Eigendomspapieren voor land.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Eigendomspapieren voor land.

#1 Bericht door nbreeker » zaterdag 06 april 2013, 02:16

Goedemorgen

Vanmorgen werd er door de baas van het dorp omgeroepen om te controleren of je eigendomspapieren van het land waar je huis opstaat nog steeds in je bezit is,het schijnt dat bepaalde figuren deze proberen te stelen en dan met behulp van binnen uit van het landoffice een nieuwe deed te maken op een andere naam.

Vraag me voor de rest niet van hoe of wat maar ik dacht dat dit is belangrijk genoeg om op het forum te plaatsen en wat iedereen er mee doet mag je zelf uitmaken.

Als dit waar is en ik neem aan dat het waar is anders wordt het niet omgeroepen,hoe verzinnen ze toch iedere keer weer een manier om de boel te belazeren.

Dit geld uiteraard alleen voor degene die z'n huis heeft betaald.anders ligt de de deed veilig bij de bank.

Groet Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Eigendomspapieren voor land.

#2 Bericht door Pieter » zaterdag 06 april 2013, 04:27

nbreeker schreef:Goedemorgen

Vanmorgen werd er door de baas van het dorp omgeroepen om te controleren of je eigendomspapieren van het land waar je huis opstaat nog steeds in je bezit is,het schijnt dat bepaalde figuren deze proberen te stelen en dan met behulp van binnen uit van het landoffice een nieuwe deed te maken op een andere naam.

Vraag me voor de rest niet van hoe of wat maar ik dacht dat dit is belangrijk genoeg om op het forum te plaatsen en wat iedereen er mee doet mag je zelf uitmaken.

Als dit waar is en ik neem aan dat het waar is anders wordt het niet omgeroepen,hoe verzinnen ze toch iedere keer weer een manier om de boel te belazeren.

Dit geld uiteraard alleen voor degene die z'n huis heeft betaald.anders ligt de de deed veilig bij de bank.

Groet Nick.
Binnenkort zal het opperhoofd wel vertellen dat de vermoedelijke daders onder de democratische partij gezocht moeten worden...

Klinkt als zandbak propaganda/bangmakerij.... Misschien heeft hij een bedrijf in kluisjes of een bewaarbedrijf
In de familie

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door nbreeker » zaterdag 06 april 2013, 06:03

Pieter schreef:
nbreeker schreef:Goedemorgen

Groet Nick.
Binnenkort zal het opperhoofd wel vertellen dat de vermoedelijke daders onder de democratische partij gezocht moeten worden...

Klinkt als zandbak propaganda/bangmakerij.... Misschien heeft hij een bedrijf in kluisjes of een bewaarbedrijf
In de familie

Pieter
Niet uit je nek praten Pieter dat doe je al vaak genoeg,hier in de Isaan roept de baas van het dorp dingen om als het belangrijk is,als ze werkvolk zoeken,als er veel ingebroken wordt als mensen zich moeten laten inenten,ik weet dat dat in Bangkok niet gebeurt daar wonen ook bijna alleen maar criminelen,dus dat is onbegonnen werk maar hier op het platteland gebeurt dat nog dus niet antwoorden als je alleen maar op je teller punten wil scoren.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

printen44
Expat
Expat

#4 Bericht door printen44 » zaterdag 06 april 2013, 07:21

Ik woonde jaren in Ngao en dan nog 2km van het dorp in een gehucht. Ook daar werd vrijwel elke dag de berichten door de "opperhoofd" van het dorp omgeroepen. Wel om zes uur in de ochtend. Alles wat van belang was, werd omgeroepen. Tot de prijzen van de producten toe. Ik had het ongeluk dat een luidspreker tegenover mijn huis hing en die luidspreker stond uiteraard om "maximale volume". [$) [$)

Het was in principe de "stadsomroeper" in een modern vestje.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#5 Bericht door nbreeker » zaterdag 06 april 2013, 07:42

printen44 schreef:Ik woonde jaren in Ngao en dan nog 2km van het dorp in een gehucht. Ook daar werd vrijwel elke dag de berichten door de "opperhoofd" van het dorp omgeroepen. Wel om zes uur in de ochtend. Alles wat van belang was, werd omgeroepen. Tot de prijzen van de producten toe. Ik had het ongeluk dat een luidspreker tegenover mijn huis hing en die luidspreker stond uiteraard om "maximale volume". [$) [$)

Hallo kees,ja wij die in Thailand wonen weten dat ook en is het niets byzonders,maar die buiten Thailand wonen zoals Bangkok e.d. krijgen dat niet mee.

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Hua Thale » zaterdag 06 april 2013, 07:46

Begrijp het nu.

Afbeelding

Is nog steeds de vraag dan
Is dat mogelijk die papieren over te schrijven zonder de eigenaar(en).

Heb het hier in de buurt bij een kennis meegemaakt dat stiefdochter lief in opdracht van haar moeder en de man inmiddels zijn ex de eigendoms papieren achterover had gedrukt.
Die daarna te koop aanbood bij iemand anders maar dat dat toch niet door ging.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door ron » zaterdag 06 april 2013, 08:10

Nick schrijft:

hoe verzinnen ze toch iedere keer weer een manier om de boel te belazeren.
=========================================================
Heb nooit durven dromen deze woorden door jou te zien schrijven Nick!!
Het zijn toch allemaal van die lieve hardwerkende mensjes,die helemaal geen kwaad in de zin hebben om de boel te belazeren?
Nou........roept U maar....... :worshippy:

Ron. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door nbreeker » zaterdag 06 april 2013, 09:23

ron schreef:Nick schrijft:

hoe verzinnen ze toch iedere keer weer een manier om de boel te belazeren.
=========================================================
Heb nooit durven dromen deze woorden door jou te zien schrijven Nick!!
Het zijn toch allemaal van die lieve hardwerkende mensjes,die helemaal geen kwaad in de zin hebben om de boel te belazeren?
Nou........roept U maar....... :worshippy:

Ron. :crazy:
Nou niet overdrijven Ron overal zit af onder het koren maar ik veroordeel niet een heel volk,maar misschien ken ik andere mensen dan jij.Ook ik ben vanmorgen niet uit een ei gekropen en heb genoeg van de wereld en de mensen gezien en gewoond en gewerkt om een oordeel te kunnen vormen.
En ja ik heb duidelijk gekozen om in Thailand te wonen en te blijven wonen.

Mahatma Gandhi.

Ben
Expat
Expat

#9 Bericht door Ben » zaterdag 06 april 2013, 14:52

nbreeker schreef:
printen44 schreef:Ik woonde jaren in Ngao en dan nog 2km van het dorp in een gehucht. Ook daar werd vrijwel elke dag de berichten door de "opperhoofd" van het dorp omgeroepen. Wel om zes uur in de ochtend. Alles wat van belang was, werd omgeroepen. Tot de prijzen van de producten toe. Ik had het ongeluk dat een luidspreker tegenover mijn huis hing en die luidspreker stond uiteraard om "maximale volume". [$) [$)

Hallo kees,ja wij die in Thailand wonen weten dat ook en is het niets byzonders,maar die buiten Thailand wonen zoals Bangkok e.d. krijgen dat niet mee.
In Bangkok kijken op hun I Phone [|)

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Pieter » zaterdag 06 april 2013, 15:40

Ben schreef: In Bangkok kijken op hun I Phone [|)
Iphone is zooo 2012 /11

nee we hebben nu allemaal een samsung

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

printen44
Expat
Expat

#11 Bericht door printen44 » zaterdag 06 april 2013, 16:05

Wat is dat, een Iphone of een Samsung? Geeft het ook geluid?

Vergeet niet dat ik vijf jaar in de rimboe woonde. [$) [$) [$) [$) Ik gebruikte daar een telefoon met een slinger. [$) [$) [$) [$) [$)

RuudThai
Expat
Expat

#12 Bericht door RuudThai » zaterdag 06 april 2013, 16:29

printen44 schreef:Wat is dat, een Iphone of een Samsung? Geeft het ook geluid?

Vergeet niet dat ik vijf jaar in de rimboe woonde. [$) [$) [$) [$) Ik gebruikte daar een telefoon met een slinger. [$) [$) [$) [$) [$)
Goh, had je daar dan nog een vaste lijn? In het dorp waar ik eerst woonde was die er niet eens en had iedereen een trommel..... tamtam weetjewel! :cheesy:
En inderdaad werd bij het eerste zonlicht van alles omgeroepen door de tetterende geluidsinstallatie en op boeddhadagen deed de Wat er nog een schepje bovenop en hoorde je van 5 uur tot 8 uur eerst stichtelijke gezangen en dan morlam.

Maar het maakte niet zo uit want op een gegeven moment kwam de zoon van de buurvrouw terug uit Bangkok om z'n moeder te 'verzorgen' wat inhield dat hij de hele dag in z'n hangmatje lag te roken, te zuipen en vanaf 6 uur z'n stereo op vol volume aanzette met de meest verschrikkelijke rampestampmuziek. Was één van de redenen voor ons om naar de stad te verhuizen waar de mensen zich wél fatsoenlijk gedragen qua geluidsoverlast.

Dus hadden we stereogeluidsoverlast; aan de ene kant de dorpsomroeper en de andere kant de ellendige buurman. Gelukkig is het daar nu rustiger: hij zit een tijdje achter de tralies wegens gebruik van jabaa.... :thumbsup: :mrgreen:

Oja, nog even terug naar het onderwerp. Wij wilden ook eens een stuk rijstland kopen en iemand bood ons wat aan in ons dorp. Namens de eigenares zei hij. Die woonde in Bangkok en hij liet een kopie van de chanoot (o.i.d.) zien. Maar wij namen daar natuurlijk geen genoegen zien en wilden het origineel zien. En ook het telefoonnummer van de eigenaresse. Hij zou daar voor zorgen maar na een paar dagen had mijn vrouw via iemand anders het telefoonnummer gekregen én ook al gehoord dat het mogelijk geen zuivere koffie was. De eigenaresse gebeld en die wist niets van een eventuele verkoop. Mijn vrouw beschreef de zgn. verkoper en dat bleek een zwager te zijn van de eigenaresse.... Nou, die heeft wel even een paar keer Boeddha aangeroepen op een nogal kernachtige manier! [|( :evil:

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”