Suk en ik maken toch regelmatig gebruik van de de bus in Thailand.
Als ik geen auto huur moet ik wel he !
Die grote bussen knallen aardig door overal en rijden ook niet altijd safe maar ja...This is Thailandddd.
Maar dat doet bijv de locale bus van de Nightmarket bij Khorat ri SungNoen/Seagate ook met ...alle zitplaatsen bezet en dan nog 30 staande passagiers in het looppad waaronder wij dus ook meestal.
Betalen gaat dan als volgt :
De man/vrouw die poen moet beuren roept door de bus waar gaan jullie heen ? Antwoordt van Suk als we aan de beurt zijn : Seagate.
Dan wordt er bijv 80 THB geroepen en geeft Suk het geld aan de mensen voor ons net zolang tot het bij de persoon is die het moet ontvangen.
Ik vindt dat wel mooi.
Gevaarlijk ....ja natuurlijk is het bloedlink om daar in te stappen maar ik ben niet zo moeilijk dus pas me gewoon aan en vindt het verder wel best.
De doorgaande bus van Khorat-BKK / Busdepot Mochid zit wel wat comfortabeler , aardig beenruimte en lekker hoog en ik vindt dat echt een perfecte manier van reizen wat betreft het om je heen kijken en wat rusten etc.
Groot nadeel van met de bus reizen is de koffers vindt ik.
Overal waar je heen gaat sleep je die rotdingen met je mee en dat is wat me iedere keer weer tegenstaat eigenlijk maar ja....je moet soms wat zonder huurauto.
Zelf sturen is natuurlijk het allerbeste vindt ik maar de bus is een prima optie.
gr driver