atm kosten stijgen de pan uit
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
atm kosten stijgen de pan uit
Vandaag voor de eerste keer gepint bij de kasikorn atm in sakhon nakon.
Kon nog maar maximaal 10.000 opnemen en de kosten waren verhoogd tot 180 baht.
Toch maar eens een andere oplossing zoeken.
Welke bank rekende geen kosten?
Kon nog maar maximaal 10.000 opnemen en de kosten waren verhoogd tot 180 baht.
Toch maar eens een andere oplossing zoeken.
Welke bank rekende geen kosten?
- De Beweerder
- Expat
Re: atm kosten stijgen de pan uit
UOB , wil nog wel eens gratis zijn.
En je moet vooraf even de koers bekijken en omrekenen want je kan waarschijnlijk niet meer opnemen dan 400 euro per keer/dag, 15000 baht zou dus moeten lukken.
Fijne vakantie!
En je moet vooraf even de koers bekijken en omrekenen want je kan waarschijnlijk niet meer opnemen dan 400 euro per keer/dag, 15000 baht zou dus moeten lukken.
Fijne vakantie!
A millionaire in free time, can not save time only use 

- Meritus
- Volwaardig lid
... heb net 68keuro over gemaakt, vanuit Duitsland ... 2% voor Bangkokbank ... goedkoop was gisteren ...

-
- Expat
- Contacteer:
Kreeg gisteren op mijn scherm van kasikorn Bank:
Maximaal 10,000 Baht per transactie voor kaarten verbonden aan Mastercard (zoals mijn Rabo pinpas) en 180 Baht per transactie. Dus per 20,000 Baht opname is de prijs verhoogd van 150 Baht naar 360 Baht.
Heb dus maar van mijn Thaise bank geld opgenomen.
Maximaal 10,000 Baht per transactie voor kaarten verbonden aan Mastercard (zoals mijn Rabo pinpas) en 180 Baht per transactie. Dus per 20,000 Baht opname is de prijs verhoogd van 150 Baht naar 360 Baht.
Heb dus maar van mijn Thaise bank geld opgenomen.
-
- Volwaardig lid
kasikorn is nu bekend , maar wat doen de andere banken die niet gratis waren?
-
- kenner
8 junie met ing pinpas 20.000 uit atm van bankok bank kosten 180 bath
groet jay
groet jay
- trangerkuda
- Volwaardig lid
Mijn vrouw heeft een paar dagen geleden nog geld opgenomen middels een Aeon ATM. Net zoals voorheen, nog steeds zonder extra kosten.
-
- Volwaardig lid
trangerkuda,
En is de koers dan ook normaal of wordt je daardoor toch gen...id
En is de koers dan ook normaal of wordt je daardoor toch gen...id
- trangerkuda
- Volwaardig lid
Loe,
het antwoord op je vraag moet ik schuldig blijven. Ze gebruikt een betaalkaart van een Nederlandse bank (ING). Daarvan krijgt zij op de definitieve afschrijving de koers te zien die is berekend voor betreffende transactie. Aangezien zij slechts zeer zelden gebruik maakt van een andere ATM (van een andere Thaise bank of financiële instelling), is haar niet bekend of er 'significante' verschillen zijn, waar het de gebruikte wisselkoers betreft.
Mij dunkt, dat zo'n verschil echt groot moet zijn om de in rekening gebrachte 150 of 180 baht te overstijgen. En al helemaal wanneer iemand bij een ATM tweemaal 10.000 baht opneemt en kennelijk daarvoor 300 tot 360 baht kwijt is.
Vriendelijke groet, trangerkuda.
het antwoord op je vraag moet ik schuldig blijven. Ze gebruikt een betaalkaart van een Nederlandse bank (ING). Daarvan krijgt zij op de definitieve afschrijving de koers te zien die is berekend voor betreffende transactie. Aangezien zij slechts zeer zelden gebruik maakt van een andere ATM (van een andere Thaise bank of financiële instelling), is haar niet bekend of er 'significante' verschillen zijn, waar het de gebruikte wisselkoers betreft.
Mij dunkt, dat zo'n verschil echt groot moet zijn om de in rekening gebrachte 150 of 180 baht te overstijgen. En al helemaal wanneer iemand bij een ATM tweemaal 10.000 baht opneemt en kennelijk daarvoor 300 tot 360 baht kwijt is.
Vriendelijke groet, trangerkuda.
-
- Volwaardig lid
dat van max. 10k/keer is mij nieuw, maar berichten dat 150 tot 180 is verhoogd waren her en der al-naar het zich liet aanzien eerst vooral de echte toeristische plekken, zoals eilanden down south.
Of AEON nu wel/niet een veel hogere koers aanrekent en je dus alsnog pakt is erg onduidleijk, omdat berichten hierover elkaar tegenspreken, of blijkbaar veel mensen toch niet erg goed kunnen rekenen.
VOor bezoekers aan BKK; met cash/grote biljetten en langs SuperRich blijft in die gevallen en niet te benauwd om te veel cash op zak te hebben toch de beste koers geven.
Of AEON nu wel/niet een veel hogere koers aanrekent en je dus alsnog pakt is erg onduidleijk, omdat berichten hierover elkaar tegenspreken, of blijkbaar veel mensen toch niet erg goed kunnen rekenen.
VOor bezoekers aan BKK; met cash/grote biljetten en langs SuperRich blijft in die gevallen en niet te benauwd om te veel cash op zak te hebben toch de beste koers geven.
-
- Volwaardig lid
Net eigenlijk in een verkeerd topic gezet,maar hoort eigenlijk ook wel bij "de euro naar de gallamiezen"toch?
Net met ING-pas gepind bij Siam Commercial Bank
20.000thb was mogelijk in 1 keer opnemen.
Koers 39,65
kosten 180thb.

Ron.
Net met ING-pas gepind bij Siam Commercial Bank
20.000thb was mogelijk in 1 keer opnemen.
Koers 39,65
kosten 180thb.

Ron.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
door hen
-
- Volwaardig lid
gereageerd via ander topic
omdat het nu inderdaad over de koers gaat. De opname kosten zijn ons allen nu wel bekend.

-
- Volwaardig lid
"Zij die dansen
door hen
door hen
-
- Expat
- Contacteer:
Dat is inderdaad Dynamic Currency Conversion. Voordeel: je weet direct wat het kost, nadeel: de koers is heel slecht. Komt ook vaak voor met credit card betalingen, de winkelier is officieel verplicht vooraf toestemming te vragen hiervoor, ze kunnen namelijk de transactie ook 'gewoon', dus zonder DCC, uitvoeren.
- foppo
- Volwaardig lid
Het "theoretische handels-" verschil tussen nu (6 mei 2014) en 1 mei 2013:
Bij €100.000,00 (honderdduizend euro) krijg je vandaag de dag €13.420,00 (dertienduizend en vierhonderd en twintig euro) meer.
Dat is dus in één jaar ruim 13% waarde stijging van de Euro ten opzichte van de Baht.
De euro wordt steeds sterker en de Baht steeds zwakker.
Bij €100.000,00 (honderdduizend euro) krijg je vandaag de dag €13.420,00 (dertienduizend en vierhonderd en twintig euro) meer.
Dat is dus in één jaar ruim 13% waarde stijging van de Euro ten opzichte van de Baht.
De euro wordt steeds sterker en de Baht steeds zwakker.