Drinken (Uitdroging)

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Drinken (Uitdroging)

#1 Bericht door Hua Thale » dinsdag 02 april 2013, 06:38

Men moet het hier in ruime mate doen om uitdroging te voorkomen en zeker in dit soort dagen dat het toch wel erg warmpjes aan het worden is.

Drink enkele bakjes koffie per dag het bekende drie in een pakje van de heer nescafe.
Er moet iets wat op melk en suiker lijkt in zitten en koffie natuurlijk :giggle:

Vergrijp mij in grote hoeveelheden aan ichitan tea in meerdere smaken hoewel het onleesbaar is voor mij lijkt het redelijk gezond :?: (Weinig suiker)

Natuurlijk gewoon water van de firma crystal ook een soort van lekker fris.

Op dokters advies moet ik dan veel melk drinken en consumeer dan ook ongeveer een pak van 1.8 liter per dag van de Firma Dutch Mill.
Volle melk ha lekker alhoewel een vitamine D tabletje meer doet lijk mij.

Natuurlijk wil ik nog wel eens een biertje drinken zo af en toe maar de reden daarvoor ligt op een ander vlak. :Whistle:

Denk dat ik erg weinig suikers consumeer in de geheel wat er in de "tea" zit ik weet het niet.

Hoe vullen de leden dit aan het vocht zo door de dag heen. :?: :?: :?:
Laatst gewijzigd door Hua Thale op woensdag 10 april 2013, 03:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Drinken

#2 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 02 april 2013, 06:56

Als ik in Thailand ben drink ik de hele dag door alleen maar water en 's avonds een biertje of 2 . :Whistle:
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door elst99 » dinsdag 02 april 2013, 06:59

Begin met een kop groene tea, zelf gezet dus zonder suiker! Glas geperst sinaasappelsap, dan een glas water voorde meds, vervolgens een kop zwarte koffie, (koffiepadmachine) misschien nog één, dat is in de morgen!
Bij de lunch een glas witte wijn, om drie uur een kop thee of koffie, afhankelijk vande zin in, dan wordt het tijd om 4.30 voor een glas rode wijn (soms 2 ;) ). En dan alleen nog maar water tot de volgende morgen.
Dat is mijn ritueel! S' avond voor het slapen gaan geen drank meer, slaap wel in maar word snel weer wakker en kom dan niet meer in slaap.
Conclusie vrijveel water.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#4 Bericht door nbreeker » dinsdag 02 april 2013, 08:02

Hua Thalae schreef:Men moet het hier in ruime mate doen om uitdroging te voorkomen en zeker in dit soort dagen dat het toch wel erg warmpjes aan het worden is.

Drink enkele bakjes koffie per dag het bekende drie in een pakje van de heer nescafe.
Er moet iets wat op melk en suiker lijkt in zitten en koffie natuurlijk :giggle:

Vergrijp mij in grote hoeveelheden aan ichitan tea in meerdere smaken hoewel het onleesbaar is voor mij lijkt het redelijk gezond :?: (Weinig suiker)

Natuurlijk gewoon water van de firma crystal ook een soort van lekker fris.

Op dokters advies moet ik dan veel melk drinken en consumeer dan ook ongeveer een pak van 1.8 liter per dag van de Firma Dutch Mill.
Volle melk ha lekker alhoewel een vitamine D tabletje meer doet lijk mij.

Natuurlijk wil ik nog wel eens een biertje drinken zo af en toe maar de reden daarvoor ligt op een ander vlak. :Whistle:

Denk dat ik erg weinig suikers consumeer in de geheel wat er in de "tea" zit ik weet het niet.

Hoe vullen de leden dit aan het vocht zo door de dag heen. :?: :?: :?:
Die Ichitan tea in de groene pakjes zit tea met appel en kiwi in,en de gele pakjes tea met citroen.Ik heb me laten vertellen dat die gele niet meer geproduceerd worden.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Henk Korat » dinsdag 02 april 2013, 12:59

Heerlijke Senseo expresso. Tenminste 5 bakjes in de ochtend met kunstsuiker. De hele dag door water. Toch wel op zijn minst 2 liter en 's-avond een paar glazen gekoelde rode wijn.

Meet de hoeveelheid vochtinname af aan het aantal keren naar het toilet gaan. Niet meer dan 1 a 2 keer 's-morgens en 's-middags. Ga je meer, dan drink je teveel.

Ben absoluut geen thee liefhebber en bier drink ik misschien een flesje in de drie maanden,
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Fritsie
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Fritsie » dinsdag 02 april 2013, 14:44

Enkel gemeentepils :thumbsup:

RuudThai
Expat
Expat

#7 Bericht door RuudThai » dinsdag 02 april 2013, 16:08

Koffie is volgens mij slecht voor de vochtregulering in Thailand want vochtafdrijvend. Maar ik begin er de dag wel mee. En soms nog een 2e wat later in de morgen. De 1e is altijd een 3 in 1 zakje, de 2e vaak via het reguliere koffiezetapparaat met hete melk.
Ook regelmatig thee, meestal jasmijnthee en water, bij de huidige hitte veel water. Soms een zakje ORS erin opgelost voor het aanvullen van zouten en suikers. Want die transpireer je anders weg en dan ben je gevoeliger voor oververhitting (net als die gebodypainte olifanten, weetjewel! :giggle: ).
Bij de lunch een beker halfvolle melk, in de middag water en fruitsap uit een pak en soms een biertje of een cola-tic. Maar ik kan weken zonder alcohol!

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door janjaap » dinsdag 02 april 2013, 16:34

hua thalae zouttableten van die groten nog
die zijn ook goed bij warm weer :cheesy:
Ubi bene, ibi patria

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 02 april 2013, 17:24

RuudThai schreef:Koffie is volgens mij slecht voor de vochtregulering in Thailand want vochtafdrijvend. Maar ik begin er de dag wel mee. En soms nog een 2e wat later in de morgen. De 1e is altijd een 3 in 1 zakje, de 2e vaak via het reguliere koffiezetapparaat met hete melk.
Ook regelmatig thee, meestal jasmijnthee en water, bij de huidige hitte veel water. Soms een zakje ORS erin opgelost voor het aanvullen van zouten en suikers. Want die transpireer je anders weg en dan ben je gevoeliger voor oververhitting (net als die gebodypainte olifanten, weetjewel! :giggle: ).
Bij de lunch een beker halfvolle melk, in de middag water en fruitsap uit een pak en soms een biertje of een cola-tic. Maar ik kan weken zonder alcohol!

Koffie is idd vochtafdrijvend en niet echt geschikt voor de vochtregulering.
Maar een bakje om op te starten kan geen kwaad.
Melk daarentegen is niet zo gezond voor volwassenen: http://missnatural.nl/vijf-redenen-waar ... gezond-is/
Live your dream, don't dream your life.

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door serpay » dinsdag 02 april 2013, 18:18

smorgens vroeg bakkie koffie.
op het werk een bakkie en de rest van de dag water of bubbels.
maar thuis alleen bier
Alfisti rebeli

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Ka2le » woensdag 03 april 2013, 03:19

Als ik wakker word, cornflakes met melk. Dan een kopje koffie, misschien nog 1 of 2 gedurende de dag, en tussendoor veel water. 's Avonds meer melk en soms een biertje.

En als we een voetbalwedstrijd hebben - ja, ook met deze hitte - begin ik een dag vooraf al met VEEL water drinken, gemengd met electrolyte. Dat zijn die kleine zakjes (soort ORS) die helpen tegen dehydration (om 't maar eens in het goed Nederlands te zeggen).

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Hua Thale » woensdag 03 april 2013, 03:27

Drink af en toe dit (Zie foto) soort na inspanningen.
Is volgens mij ongeveer het zelfde als die ors in zakjes.
Zie dat meer als backpack vulling de zakjes.

Afbeelding

baco101
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door baco101 » woensdag 03 april 2013, 04:03

Ik drink zo'n 2 a 2.5 lts water per dag en voor de rest veel cola (niet goed weet het maar is een van mijn zwakheden) en heel af en toe een baco
zal de Thaise logica nooit begrijpen.

Waarom laten sommige toeristen hun hersens thuis

opinions are like assholes, everybody has one

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#14 Bericht door nbreeker » woensdag 03 april 2013, 04:06

janjaap schreef:hua thalae zouttableten van die groten nog
die zijn ook goed bij warm weer :cheesy:
Als ik een zout tablet in neem dan komt gegarandeerd alles er uit,ik kan er op wachten dus daar ben ik mee gestopt.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Hua Thale » woensdag 03 april 2013, 04:23

Ik denk dat janjaap op 10/15 jaar terug doelt heb ik die dingen ook nog wel eens gebruikt.
Kleine pillen gelijk een aspro voor zover mijn geheugen reikt met veel water drinken en heel doorslikken nbreeker en uiteraard smaak het niet het zelfde als een lepel keukenzout hoewel het wel zout is :giggle:
Het wil natuurlijk niet zeggen dat twee glazen ...........water per dag dan voldoende is natuurlijk. ;)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”