onfatsoenlijk gedrag Farangs

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid

onfatsoenlijk gedrag Farangs

#1 Bericht door Jack » zondag 19 mei 2013, 10:24

waarschijnlijk ten overvloede, maar dan lucht ik mijn hart nog eens. Gisteren vloog mijn vrouw alleen terug met Eva air naar NL. Zij bleef 6 weken langer. Ze zat naast een oudere Nederlander die zijn voeten hoog optrok en boven op de rugleuning van zijn voorganger liet rusten, zoals wij van dit forum wel weten hoogst onbetamelijk gedrag. Herhaaldelijk sprak mijn vrouw hem erop aan, maar hij had er maling aan. Een Thaise die achter mijn vrouw zat vroeg of die vent haar man was. Die druiloor stapte ook zo over de benen van mijn vrouw toen hij naar het toilet ging, dus zonder dat eerst even netjes te vragen.
Ik heb helaas wel meer staaltjes onbeschoft gedrag gezien, als ik er bij ben dan zeg ik er beslist wat van. Roken in toilet, grote bek tegen grondstewardess enzo. Wie de schoen past trekke hem aan.
Homo sapiens non urinat in ventum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: onfatsoenlijk gedrag Farangs

#2 Bericht door prajak » zondag 19 mei 2013, 10:42

Ik ben blijver en vlieg niet 'terug' naar NL dus die schoen past mij niet tenzij het een Van Bommel is voor de afscheidswedstrijd, die wil ik wel eens proberen. :giggle2:

Het zal verder niets te maken met de lijnen van en naar Bangkok; als je wat leest over wat in vliegtuigen zo gebeurt zie je dat het overal ter wereld is en dat lomp gedrag maar het begin is. Je mag die hoofdletter F dus gerust weghalen, die verdient die persoon niet.

Maar ik snap wat je bedoelt en je hebt nog geluk dat je het alleen in een vliegtuig zag: wij zien dat hier iedere dag en niet van 'farangs' maar van toeristen. En die zijn vaak een maatje erger. En nu generaliseer ik: de overgrote meerderheid gedraagt zich beschaafd.

Maar het is van lange tijden. Herinner je je het Engelse rugbyteam dat in een vliegtuig at random mensen molesteerde omdat men te diep in de emmer alcohol had gekeken ? En dat is meer dan 20 jaar geleden.

Niks nieuws onder de zon hoor. Helaas.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Hua Thale » zondag 19 mei 2013, 11:12

Na de Russen Jack staan de Nederlanders nummer twee op de lijst van horken en meer van dat soort uitdrukkingen. :evil:
Het zij zo. :oops:
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door v@go » zondag 19 mei 2013, 11:18

Ik zou dan toch eerst de Finnen boven de Nederlanders zetten en zeker als die gezopen hebben
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » zondag 19 mei 2013, 11:26

Kijk naar een aantal dingen v@go althans meneer Google.
Engelsen Duitsers Finnen ja zelfs Belgen uiteindelijk zal het weinig uitmaken als de remmen los gaan of men zijn ongenoegen even duidelijk wil maken.

Ps was jij nu De Fotograaf van die dame met kind in het water ?
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

dutch
Expat
Expat

#6 Bericht door dutch » zondag 19 mei 2013, 13:07

Ik mis het cabine personeel in dit verhaal??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Henk Korat » zondag 19 mei 2013, 13:38

dutch schreef:Ik mis het cabine personeel in dit verhaal??
Inderdaad. Waar waren die, zijn ze aangesproken en hebben ze wat gedaan?

Ik heb tot nu toe heel veel gevlogen. Ik zou ook niet meer weten hoeveel landingen ik heb meegemaakt. Slechts 1 keer heb ik een lastige medepassagier meegemaakt, waarop het cabine personeel zeer adequaat reageerden.

Ik heb 1 keer bijna het cabine personeel gevraagd de passagier voor mij te vragen zijn stoel rechts op te zetten, zodat ik kon eten. Hoefde niet. Ze greep zelf al in.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jack » zondag 19 mei 2013, 15:29

Het cabinepersoneel zag het niet en zei er dus niets van.
Ik heb ook ontelbare keren gevlogen en de stewardessen zijn meestal kordate types die wel ingrijpen (mijn zusje is zo'n type bij de KLM). Mijn vrouw sprak die kerel een paar keer aan, ook omdat zij weer door een andere Thaise werd aangesproken, die dacht dat die vent bij mijn lieve vrouw hoorde.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door driver » zondag 19 mei 2013, 16:50

Jack schreef:Het cabinepersoneel zag het niet en zei er dus niets van.
Ik heb ook ontelbare keren gevlogen en de stewardessen zijn meestal kordate types die wel ingrijpen (mijn zusje is zo'n type bij de KLM). Mijn vrouw sprak die kerel een paar keer aan, ook omdat zij weer door een andere Thaise werd aangesproken, die dacht dat die vent bij mijn lieve vrouw hoorde.
Dan had jouw vrouw toch ook even het cabine personeel kunnen aanspreken in de hoop dat die dan de man weer zouden toespreken lijkt me.

gr driver

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Jack » zondag 19 mei 2013, 20:15

had ze kunnen doen, maar dat is niet het punt

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » maandag 20 mei 2013, 00:47

Je hebt gelijk, maar ongelijk als je dat wilt koppelen aan Nederlanders in het algemeen of aan de link met Thailand. De verloedering slaat overal toe. We moeten er mee leren leven.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Pieter » maandag 20 mei 2013, 01:30

Jack schreef:waarschijnlijk ten overvloede, maar dan lucht ik mijn hart nog eens. Gisteren vloog mijn vrouw alleen terug met Eva air naar NL. Zij bleef 6 weken langer. Ze zat naast een oudere Nederlander die zijn voeten hoog optrok en boven op de rugleuning van zijn voorganger liet rusten, zoals wij van dit forum wel weten hoogst onbetamelijk gedrag. Herhaaldelijk sprak mijn vrouw hem erop aan, maar hij had er maling aan. Een Thaise die achter mijn vrouw zat vroeg of die vent haar man was. Die druiloor stapte ook zo over de benen van mijn vrouw toen hij naar het toilet ging, dus zonder dat eerst even netjes te vragen.
Ik heb helaas wel meer staaltjes onbeschoft gedrag gezien, als ik er bij ben dan zeg ik er beslist wat van. Roken in toilet, grote bek tegen grondstewardess enzo. Wie de schoen past trekke hem aan.
Als je in een vliegtuig zit beschouw dat dan al als buitenland
En laat me niet lachen een Thai en manieren?? Wat voor een manieren i het buitenland???

Hoofd verkoop had ooit zijn thaise collega meegenomen met zijn familie naar de USA
Hij heeft er nog hoofdpijn van. Geen enkel restaurant wilde de mensen nog te eten geven na een paar dagen
geen enkele voorbereiding of inbeelding in ander mans kultuur

en Eva air == Chineese Tokkie Airline
dus wat verwacht je nu precies

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

joepattaya
Expat
Expat

#13 Bericht door joepattaya » maandag 20 mei 2013, 01:47

Pieter schreef: en Eva air == Chineese Tokkie Airline
Pieter
Dat mensen die samen anderen in een beperkte ruimte zitten voor minimaal 11 uur zich gedragen.
Dat heeft niets met tokkie te maken.......dat heeft alles te maken met fatsoen en respect.
Dat ontbreekt het niet alleen bij tokkies, maar ook bij tikkies.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#14 Bericht door nbreeker » maandag 20 mei 2013, 01:53

Pieter schreef:
Jack schreef:waarschijnlijk ten overvloede, maar dan lucht ik mijn hart nog eens. Gisteren vloog mijn vrouw alleen terug met Eva air naar NL. Zij bleef 6 weken langer. Ze zat naast een oudere Nederlander die zijn voeten hoog optrok en boven op de rugleuning van zijn voorganger liet rusten, zoals wij van dit forum wel weten hoogst onbetamelijk gedrag. Herhaaldelijk sprak mijn vrouw hem erop aan, maar hij had er maling aan. Een Thaise die achter mijn vrouw zat vroeg of die vent haar man was. Die druiloor stapte ook zo over de benen van mijn vrouw toen hij naar het toilet ging, dus zonder dat eerst even netjes te vragen.
En laat me niet lachen een Thai en manieren?? Wat voor een manieren i het buitenland???

Hoofd verkoop had ooit zijn thaise collega meegenomen met zijn familie naar de USA
Hij heeft er nog hoofdpijn van. Geen enkel restaurant wilde de mensen nog te eten geven na een paar dagen

Pieter
Nu Pieter jou antwoord slaat nergens op en is tegen het onbeschofte aan,dan vlieg jij toch lekker KLM.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

dutch
Expat
Expat

#15 Bericht door dutch » maandag 20 mei 2013, 02:23

Pieter schreef:

Pieter
Als enige "farang" , heb ik veel gereisd/gevlogen met een Thaise groep naar o.a.;
Nederland,Australie,Indonesie,Thailand,Mianmar,Maleisie,Singapore.
We hebben veel gezien,maar het waren niet de Thais die zich misdroegen.
Thailand bestaat uit meer als het arme deel van de Isaan en de Poolen des verderfs :thumbsup:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”