Red oxide coating
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Red oxide coating
Ik ga de tuin afpalen tegen katten; de mijne niet er uit, vreemde miauwbeesten niet er in. Dan ben ik van de nachtelijke concerten af......
Daarvoor gebruik ik 2 m lange ijzeren 'palen', nou ja 1,5 bij 1,5 cm en hol, en daar gaat kippengaas tussen en aan de voet een 80 cm steense muur. Op de kop een 20 cm dwarsstuk met kippengaas en dan komt er echt geen kat meer in/uit.
Dat ijzer ligt in de tuin en vreemd, er komen roestplekken op die ik er gewoon afveeg...... Nu heb ik twee winkels bezocht en de techneutologen hebben me geadviseerd primer red oxide coating en een grote bus kost 270 baht.
Wat vinden jullie....
een laag en daarna niks
twee lagen en daarna niks
een of twee lagen en daarna een buitenlak
Iemand ? Vast bedankt.
Daarvoor gebruik ik 2 m lange ijzeren 'palen', nou ja 1,5 bij 1,5 cm en hol, en daar gaat kippengaas tussen en aan de voet een 80 cm steense muur. Op de kop een 20 cm dwarsstuk met kippengaas en dan komt er echt geen kat meer in/uit.
Dat ijzer ligt in de tuin en vreemd, er komen roestplekken op die ik er gewoon afveeg...... Nu heb ik twee winkels bezocht en de techneutologen hebben me geadviseerd primer red oxide coating en een grote bus kost 270 baht.
Wat vinden jullie....
een laag en daarna niks
twee lagen en daarna niks
een of twee lagen en daarna een buitenlak
Iemand ? Vast bedankt.
- RuudThai
- Expat
Re: Red oxide coating
Prajak, jij weet nog niet half hoe slim katten zijn. En zeker als 'de natuur' roept en de krolsheid toeslaat. Ik durf te wedden dat ze zometeen bovenop dat gaas een concert geven....
Pas je trouwens op voor de hokjesgeest want die houdt ook niet van opsluiting !

Pas je trouwens op voor de hokjesgeest want die houdt ook niet van opsluiting !

-
- Volwaardig lid
Zal de website eens zoeken met dat advies.
-
- Volwaardig lid
http://www.tuin-wiki.nl/Main/KattenTuin
en kijk onder schutting.
Een kat kan in een stuk kippengaas klimmen maar als je bovenaan een T-stuk hebt dan stopt het klimmen..... En waar de natuur het kippengaas vult stopt de kat met zoeken. Tegen 'natuurlijke driften' wil een paar keien wel eens helpen.....
Verder heb ik van de drie poezen er twee laten steriliseren en nummer drie komt in oktober aan de beurt, dan is dat gejank ook opgelost. Van mijn vier katers zijn er twee balloos en de twee anderen weten nog niet wat ze boven het kruis hangt..... Kai vindt dat ik mijn ballen ook maar moet laten weghalen en daar nemen we later dit jaar een beslissing over. Bij de dierenarts ben ik voor 1.000 baht klaar en je weet, ik ben zuinig.......
en kijk onder schutting.
Een kat kan in een stuk kippengaas klimmen maar als je bovenaan een T-stuk hebt dan stopt het klimmen..... En waar de natuur het kippengaas vult stopt de kat met zoeken. Tegen 'natuurlijke driften' wil een paar keien wel eens helpen.....

Verder heb ik van de drie poezen er twee laten steriliseren en nummer drie komt in oktober aan de beurt, dan is dat gejank ook opgelost. Van mijn vier katers zijn er twee balloos en de twee anderen weten nog niet wat ze boven het kruis hangt..... Kai vindt dat ik mijn ballen ook maar moet laten weghalen en daar nemen we later dit jaar een beslissing over. Bij de dierenarts ben ik voor 1.000 baht klaar en je weet, ik ben zuinig.......

- Ben
- Expat
Gewoon Meniene met red oxide dat overleef jij wel .prajak schreef:http://www.tuin-wiki.nl/Main/KattenTuin
en kijk onder schutting.
Een kat kan in een stuk kippengaas klimmen maar als je bovenaan een T-stuk hebt dan stopt het klimmen..... En waar de natuur het kippengaas vult stopt de kat met zoeken. Tegen 'natuurlijke driften' wil een paar keien wel eens helpen.....![]()
Kai vindt dat ik mijn ballen ook maar moet laten weghalen
Kun je meteen soliciteren bij de wienerzangerknaben die hadden ook graag castraten

-
- Volwaardig lid
Zeg, koekenbakker, je bent verdacht goed op de hoogte van het castreren.....!!
Ik ga naar een menieproduct zoeken. Dank.

Ik ga naar een menieproduct zoeken. Dank.
- joepattaya
- Expat
ontroesten, vetvrij en stofvrij maken, red-oxyde primer aanbrengen (desnoods 2 lagen) en dan met ouderwetse koolteer of vergelijkbaar bedekken tot 15-20 cm boven de grond.
De rest van de paal aflakken met een enamel in de kleur naar keuze.
De rest van de paal aflakken met een enamel in de kleur naar keuze.
-
- Volwaardig lid
De vakman ! Dank je wel Joep !
-
- Volwaardig lid
oei voor 1000 bath
bij de dieren arts z
onder verdoving ??
bij de dieren arts z

-
- Volwaardig lid
Twee keien, Yandre..... 

- brake034
- Expat
Bij mannen worden toch alleen de touwtjes doorgesneden?! Tenminste dat is bij mij gedaan, pakweg 20 jaar geleden.
Wel een strakke zwembroek mee, andere blauwe plekken........
Wel een strakke zwembroek mee, andere blauwe plekken........
Marcel
-
- Volwaardig lid
Nee dat heet steriliseren = onvruchtbaar maken.
(en dat doe je niet door iemand 10 minuten door te koken)

(en dat doe je niet door iemand 10 minuten door te koken)

- brake034
- Expat
Lijkt me manvriendelijker steriel maken dan casteren.....dat touwtjes doorknippen dan, niet dat doorkoken.
Marcel
- RuudThai
- Expat
En toch Prajak, denk ik dat je het allemaal voor niks doet. Siamese katten zijn volgens mij leniger dan de Cypertjes in Nederland. Ik heb onze katten toch toeren zien uithalen die ik mijn NL-exemplaren nooit heb zien doen.
En dat 'gezang' hou je toch, lekker door het gaas heen tegen elkaar op.
Hoe maak je trouwens de poort naar je tuin hermetisch dicht? Zo met heen en weer lopende kinderen en Thai die nergens op letten? Deurdrangers gaan maar heel geleidelijk de deur dichtdoen. Genoeg doorgliptijd voor een rappe kat!
Trouwens, als ik tegen zo'n hoge omrastering zou moeten opkijken zou me dat erg benauwend overkomen. Ik heb liever een vrijer uitzicht.
En dat 'gezang' hou je toch, lekker door het gaas heen tegen elkaar op.
Hoe maak je trouwens de poort naar je tuin hermetisch dicht? Zo met heen en weer lopende kinderen en Thai die nergens op letten? Deurdrangers gaan maar heel geleidelijk de deur dichtdoen. Genoeg doorgliptijd voor een rappe kat!
Trouwens, als ik tegen zo'n hoge omrastering zou moeten opkijken zou me dat erg benauwend overkomen. Ik heb liever een vrijer uitzicht.

-
- Volwaardig lid
Vrij uitzicht ? Jij ?
Nou, heer Ruudthai, ik heb foto's gezien van jouw omgeving en ik zie alleen maar muren..... Nee, ik woon vrij en dat blijft zo en aan drie kanten had ik al een groene muur en daar komt gewoon een stukje gaas tussen in. Nee hoor. Kom tzt maar eens kijken als je in de regio bent. Je bent altijd welkom.
En in- en uitlopende kotertjes ? Die g@dver ik de poort dicht, denk er aan. Ik heb een kater met maar drie poten en die mag absoluut het pad niet op. Ze leren het wel, hoor ! Duurt effe.....maar ze luisteren wel naar 'poe'....die ouwe....
Nou, heer Ruudthai, ik heb foto's gezien van jouw omgeving en ik zie alleen maar muren..... Nee, ik woon vrij en dat blijft zo en aan drie kanten had ik al een groene muur en daar komt gewoon een stukje gaas tussen in. Nee hoor. Kom tzt maar eens kijken als je in de regio bent. Je bent altijd welkom.
En in- en uitlopende kotertjes ? Die g@dver ik de poort dicht, denk er aan. Ik heb een kater met maar drie poten en die mag absoluut het pad niet op. Ze leren het wel, hoor ! Duurt effe.....maar ze luisteren wel naar 'poe'....die ouwe....