1e keer zuid -Thailand, advies gevraagd over paar dingen

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
dannyboy
komt net kijken
komt net kijken

1e keer zuid -Thailand, advies gevraagd over paar dingen

#1 Bericht door dannyboy » zondag 03 november 2013, 14:40

We gaan voor het eerst naar Zuid-Thailand. Veel zin in, zijn super enthouisiast.
We zijn met 3en en komen aan op Phuket op 18 februari 2014.
We blijven 14 dagen. ( ivm huisdieren is langer niet mogelijk)
Na veel zoeken,spitten,vergelijken en inlezen hebben we de voor ons perfecte vakantie samengesteld, mag ik wel zeggen. :-)

Enkele vragen blijven voor ons nog onbeantwoord, ondanks de vele info die we al verzameld hebben.
Hopelijk kunnen jullie deze beantwoorden :

En wel :
1) Omdat we zo er best kort zijn, hebben we wel vast onze route bepaald waar en wanneer we ergens heen gaan. De hotels en het vervoer gaan we op de bonnefooi doen en alles vanaf daar boeken/reserveren.
Maar 1 ding willen we zeker doen en dat is : Elephant Hills tented camp resort in Khao Sok Natural Park.
de vraag is : Kunnen we zo'n park/resort ook makkelijk een paar dagen van te voren boeken ?? Of is het slimmer om dit resort al wel vast van te voren te reserveren, aangezien dit een goed aangeschreven resort is, met relatief weinig kamers/tenten.
Of zeggen jullie : Maak je niet druk ,ze zullen vast nog wel plek hebben als je een dag of wat van te voren belt.
Liefst doen we dat, want vooraf reserveren blijkt altijd stukken duurder.
maar toch .... aangezien we dit absoluut in onze reis willen hebben, en niet mis willen grijpen, stel ik deze vraag toch maar voor de zekerheid.

2) Als het klopt, is Ko Lanta redelijk moslim gericht.
Wij zijn alledrie levensgenieters en houden van ons biertje of wijntje bij de lunch, op terras, restaurant of in hotel.
Is het heel moeilijk daar qua alcohol ( in supermarkt,bar,restaurant,terras) of is daar bijna niets van te merken , en kan men bijna gewoon overal zijn wijntje bestellen/kopen/drinken ?

3) Wat is op zich het beste strand om te verblijven op Ko Lanta, als we van zowel gezelligheid houden ( bars/terras/restaurant/winkels) als van rust en de prachtige natuur om ons heen ? Welke strand of waar in de buurt kunnen we dan het beste accomodatie zoeken als we zo veel mogelijk van beide dingen willen genieten?

4) Zijn de favoriete aangeschreven vele hotels die b.v BOOKING.com aanbiedt ook gewoon goed beschikbaar en te reserveren vanuit daar ? Of zitten die vaak vol, en zijn het voornamelijk de andere hotels/resort die niet veel worden aangeboden op webistes zoals Booking.com die nog beschikbaar zijn ? M.A.W : wel of niet van te voren reserveren, als we in een Luxe hotel willen blijven zoals aangeboden op b.v Booking.com.

Zo, thats all.
Ik hoop dat jullie een antwoord hebben op onze vragen .
Alvast super bedankt. :thumbsup:
Groetjes uit Amsterdam
Dennis

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

Re: 1e keer zuid -Thailand, advies gevraagd over paar dingen

#2 Bericht door stevenl » maandag 04 november 2013, 04:11

1. Als je iets specifieks wilt, boek dit dan vooraf.
2. Geen enkel probleem, je kunt er zoveel bier en wijn drinken als je maar wilt (behavlve op Thaise feestdagen).
3. Misschien kan iemand anders je hiermee verder helpen.
4. Kun je ook ter plekke reserveren. Hou er wel rekening mee dat online boeken via de boekingssites als bijvoorbeeld booking.com veelal goedkoper is dan de walkin rates.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » maandag 04 november 2013, 05:57

"...je kunt er zoveel bier en wijn drinken als je maar wilt (behavlve op Thaise feestdagen)..."

Dat wil ik wat nuanceren Steven. De verkoop is verboden op enkele feestdagen en tijdens verkiezingen. Maar lokale winkeltjes....zoals vroeger bij de kruidenier aan de achterdeur.....er wordt echt wel verkocht want omzet is omzet.

In Nongkhai is de truc: je gaat naar jouw koffietentje, men belt en bestelt daar voor je, er komt een mannetje op een brommer.....het spul in een gewone plastic zak.....en je gaat naar huis of hotel. Heel simpel.

Je bent als farang vrij op die gesloten dagen te drinken maar doe dat dan uit respect voor bevolking en land zo min mogelijk in het openbaar.

En grote hotels, aan de 'binnenbar' ? Ik denk dat daar gewoon getapt wordt.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#4 Bericht door stevenl » maandag 04 november 2013, 06:13

prajak schreef:"...je kunt er zoveel bier en wijn drinken als je maar wilt (behavlve op Thaise feestdagen)..."

Dat wil ik wat nuanceren Steven. De verkoop is verboden op enkele feestdagen en tijdens verkiezingen. Maar lokale winkeltjes....zoals vroeger bij de kruidenier aan de achterdeur.....er wordt echt wel verkocht want omzet is omzet.

In Nongkhai is de truc: je gaat naar jouw koffietentje, men belt en bestelt daar voor je, er komt een mannetje op een brommer.....het spul in een gewone plastic zak.....en je gaat naar huis of hotel. Heel simpel.

Je bent als farang vrij op die gesloten dagen te drinken maar doe dat dan uit respect voor bevolking en land zo min mogelijk in het openbaar.

En grote hotels, aan de 'binnenbar' ? Ik denk dat daar gewoon getapt wordt.
Klopt helemaal.

Maar voor toeristen is de optie van 'mom and pop' niet echt reeel. En wat betreft de hotels: misschien wel, misschien niet, maar ik kan dat niet garanderen. Daarom hou ik het liever op 'geen probleem maar niet op feestdagen', dan beloften te doen die mogelijk niet uitkomen.

Ik hou van duidelijkheid, het kan dan alleen maar beter worden :)

Ik heb trouwens nog nee kalander met de feestdagen voor Februari 2014, misschien is die nuancering helemaal niet nodig.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#5 Bericht door stevenl » maandag 04 november 2013, 06:17

Even online gezocht, ik kan geen feestdagen vinden als de TS hier is.

(Lokale) verkiezingen, geen idee.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » maandag 04 november 2013, 07:33

25 Feb 2013 was Makha Bucha maar die dag wisselt. 14 Feb zou wel Makha Bucha 2014 kunnen zijn. Is ook Valentijnsdag.

Goeie tip, Steven, ik zal Kai vragen om nieuwe agenda's te gaan kopen. Wij gebruiken de 'executive diary' tot volle tevredenheid.

dannyboy
komt net kijken
komt net kijken

#7 Bericht door dannyboy » maandag 04 november 2013, 10:49

Goedemorgen, alvast dank voor de antwoorden.

We gaan dan denk ik maar van te voren het resort in Khao sok reserveren.
Ook het resort zelf gaf aan het redelijk druk te hebben in die periode, dus nemen we maar het zekere voor het onzekere.

Wat betreft de andere hotels tijdens onze reis :
Ik hoor mensen vaak dat ze voor rond 30 a 40 euro per nacht een resort hebben weten te scoren op het moment dat ze daar waren.
( gewoon reisburo inlopen, daar helpen ze je graag met zoeken naar iets moois en goedkoops, hoor ik steeds )
Maar dat staat totaal niet in vergelijking met de sites als b.v Booking waar soms wel 120 euro per nacht wordt gevraagd.
Hebben die mensen dan een veel minder resort te pakken, die voor 30 euro verblijven ,, of zijn die websites Booking etc.. zo extreem duur ?
Ik snap het grote geld verschil niet zo.

Fijne dag allemaal

brake034
Expat
Expat

#8 Bericht door brake034 » maandag 04 november 2013, 11:02

Dannyboy, de sites zoals Agoda, Booking, Tripadvisor en zo rekenen een provisie, normaal tussen de 10 en 20%, Agoda is de duurste geloof ik.

Echter, door de grote hoeveelheid boekingen via zo'n site kan de hotel eigenaar vaak zijn prijs wat laten zakken, dus merk je eigenlijk weinig verschil tussen via een boekingssite en rechtstreeks boeken. Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat Agoda goedkoper was als rechtstreeks! En indien de hotels erg vol zitten betaal je premium prijzen voor een vrije kamer......

Wat andere mensen zeggen zou ik me weinig van aantrekken, zeker als het over geld aangaat liegen mensen vaak in hun eigen portemonnee en natuurlijk was hun hotel de beste..... :happyno:

Neem de proef op de som, vergelijk de prijzen op de boekingssites met de website van het geselecteerde hotel, kijk ook eens op diverse reisbureau sites, zoals BMair of iets dergelijks, stuur eens wat e-mails om te zien of ze nog ruimte hebben, dan weet je iets.
Marcel

dannyboy
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door dannyboy » maandag 04 november 2013, 11:14

Goedemorgen Brake,
dank voor je antwoord, ja zo'n idee had ik ook al.
( zal wel duurder zijn geweest dan ze zeggen :-) )
Ik ga voorlopig even verder met het struimen op internet idd.
Al blijft 120 euro per dag duur natuurlijk, zeker als je twee kamers nodig hebt en dat dan 14 dagen lang.... is niet goedkoop !!
Maar we zoeken stug door !
:thumbsup:
Bedankt alvast

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#10 Bericht door stevenl » maandag 04 november 2013, 11:19

dannyboy schreef:Goedemorgen Brake,
dank voor je antwoord, ja zo'n idee had ik ook al.
( zal wel duurder zijn geweest dan ze zeggen :-) )
Ik ga voorlopig even verder met het struimen op internet idd.
Al blijft 120 euro per dag duur natuurlijk, zeker als je twee kamers nodig hebt en dat dan 14 dagen lang.... is niet goedkoop !!
Maar we zoeken stug door !
:thumbsup:
Bedankt alvast
Je vindt op Aghoda etc. overigens ook kamers van 30 Euro.

In zijn algemeenheid: de guesthouses vind je niet op Agoda etc., 3 ster en hogere hotels wel. Die bookingssites hebben de regel dat een hotel niet goedkoper mag worden aangeboden op de eigen site dan op de bookingssite. Het komt natuurlijk toch wel voor zo af en toe, maar niet vaak.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”