Het verloren kind is terug, en bedankt jullie!

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
soulwy
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Het verloren kind is terug, en bedankt jullie!

#1 Bericht door soulwy » woensdag 28 augustus 2013, 15:11

Na jaren weer terug op het forum, alsof ik nooit weg ben geweest :lol:
Ik lees dat Mart deze wereld inmiddels heeft verlaten, had nog wel meegekregen dat het slecht met hem ging. Hoop dat je daar goed zit, Mart! Doe de groetjes aan Willem! :angel:

Ik wil jullie als forumleden bedanken voor de informatie en geklets. Heb veel aan jullie gehad! Ook toen mijn tas gestolen werd en ik in zak en as zat, kon ik op jullie terugvallen. Want toen wist niet meer wat voor en achter was. En een digitaal netwerkje blijkt net zo sterk te zijn als een real life netwerk.

Of ik nog in Thailand ben?
Een paar jaar lang noemde ik Thailand mijn thuis, maar heb uiteindelijk toch besloten om daar niet te blijven. Na 3 jaar realiseerde ik me dat ik altijd een buitenlander zou blijven, dat ik altijd aan een visum zou vastzitten. Al zou ik met een Thai trouwen en kindjes krijgen, dat ik nooit een Thaise burger zou kunnen worden, die nooit meer aan papierwerk hoeft te denken. Dus dat stukje vond ik lastig en kon me daardoor niet helemaal 'geven'. Ook sociaal gezien: integreren kan zeker, zeker als je Thais spreekt en Thaise vrienden hebt, maar altijd tot op een zekere hoogte. Thailand is toch voor Thailanders, met sterke familie- en Thai-banden. En dit bedoel ik niet slecht, maar het is hoe ik het heb ervaren wanneer stroeve situaties zich voordoen.

Maar inmiddels ken ik (stukjes van) het land, denk ik de cultuur basaal te snappen ;-), en raak maar niet afgekickt van de goede dingen van het Thaise leven. Het kind wordt dus niet met het badwater weggegooid. Ik blijf terugkomen, maar niet meer voor het hele jaar door.

Geregistreerd in 2006, nu 2013...zoveel gebeurd, waar blijft de tijd.
Vanaf de berg het zo overzichtelijke dal,
vanaf het dal de ongeziene weg naar de top.
K.S. 2008

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”