Uit de oude (wandel) doos.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#1 Bericht door Hua Thale » dinsdag 28 mei 2013, 06:01

Ging paar jaar terug hier in Korat wekelijks wandelen met enkele Farangs.
Een hobby die ik in Nederland ook heel veel gedaan heb door heel het land van korte wandelingen tot de vierdaagse van Nijmegen.
Een wandeling waar ik nog wel eens op mijn snuit ging omdat ik vergat dat feesten en wandelen moeilijk samen gaan.
Tot de tweedaagse en de 80 km in een keer (Someren) ging alles vaak wel goed.
Of 'gewoon' die 4x50 niet doen in Nijmegen en de 4x30 of 40 nemen
Maar goed zal mij tot de wandelingen hier in Thailand beperken.
Iets wat ik in de eerste twee jaren veel gedaan heb en helaas een rugoperatie kreeg waardoor dat tot stilstand kwam.
Hoop toch een deze maanden weer eens te beginnen.
Voorlopig uit de 'Oude doos" dus maar.

Het militaire park hier in Korat de tuinmannen zijn militairen, volgens mij moeten ze als straf of bonus regelmatig in het park werken ?
Het is maar hoe je het ziet.
Het park heeft een omloop van drie /drie en een halve kilometer en is zeer goed onderhouden.
In het midden heb je een stormbaan op een eiland de heren kunnen bootje varen en natuurlijk lekker wandelen en hardlopen
Zoals jullie op de eerste foto kunnen zien hebben ze drie banen Fietsen Wandelen en joggen.

Afbeelding

We beginnen maar met de start van het park en de rug van een vakantie maatje.

Afbeelding

Op een vijfhonderd meter hebben we een kunststukje in de vorm van een watervalletje.

Afbeelding

Niet te vergeten dat er dingen niet mogen ja ja we brengen het leuk.

Afbeelding

Het park is ongeveer een kilometer of drie drie en een half voor diegene die dat te gek vinden hebben we een brug ergens in het midden met een eiland.

Afbeelding

Uiteraard hebben we nog wat rust nodig dus een afdakje kan geen kwaad.

Afbeelding

Een zeer grote wateropslag in het midden van het park vergelijkbaar met een van de plassen in Zuid-Holland.

Afbeelding

Nou goed einde oefening of de tweede ronde wat wij meestal deden.
Laatst gewijzigd door Hua Thale op zaterdag 01 juni 2013, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Uit de oude (wandel) doos.

#2 Bericht door ron » dinsdag 28 mei 2013, 06:20

Hallo Willem.

Ziet er allemaal keurig netjes en goed verzorgd uit.
Applaus voor de militairen,zou ik haast zeggen. :clap:
Ben zelf de laatste jaren niet meer zo,n loper,terwijl dit zeker wel goed voor me zou zijn.....
Kan hier in Thailand helemaal niet in de stemming raken om een paar kilometer te gaan wandelen met die hitte.

Toch ben ik wel van plan (jaja,van plan) om s,morgens naar het strand van Jomtien te rijden en daar elke dag meer opbouwend een paar kilometer te gaan lopen.
Gewoon beginnend met wandelen,en langzamerhand het jog-tempo erin te gaan gooien.
Jammer genoeg blijven de plannen nog weleens plannen..........
Eens kijken of ik morgen ga beginnen daarmee.

Ben elke dag zeker om 5 uur wakker,eens kijken of ik morgenvroeg ga......we wachten het wel af. :happyno:

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#3 Bericht door stevenl » dinsdag 28 mei 2013, 06:42

Heb de 4-daagse ook meerdere malen gelopen, probeer nog steeds mijn vrouw te overtuigen om ook mee te doen. Wel 50 km natuurlijk :)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Henk Korat » dinsdag 28 mei 2013, 06:54

Hua, want ik mag je nu zo langzamerhand wel bij de voornaam noemen, wat een verrassing. Ook ik ga regelmatig een paar rondjes Bung Ta Lua maken. Ik wandel dan in een knap temp van boven de 5 km per uur. Ik doe dat, om op gewicht te blijven, want het Thais eten is zo lekker.

Je ziet ook verrassend veel Thaise mannen en vrouwen joggen. Het is hier net zo de cultuur ingeslopen als in Europa. Jong en oud maken de rondjes. Als je het lang genoeg doet, herken je ook de gezichten.

Het grappige aan de naam is, dat de Thai het in Khorat "Bung" noemt, terwijl meertje normaal "Beung" heet. Maar geeft niet, maar dat maakt deze mooie plek in Khorat nog meer byzonder.

Als het te warm is, sla ik een rondje Bung over en ga naar de fitness bij ons in de moe ban. Lang niet zo leuk. Je loopt een uur, maar wat je ziet verandert niet. Ik denk dat ze daarom bij de grote fitness centra televisies voor die loopbanden hebben neergezet.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » dinsdag 28 mei 2013, 07:25

@Steven
Heb alle drie de afstanden gedaan Steven maar ben met de 50 wel eens afgestapt zeg maar.
Opbouwen van 25 kilometer naar meerdaagse twee keer veertig tot de grote finale.
Tegenwoordig moet je een nummertje trekken dacht ik in Nijmegen is de lol al aardig weg helaas.

@Henk

Heet het zo :giggle:
Het militaire park is er eens ingeslopen en dat is zo gebleven bij ons. :oops:
Het tempo laat ik hier ook wat zakken naar de vijf per uur ;) als je een kruissnelheid van vijf wil hebben zal je toch echt op de zes plus moeten zitten iets wat ik in Nederland wel kon maar hier met die hitte vaak een grote opgave is.

De Thai begint zulk soort dingen ook te begrijpen en hoewel ik altijd in de ochtend ging als vele op hun werk zijn is het niet verkeerd om een mooie jonge dame voorbij te zien huppelen.
Zal bij mijn doorstart dit jaar de keus moeten maken of flink door kunnen lopen of iedere keer een blokkade door de vele Thaise dames ;)

Zal deze week nog eens wat meer foto's plaatsen van Bung Ta Lua.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Henk Korat » dinsdag 28 mei 2013, 08:35

Die dames lopen er met toon jen niet zoveel. Ik kom meestal jonge en oudere mannen tegen van de militaire club. Vrouwen ook wel, maar dan van middelbare leeftijd.

Misschien moet ik ook maar eens vroeg in de morgen gaan.

Het verouderingsproces gaat toch niet zo snel in Thailand, dat ze jong zijn met toon chou en middelbaar met toon jen??? :cheesy: :cheesy: :cheesy: :cheesy:
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Hua Thale » dinsdag 28 mei 2013, 09:09

Nee dat klopt Henk maar aangezien de verhouding Thai/ Farangs nog niet hasip hasip is moeten er toch nog wel veel naar hun werkgever.
Vandaar dat er dagdelen zijn dat het erg rustig is.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Hua Thale » woensdag 29 mei 2013, 04:35

Een wandeling wat dichter bij huis een kilometer of vijf hier vandaan.
Alles puur natuur kortom het plattelandsleven net buiten Korat.
Wederom een omloop langs veel water.

Afbeelding

De start is bij een winkeltje zodat de brommer redelijk safe staat en er toch iets gedronken kan worden bij start en finish hoewel dat vaak geen probleem is winkeltjes genoeg.

Afbeelding

Zoals de Thailandbewoner waarschijnlijk weet stik het altijd overal van de winkeltjes waar je ook bent.
Eigenlijk is het buiten de stad een 'must' je moet iets verkopen of makkelijk kunnen kopen :giggle:

Afbeelding

Wateropslag is er in iedere maat en vorm.
De buffels koeien moeten natuurlijk kunnen drinken en het land moet ook water hebben.
Hoewel het tijdens het maken van de foto's meer de vraag was hoe hou ik het droog.

Afbeelding

Zoals deze foto's aangeven veel meer had er niet bij gemoeten.
De overstromingen hadden hier ook enige impact zoals je ziet.

Afbeelding

Dat de boeren en buitenlui voor zeer lange tijd hun land niet konden gebruiken en vaak zonder boot niet bij hum bezit konden komen had men weinig mee van doen.

Afbeelding

Onkruid je ziet het overal en het groeit overal zoals de naam al aangeeft.

Afbeelding

Koeienbeesten in het perkje van de Buurt ja die beesten willen ook eten en niet die oude dorre meuk.

Afbeelding

De lotus velden.
Voor de Thai natuurlijk gewoon een product waar brood mee op de plank gaat komen.

Afbeelding

Zoals je ziet is deze man hard aan het werk om de bruikbare producten van deze plant te oogsten.

Afbeelding

Hoewel er met zoveel bloemen om je hen wel eens wat verwarring kan ontstaan of hadden we gewoon kriebel kan ook.

Afbeelding

Ja wat moet je hier van zeggen als achtertuin.

Afbeelding

Zou natuurlijk zomaar eens een farang kunnen zijn in ieder geval een erg mooi huis om te zien aan de buitenkant

Afbeelding

Deze is wel zeker van een familie die hun arbeid op het land verrichten lijk mij.

Afbeelding

Hier woonde in die dagen een schotse kennis van mij.
Het water hoort er niet echt te staan althans geen anderhalve tot twee meter zoals op deze foto.
Het was een stadsmens later toen we elkaar wat beter konden heeft die wel eens vertelt dat die gillend gek werd na zessen in de avond.
Stikken stikken donker overal en nergens muggen in grote getallen, gedierte waarvan je niet wil weten wat het is en natuurlijk de honden in zangkoor.
Ja schoonheid heeft ook zijn keerzijde.

In de loop van de week het restant van deze wandeling.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Henk Korat » woensdag 29 mei 2013, 04:53

Mooie foto's Hua Thalae. Ik herken sommige punten, maar andere zijn weer helemaal onbekend voor mij. :thumbsup: :happyno:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door ron » woensdag 29 mei 2013, 05:12

Henk Korat schreef:Mooie foto's Hua Thalae. Ik herken sommige punten, maar andere zijn weer helemaal onbekend voor mij. :thumbsup: :happyno:
Als postduif zou je toch eigenlijk wel overal bekend moeten zijn Ge....uhh Henk.
Op die foto met dat huis in het water kan ik mij er wel wat bij voorstellen dat het er s,avonds sterft van de muggen.
Hier valt het trouwens de laatste 2 maanden heel erg mee,wat muggen betreft.
Daarvoor was het vaste "prik" dat s,avonds bij zonsondergang die kleine kl*te vliegjes binnen kwamen en vooral mij lekker overal begonnen te steken......gek werd ik er van.

Was destijds ook de aanleiding om die electrische vliegenmepper hier op het forum als foto te plaatsen,waar later nog wel een rel om is geweest. :giggle:
Tja,water trekt natuurlijk die muggen aan,en ik vraag mij af of het kleine visvijvertje daar mee te maken zou hebben gehad.

Wat voor produkten halen ze eigenlijk uit die lotusplanten Willem?
Leuke serie foto,s trouwens.

Groet,Ron. :thumbsup:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Ashley
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Ashley » woensdag 29 mei 2013, 05:21

Me altijd al afgevraagd wat de meeste expats doen in Thailand om fit te blijven.
Nou is wandelen niet echt mijn ding, maar als er geen fitness in de buurt is dan blijven er maar een paar dingen over.
Als ik in de toekomst in Thailand zou willen gaan wonen wil ik toch wel gebruik kunnen maken van een sportschool.....maar goed zover is het nog lang niet.

Mooie foto's :thumbsup:

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Henk Korat » woensdag 29 mei 2013, 05:40

Ron het zal in Pattaya en omstreken niet anders zijn dan in de Isaan, maar de meeste tempels hebben wel vlakbij een vijver met lotusplanten.

Als ik weleens met Tong mee ga naar de tempel, dan halen we altijd de kaarsjes met een papiertje met daarin de goudblaadjes en een lotusbloem. De Thaise mensen steken eerst de kaarsjes aan en die worden op een speciaal daarvoor gemaakt plateaux gezet, daarna wordt de lotusbloem in een emmer in de tempel gezet, er wordt dan gebeden, om daarna de goudblaadjes op de boeddha te plakken.

Dagelijkse aanvoer van verse lotusbloemen is dus echt noodzakelijk. [|) [|)

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door Henk Korat » woensdag 29 mei 2013, 05:43

Ashley schreef:Me altijd al afgevraagd wat de meeste expats doen in Thailand om fit te blijven.
Nou is wandelen niet echt mijn ding, maar als er geen fitness in de buurt is dan blijven er maar een paar dingen over.
Als ik in de toekomst in Thailand zou willen gaan wonen wil ik toch wel gebruik kunnen maken van een sportschool.....maar goed zover is het nog lang niet.

Mooie foto's :thumbsup:
Ik weet niet hoever Sakon Nakon verwijderd is van jullie stek, maar in een ziekenhuis aldaar zit een fitness Center.

https://www.facebook.com/pages/Fitness- ... 6251668843

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Hua Thale » zaterdag 01 juni 2013, 08:13

Het vervolg.

Afbeelding

Een leuk weggetje als het droog is.

Afbeelding

Koeien beetje ander 'merk' als we gewend zijn.

Afbeelding

Ja ze zijn overal de honden hier was het vaak maar afwachten hoe de bui van de dames en heren was.
Ik heb gelukkig nooit echte problemen gehad maar de vrouw van de Schot waar ik het eerder over had heeft wel eens wat tanden in haar achterwerk gehad. :giggle:

Afbeelding

Coca-Cola of nee toch niet de brommer moet ook rijden.

Afbeelding

Het is mij nog steeds niet duidelijk wat het is komt uit het water en voor consumptie ja ja.

Zo dat was het rondje in de vrij natuur tussen boer en buitenlui.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Henk Korat » zaterdag 01 juni 2013, 08:31

Mooie plaatjes weer. Het water links op de bovenste foto, is dat soms de grote wateropslag vlakbij het Hermitage Hotel?

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”