De negativoos
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
De negativoos
Het is overal wel iets.
De Positivoos hebben een post waar ze de positive kanten uitlichten.
Maar uiteraard zijn er ook negative kanten ook daar kan men leer uit trekken.
De Positivoos hebben een post waar ze de positive kanten uitlichten.
Maar uiteraard zijn er ook negative kanten ook daar kan men leer uit trekken.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
- Casper
- Zeer veel ervaring
Re: De negativoos
Klaagmuur?
-
- Volwaardig lid
Klagen is toch wel anders dan negative dingen uit de Thaise samenlevingCasper schreef:Klaagmuur?
er uit te lichten.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
- Pieter
- Volwaardig lid
Nee negatieve kanten van de thaise leefomgeving
Het niet te veel/ helemaal niet denken bijvoorbeeld
Mijn schoonpa zei het kort tegen mijn 8 jarige neefje toen die een jigsaw puzzle van mijn toen 4 jarige dochter probeerde te maken
en zei dat hij er hoofdpijn van kreeg.
-----------: Dan hou je toch op als je ergens hoofdpijn van krijgt is het vast niet goed
niet nadenken is ook halverwege de maand geen geld meer hebben om te eten
of de vele tiener zwangerschappen of hiv besmettingen
het aantal doden elk jaar bij elk feest door met een zatte kop te gaan rijden
De Falang buulman boos maken met tering muziek en veel te hard (nie ikke)
zonder helm op een motosike lijden
Je kinderen als iets voor oma beschouwen en er dan 3 of 4 jaar niet naar omkijken
wel eens opgelet in kleine drukke straatjes waar vrouwen met kinderen aan de hand lopen ; kinderen aan de gevaarlijke kant
Ja zelfdenken ???????
Hoe zou dat nou voelen zo'n leeg onnozel hoofd met egocentrische trekjes
Je zorgen om iemand maken doe je uit liefde/vriendschap
Kun je zo niet denken dan heb je op een andere manier lief; in ieder geval ontbreekt er dan iets
Pieter
Het niet te veel/ helemaal niet denken bijvoorbeeld
Mijn schoonpa zei het kort tegen mijn 8 jarige neefje toen die een jigsaw puzzle van mijn toen 4 jarige dochter probeerde te maken
en zei dat hij er hoofdpijn van kreeg.
-----------: Dan hou je toch op als je ergens hoofdpijn van krijgt is het vast niet goed
niet nadenken is ook halverwege de maand geen geld meer hebben om te eten
of de vele tiener zwangerschappen of hiv besmettingen
het aantal doden elk jaar bij elk feest door met een zatte kop te gaan rijden
De Falang buulman boos maken met tering muziek en veel te hard (nie ikke)
zonder helm op een motosike lijden
Je kinderen als iets voor oma beschouwen en er dan 3 of 4 jaar niet naar omkijken
wel eens opgelet in kleine drukke straatjes waar vrouwen met kinderen aan de hand lopen ; kinderen aan de gevaarlijke kant
Ja zelfdenken ???????
Hoe zou dat nou voelen zo'n leeg onnozel hoofd met egocentrische trekjes
Je zorgen om iemand maken doe je uit liefde/vriendschap
Kun je zo niet denken dan heb je op een andere manier lief; in ieder geval ontbreekt er dan iets
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- brake034
- Expat
Goed initiatief, een goed voorbeeld doet goed volgen......
Heeft u dat nou ook, dat er SOMS wat negatieve dingen zijn in dat land waar je slechts te gast bent?
Vandaag toevallig weer, strooit de buurman zomaar koeienpoep in de tuin, ja dat gaat geuren natuurlijk.
Zo min mogelijk adem in adem uit, die buurman is een beste vent, hij ruikt die poep allang niet meer.....
Heeft u dat nou ook, dat er SOMS wat negatieve dingen zijn in dat land waar je slechts te gast bent?
Vandaag toevallig weer, strooit de buurman zomaar koeienpoep in de tuin, ja dat gaat geuren natuurlijk.
Zo min mogelijk adem in adem uit, die buurman is een beste vent, hij ruikt die poep allang niet meer.....
Marcel
- RuudThai
- Expat
Ach, je bent hier niet meer dan een min of meer ongewenste doch minzaam gedoogde geleidelijk uit te persen deviezenleverancier en daar moet je maar aan wennen..... 

-
- Volwaardig lid
Hallo Brake.
Mooie nieuwe draadjes erbij,toppie.
Hou wel van initatiefnemers.
Ben jij een soort "tjakka",die alle negativiteit kan omzetten naar positiviteit,of zie ik dat verkeerd.
Ratelband kon dit namelijk ook wel goed ,maar ik geloof zelf niet zo in die methode.
Dezelfde dingen of onderwerpen van twee kanten bekijken is natuurlijk mensen-eigen.
Is een glas half vol,of half leeg........
De dingen die Pieter hierboven noemt,heb jij daar dan een andere kijk op,brake?(thaise bijnaam)
Ben daar wel benieuwd naar.en mischien kan je mij ook op een andere manier laten kijken naar de dagelijkse ergenissen,stommiteiten van deze aardige en goedlachse Thaise mensjes.
Zelfs als ze tegen jou stilstaande auto rijden en jou geld af willen dwingen,of als je weer voor de zoveelste keer verkeerde bestellingen voor je neus krijgt gezet......tjakka!!!!....blijven lachen!!
Ben wel blij met jou komst brake,nieuw bloed hadden we wel nodig hier op het forum.
Leven in de brouwerij,tjakka!!
Ron.
Mooie nieuwe draadjes erbij,toppie.
Hou wel van initatiefnemers.
Ben jij een soort "tjakka",die alle negativiteit kan omzetten naar positiviteit,of zie ik dat verkeerd.
Ratelband kon dit namelijk ook wel goed ,maar ik geloof zelf niet zo in die methode.
Dezelfde dingen of onderwerpen van twee kanten bekijken is natuurlijk mensen-eigen.
Is een glas half vol,of half leeg........
De dingen die Pieter hierboven noemt,heb jij daar dan een andere kijk op,brake?(thaise bijnaam)
Ben daar wel benieuwd naar.en mischien kan je mij ook op een andere manier laten kijken naar de dagelijkse ergenissen,stommiteiten van deze aardige en goedlachse Thaise mensjes.
Zelfs als ze tegen jou stilstaande auto rijden en jou geld af willen dwingen,of als je weer voor de zoveelste keer verkeerde bestellingen voor je neus krijgt gezet......tjakka!!!!....blijven lachen!!
Ben wel blij met jou komst brake,nieuw bloed hadden we wel nodig hier op het forum.
Leven in de brouwerij,tjakka!!
Ron.

"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
- brake034
- Expat
Aan RuudThai: uw opmerking over gedoogd, uitgeperst etc, doet mij vragen of u het nog wel zo naar uw zin heeft hier ten Thaise lande?
En vraag me verder echt af of uw danwel mijn monetaire bijdrages nu echt een deuk in een pakje (import) boter schoppen in Thailand.
Aan Ron: Ik mag uw opmerking over Emile wel, een over het algemeen zeer positief ingesteld persoon, werd wat minder begrepen door zijn ega('s), maar ja; hebben we dat niet allemaal heel soms? Die gloeiende kooltjes sla ik over, als de heren zuurplassers ze even doven dan loop ik wel over de as......adem in adem uit, voetjes ontsmetten.....
Weet u, alleen u kunt leren op een andere manier naar welke mens dan ook kijken, daar help ik u graag bij maar u moet uw hart, ogen en verstand willen openen en belangrijker nog: uw ego willen uitschakelen......
Ben ervan overtuigt dat als u leert te kijken vanuit uw hart u hele andere dingen ziet dan wanneer u alleen vanuit uw ego blijft kijken.
En vraag me verder echt af of uw danwel mijn monetaire bijdrages nu echt een deuk in een pakje (import) boter schoppen in Thailand.
Aan Ron: Ik mag uw opmerking over Emile wel, een over het algemeen zeer positief ingesteld persoon, werd wat minder begrepen door zijn ega('s), maar ja; hebben we dat niet allemaal heel soms? Die gloeiende kooltjes sla ik over, als de heren zuurplassers ze even doven dan loop ik wel over de as......adem in adem uit, voetjes ontsmetten.....
Weet u, alleen u kunt leren op een andere manier naar welke mens dan ook kijken, daar help ik u graag bij maar u moet uw hart, ogen en verstand willen openen en belangrijker nog: uw ego willen uitschakelen......
Ben ervan overtuigt dat als u leert te kijken vanuit uw hart u hele andere dingen ziet dan wanneer u alleen vanuit uw ego blijft kijken.
Marcel
-
- Volwaardig lid
In dit item is de bezem gebruikt.
- brake034
- Expat
Lag ik zeker in bed met de Atrovent?????
Jammer, kijk zo graag in de keuken-concurrent......
Jammer, kijk zo graag in de keuken-concurrent......
Marcel
- brake034
- Expat
-
- Expat
Als ik ergens een bloedhekel aan heb , dan is het wel dit soort dominees praat.brake034 schreef:Aan RuudThai: uw opmerking over gedoogd, uitgeperst etc, doet mij vragen of u het nog wel zo naar uw zin heeft hier ten Thaise lande?

"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- brake034
- Expat
-
- Volwaardig lid
Sorry Brake, ik wist niet dat je mijn buurman was.brake034 schreef:Goed initiatief, een goed voorbeeld doet goed volgen......

"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- brake034
- Expat