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Erik, Ik heb het gelezen en ben erg onder de indruk.
Om alles goed te begrijpen, moet ik er nog een keer doorheen.
En dan moet ik ook alle links volgen (heb ik nu niet gedaan).
Ik begin met deel 3.
Wereldvreemd en anderen: Prajak geeft een visie, er zijn ongetwijfeld historici die er anders over denken.
Dus schrijf daar vrijelijk over! Maar het liefst wel met bron op internet.

Om alles goed te begrijpen, moet ik er nog een keer doorheen.
En dan moet ik ook alle links volgen (heb ik nu niet gedaan).
Ik begin met deel 3.
Wereldvreemd en anderen: Prajak geeft een visie, er zijn ongetwijfeld historici die er anders over denken.
Dus schrijf daar vrijelijk over! Maar het liefst wel met bron op internet.

Knor, knor,
Hans
Hans