Graag de mening van enkele Thailandkenners gevraagd :-)
We gaan van 18april tot 9 mei een beetje rondreizen. Een aantal delen van de reis liggen al vast, een paar anderen nog niet. Voor mij zou het de 3de keer in Thailand zijn, voor mijn man de 2de. De vorige keren was ik er owv mijn werk en hebben we enkele dingen al kunnen bezichtigen zoals Koh Chang, Bangkok en River Kwai.
Nu plannen we binnenkort dus een echte rondreis.
De Internationale en binnenlandse vluchten zijn al geboekt. (Die van Phuket naar Bangkok was zeer goedkoop met Airasia, ik heb ze daarom maar vastgelegd, als onze reisroute wijzigt is het maar 20euro verlies )
Dit zou het schema zijn:
18 april 2013: Vertrek vanuit Amsterdam
Vertr: 14:15 Amsterdam, Nederland | Schiphol AMS | Terminal I
Aank: 06:55 (+1 dag) Bangkok, Thailand | Suvarnabhumi International BKK |
19 april: Bangkok
20 april: Daguitstap Ayutthaya
21april: Vlucht Bangkok - Siem Reap (cambodja)
Bangkok (DMK) Don Mueang International Airport 10u20
Siem Reap (REP) Siem Reap International Airport 11u30
22 april tot 28 april: Verblijf Siem Reap/Angkor
28 april: Vlucht Siem Reap – Bangkok
29 april: Vlucht Bangkok – Phuket
Doorreis Khao Sok
30april - 1 mei: Khao Sok
Vanaf hier weten we het nog niet zeker en gaan we wat naar het weer kijken.
Indien het weer aan de andaman kust meevalt willen we vanuit een punt (Krabi, Khao Lak, Phiphi of Phuket) nog enkele tripjes naar Ao Phan Gna en phi phi doen en dan verder wat uitrusten.
We hebben er echter niets aan als we daar uitgeregend worden en de zee te ruw is (mijn man wordt al heel makkelijk zeeziek). Dus houden we de optie op om eventueel naar Koh Samui (Koh Samui, Koh tao of Koh Phangnang) door te reizen, waar we hopelijk iets beter weer zullen hebben.
Het 2de deel wordt dus dit:
2 mei: doorreis bvb. Krabi / Doorreis naar Koh Samui of Koh Tao
3 mei: Krabi /Koh Samui
4 mei: Krabi/ Koh Samui
5 mei: Krabi/ Koh Samui
6 mei: Krabi/Koh Samui
7mei: Ferry naar Phi Phi / Ferry naar Surat Thani + Nachttrein naar Bangkok
8 mei: Ferry Phuket + vlucht Bangkok / aankomst Bangkok
9mei: Bangkok
10 mei:
Vertr: 02:15 Bangkok, Thailand | Suvarnabhumi International BKK | Terminal I
Aank: 09:25 Amsterdam, Nederland | Schiphol AMS | Terminal I
Graag had ik jullie mening gehad en geweten wat de echte kenners aanraden wat het laatste deel van onze reis betreft.
Wat raden jullie aan?
Als we richting zuiden gaan , waar zouden we verblijven (Krabi, Khao Lak, Phiphi of Phuket)? We zouden misschien liever niet op Phuket zelf verblijven vanwege het massatoerisme daar.
En welk eiland raden jullie aan als we richting Samui zouden gaan?
Zijn er misschien ook accommodaties die jullie kunnen aanraden? Of dingen die we zeker zouden moeten doen/gezien hebben?
Alvast Bedankt!