Sluitspier en stadswater

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Sluitspier en stadswater

#1 Bericht door prajak » maandag 15 april 2013, 15:36

Dit stukje tekst gaat over de anus. Meneer Wikipedia vertelt ons het navolgende over de anus.

Link: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anus_(anatomie)

“ De anus bestaat uit twee tussen de massief-vlezige billen ingebedde sluitspieren (sphincters), namelijk de uitwendige dwarsgestreepte sluitspier, de sphincter ani externa, die willekeurig kan worden bediend tot afsluiting van het rectum (monding van de endeldarm), en de inwendige sluitspier, de sphincter ani interna, die uit glad spierweefsel bestaat en onwillekeurig is. Verder is de anus goed doorbloed en lopen er grote aders doorheen.

Onverteerbare resten van de voeding, door de lever uitgescheiden galkleurstoffen, afgestoten slijmvliescellen en bacteriën die in darmen zijn gegroeid, worden door de anus als ontlasting uit het lichaam verwijderd.

De huid van en rond de anus is, net als de lippen, dicht bezet met gevoelszenuwen. (etc) ..“

Zo, nou hoor je het eens van een ander...

Maar even de zaken recht zetten, mensen, die ‘massief vlezige billen’, dat is ook maar tot zekere leeftijd hoor :mrgreen: . Er komt een tijd dat je maximaal kunt spreken van hangwangen. Wie had daar een liedje over ? Juist, Toon !

http://www.youtube.com/watch?v=w0uFaMW-ZYs

En nu de anus in Thailand. Hoe BE-handelen wij die ? Nee, wij MIS-handelen onze anus, ons poepgat. En we hebben het zelf niet in de gaten.

Wie weet niet dat je in dit land van kraanwater moet afblijven voor inwendig gebruik ?

Gemeentepils is in dit land niet drinkbaar, althans, ik ken geen stad of streek waar je uit de kraan kunt slurpen. Zelfs niet in Nongkhai waar het kraanwater schoon is want het is door een zandbed gezakt, door een waterzuiveringsinstallatie gegaan, gechloord, maar het krijgt geen stempeltje ‘drinkwater’. Tandjes poetsen kan en ook onze kunstgebitten reinigen met een tablet clean-o-dent, eten er in koken, handjes wassen, fruit schoonmaken, maar geen drinkwaterkwaliteit.

Al drinkt de arme Thai het wel want het is vrijwel gratis. Stadswater kost hier 5 baht per kuub en in de dorpen zit bij huis geen ‘eigen’ meter maar een ‘submeter’ en daar betaal je dus ook geen vastrecht.

Maar de lokale mensen drinken ook regenwater uit de regenton hoor ! En zit daar dan een filter tussen ? Vul je het antwoord zelf even in ? Dus alles wat in het regenwater zit als het uit de dakgoot komt wordt lekker meegenomen naar binnen zoals sporen achtergelaten door muurhagedissen en vogels. Gezond ? Zou zo maar kunnen.... [|(

Maar nu terug naar het poepgaatje.

‘We’ hanteren in huis, in de shopping mall, in bus- of treinstation of luchthaven, allemaal met blijheid (want we zijn onze bolus kwijt en dat lucht op) de billenspuit en die zetten we tegen de tere achterste lippen, tegen de uitwendige dwarsgestreepte sluitspier en door de kracht van het water wordt geheid ook de inwendige sluitspier geraakt en mogelijk sijpelt een dun straaltje door in ons inwendig gebeuren en veroorzaakt daar mogelijk wat. Kun je daar gerust mee zijn ? [|(

Dus tijd voor bezinning, mensen ? Wat ‘van boven’ niet goed is kan niet ineens ‘van onderen’ wel fris zijn, toch ?

Dan maar terug naar ‘koning keizer admiraal...’ ?

(Dames, sorry, ik heb me beperkt tot het achterwerk. Maar voel je gerust vrij om de eigen ervaringen hier te pennen........)

RuudThai
Expat
Expat

Re: Sluitspier en stadswater

#2 Bericht door RuudThai » maandag 15 april 2013, 15:44

En dat allemaal in het hoofdstuk 'Wonen en werken in Thailand'?
:?: :?: :?:
Tja, als je homo bent dan is door al dat 'werken' daar de anus behoorlijk 'uitgewoond', maar iets anders kan ik mij er niet bij voorstellen ..... :happyno: :Whistle: :shock:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door ron » maandag 15 april 2013, 15:46

RuudThai schreef:En dat allemaal in het hoofdstuk 'Wonen en werken in Thailand'?
:?: :?: :?:
Tja, als je homo bent dan is door al dat 'werken' daar de anus behoorlijk 'uitgewoond', maar iets anders kan ik mij er niet bij voorstellen ..... :happyno: :Whistle: :shock:

:cheesy: :clap: :cheesy: :clap:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » maandag 15 april 2013, 15:51

Ik ga naar de wc in Thailand dus snap niet dat het hoofdstuk onjuist zou zijn. Of vind je 'cultuur' een betere plaats voor een waarschuwing c.q. vraag ? Maar zoals Ron al schrijft in zijn onderschrift...... :giggle:

Overigens, jij komt met het woord 'uitwonen', ik niet, wat moeten de dames die nog willen reageren met hun verhaal, en heus daar zijn ze 'mans' genoeg voor, nu met jouw uitwoongedachten ? :giggle:

Over homo's gesproken, die komen nog aan de beurt in de bijdrage 'kolifaai' over een paar dagen...

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Duncan » maandag 15 april 2013, 16:04

Ehm, Prajak, je moet de poepdouche ook niet ertegenaan zetten of loodrecht erop richten maar altijd onder een hoek sproeien, van boven langs het staartbeen via de bilspleet naar beneden werkt het beste. Ondertussen is het gewoon splotsjen en splatsjen met de linkerhand, en daarna goed wassen, als het enigszins kan met shampoo.
Maar wij doen het nog steeds met plastic bakjes water, werkt prima.
Onderweg kan je prima vochtig geparfumeerd wc-papier meenemen om de bruine linie nauwgezet te verwijderen, of een mini-flacon shampoo, want in dat broeierige klimaat vind ik een weggeveegd bruin slagveld met restanten tussen de trilhaartjes niet echt prettig :o .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » maandag 15 april 2013, 16:11

Duncan, werkt jouw systeem ook na het consumeren van snert ? :giggle2:

Wil je voorzichtig antwoorden svp ? Ron en Ruudthai en Michaleo komen naar mijn woonst afzakken binnenkort en ik moet wat snert kwijt vanwege de frikandellen die ik in C-Mai ga bestellen en die moet ik toch kunnen invriezen..... :D

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door ron » maandag 15 april 2013, 16:15

http://www.youtube.com/watch?v=s4dEuzf5D3E
"Zij die dansen
door hen

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Duncan » maandag 15 april 2013, 16:24

prajak schreef:Duncan, werkt jouw systeem ook na het consumeren van snert ? :giggle2:
Extra goed, zelfs. En als je een langer snoertje op die douche schroeft kun je meteen de groentetuin buiten bemesten :mrgreen: .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » maandag 15 april 2013, 16:29

Ja, zo doe ik het ook maar dan zonder broek aan..... Het ding is geen klisteerspuit.

Alleen ruik ik niet aan het wc papier, ik vind dat iets decadents hebben. Dieren ruiken wel aan hun uitwerpselen en gaan ze dan onbeholpen begraven.

Maar los daarvan: wie bevochtigt zijn (mond)lippen met bacterierijk stadswater ? En waarom doen we dat wel aan de onderkant ?

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door ron » maandag 15 april 2013, 16:31

Duncan schreef:
prajak schreef:Duncan, werkt jouw systeem ook na het consumeren van snert ? :giggle2:
Extra goed, zelfs. En als je een langer snoertje op die douche schroeft kun je meteen de groentetuin buiten bemesten :mrgreen: .

:cheesy: :clap:

Prachtig he.....,verhalen over poep en ne*uken doen het altijd weer goed!

:cheesy: :clap:
"Zij die dansen
door hen

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » maandag 15 april 2013, 16:33

Ja Ron, daar ken ik een ouwe van.....maar ik zal me inhouden.....

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door ron » maandag 15 april 2013, 16:42

Even zonder dollen Prajak.
Heb jaren terug zo,n spuit mee naar Nederland genomen,en wilde dat laten monteren in mijn badkamer/toilet.
Vind het zeker een stuk hygiënischer dan alleen maar dat stuk toiletpapier.
Het ligt sindsdien bij mijn ander "projecten"die ooit wel eens zullen worden uitgevoerd. :oops:

Echter had ik mijn twijfels over dat ding,dat het mischien tijdens mijn afwezigheid spontaan zou gaan spuiten en de boel blank zou staan.
Met een extra kraantje ertussen ga ik het toch maar eens instaleren,tenminste ....laat ik het instaleren.
"Zij die dansen
door hen

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#13 Bericht door maverick62 » maandag 15 april 2013, 16:56

ron schreef:Even zonder dollen Prajak.
Heb jaren terug zo,n spuit mee naar Nederland genomen,en wilde dat laten monteren in mijn badkamer/toilet.
Vind het zeker een stuk hygiënischer dan alleen maar dat stuk toiletpapier.
Het ligt sindsdien bij mijn ander "projecten"die ooit wel eens zullen worden uitgevoerd. :oops:

Echter had ik mijn twijfels over dat ding,dat het mischien tijdens mijn afwezigheid spontaan zou gaan spuiten en de boel blank zou staan.
Met een extra kraantje ertussen ga ik het toch maar eens instaleren,tenminste ....laat ik het instaleren.

Ron adviseer je hem toch in NL te kopen daar de waterdruk een beetje hoger is hier :cheesy: :cheesy: voor je het weet heb je het resulaat waar Prajak over spreekt dat ons stads bier rijkelijk vloeit in de inwendige mens. Die spuit uit THA klapt door de waterdruk.

We hebben er een in NL aangeschaft ivm de waterdruk en daar zit een extra kraantje op :clap: :clap:

Ps voor sommige kan dat wel een de reden zijn om het te gebruiken :cheesy:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door ron » maandag 15 april 2013, 17:05

Hallo maverick62

Je haalt het juiste punt aan van mijn twijfel om dat ding in NL te laten instaleren....waterdruk!
Ben blij dat het dus nog niet gebeurd is.
Dus die dingen zijn ook gewoon in NL te koop?
Doe ik dat maar,wel zo veilig,bedankt voor de tip. :thumbsup:

Ron
"Zij die dansen
door hen

maverick62
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#15 Bericht door maverick62 » maandag 15 april 2013, 17:09

ron schreef:Hallo maverick62

Je haalt het juiste punt aan van mijn twijfel om dat ding in NL te laten instaleren....waterdruk!
Ben blij dat het dus nog niet gebeurd is.
Dus die dingen zijn ook gewoon in NL te koop?
Doe ik dat maar,wel zo veilig,bedankt voor de tip. :thumbsup:

Ron

Yup, zijn wel duurder maar dan loop je het risico niet dat ie klapt als je net in TH zit in de zon.

FF google en online bestellen, montage is a piece of cake.

Maverick

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”