wat kost een verbouwing ongeveer in Jomtien?

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
djh
komt net kijken
komt net kijken

wat kost een verbouwing ongeveer in Jomtien?

#1 Bericht door djh » maandag 25 maart 2013, 14:10

Beste Forumleden, na 2 maanden Thailand weer terug in het koude Nederland. Willen nu toch echt een condo kopen voor de (6) wintermaanden nabij Jomtien Beach en hebben er een op het oog. Deze is echter geheel casco gemaakt door vorige bewoners. Geen punt als dit in aanschafprijs 'verrekend' kan worden, maar moet dan wel zorgen voor o.a. nwe keuken, badkamer, vloer/badtegels en stuc/verfwerk. Condo is niet al te groot, ca. 55 m2: enig idee welk kostenniveau reeel is als ik e.e.a. netjes wil laten doen?
The sun & sea .... they are waiting for me

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: wat kost een verbouwing ongeveer in Jomtien?

#2 Bericht door ron » maandag 25 maart 2013, 14:50

Natte-vingerwerk natuurlijk.
Wat voor keuken,wat voor badkamer (douche-ligbad-wasbak met/zonder kastjes etc,)
Verf? in alle prijsvarianten.......idem natuurlijk de tegels.
Stucwerk....hoeveel m2...muren en plafond?
Electra moet natuurlijk ook aangepast worden,stopcontacten,leidingen infrezen armatuur....standaard of luxe?
Een paar foto,s en/of je tekening van de condo,met de wensen lijken mij een eerste vereiste om een prijs te geven.

Bedenk wel dat Thailand niet goedkoop is,zoals wel vaker wordt gedacht.
Condo helemaal casco...55m2.....
Denk niet dat je onder de 400.00thb komt.
Heb trouwens familie die net een casco-condo hebben gekocht in Jomtien,en het geheel hebben verbouwd.(heeft in Jomtien een bouwbedrijf)
Zal morgen eens vragen wat hij er ingestopt heeft.
Mischien een paar foto,s zien te bemachtigen voor jou,als voorbeeld.
Ik doe mijn best.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

dutch
Expat
Expat

#3 Bericht door dutch » maandag 25 maart 2013, 15:14

djh schreef:Beste Forumleden, na 2 maanden Thailand weer terug in het koude Nederland. Willen nu toch echt een condo kopen voor de (6) wintermaanden nabij Jomtien Beach en hebben er een op het oog. Deze is echter geheel casco gemaakt door vorige bewoners. Geen punt als dit in aanschafprijs 'verrekend' kan worden, maar moet dan wel zorgen voor o.a. nwe keuken, badkamer, vloer/badtegels en stuc/verfwerk. Condo is niet al te groot, ca. 55 m2: enig idee welk kostenniveau reeel is als ik e.e.a. netjes wil laten doen?
Wil je echt 6 maanden lang met 2 personen op 55 m2 bivakkeren?
Qua inrichting zal het ook niet je laatste euro kosten,wat valt er nu op 55m2 te plaatsen?
Ik bedoel dit absoluut niet neerbuigend of iets dergelijks,maar 55m2?????
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Henk Korat » maandag 25 maart 2013, 16:08

Ja, 55 m2 is ook niets voor mij. Maar toch is dat 9 bij 6 meter of 10 bij 5 meter. Goed voor een keuken/woon/slaapkamer en een badkamer. In menig stacaravan heb je minder.

Dus dan komt natuurlijk de vraag, is het tijdelijk of wil je hier destijds permanent intrekken?
Ik ga niet gokken, maar wacht gewoon het antwoord af.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » maandag 25 maart 2013, 16:28

De binnenruimte van mijn huis is 130 m2 voor ons viertjes en gelukkig hebben we een 350 m2 tuin en carport waar we kunnen zitten anders zaten we elkaar echt in de nek de hele dag. Ik wil niet voor anderen oordelen maar IK vind 55m2 wel klein.

Nu heeft Jomtien iets aantrekkelijks: de zee. Maar zit je dan de hele dag aan zee ? Zitten mensen in Hua Hin de hele dag aan zee ?

Ik denk, als ik zo vrij mag zijn, dat je voor minder dan de helft van die investering in Jomtien een 30 km landinwaarts zalig kunt wonen, huis en tuin, rustige omgeving, en een uurtje van strand en zee af.

Maar..ieder zijn heug en meug hoor.

djh
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door djh » maandag 25 maart 2013, 16:59

Mannen, merci voor jullie input tot heden.
Hoewel mijn (ik geef toe: slechts een paar maanden
achtereen) ervaring is dat je nagenoeg altijd
buiten ben en alleen s'avonds binnen zit,
neem ik alle opmerkingen natuurlijk serieus.
Zal mijn ogen in ieder geval ook open houden
voor meer 'meters'. Ben niet zo bang voor
beklemming; maar indeling moet wel in een keer goed
zijn. Gelukkig zijn er veel nieuwbouwprojecten
waar wij e.e.a. van kan opsteken.
V.w.b. het binnenland: dit is uiteraard veel mooier
en ook nog eens goedkoper; zijn in Nederland
alle luxe gewend, maar blijken daar simpel 'happy'
te zijn met een goed onderkomen en strand en zee
voor de deur. Hadden bijvoorbeeld het romantische idee
om dit jaar voor ca. 4 weken in Bang Saray/Sattahip te
verblijven..zal wel aan ons liggen, maar hadden het na
24 uur echt gezien. Zo zie je, ieder zijn plezier.
The sun & sea .... they are waiting for me

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door v@go » maandag 25 maart 2013, 23:11

dutch schreef:
djh schreef:Beste Forumleden, na 2 maanden Thailand weer terug in het koude Nederland. Willen nu toch echt een condo kopen voor de (6) wintermaanden nabij Jomtien Beach en hebben er een op het oog. Deze is echter geheel casco gemaakt door vorige bewoners. Geen punt als dit in aanschafprijs 'verrekend' kan worden, maar moet dan wel zorgen voor o.a. nwe keuken, badkamer, vloer/badtegels en stuc/verfwerk. Condo is niet al te groot, ca. 55 m2: enig idee welk kostenniveau reeel is als ik e.e.a. netjes wil laten doen?
Qua inrichting zal het ook niet je laatste euro kosten,wat valt er nu op 55m2 te plaatsen?
Dutch ik heb 6 jaar in een appartementje van 12 bij 4 gewoond met 1 slaapkamer, 1 badkamer, berging en woonkamer met open keuken.

Ook nog een balkon maar met feestjes zat er toch 35 man/vrouw binnen. Nu een vrijstaand huis van 700m3 en 735m2 grond eromheen.

Ook in het appartementje was het gezellig wonen.
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

dutch
Expat
Expat

#8 Bericht door dutch » dinsdag 26 maart 2013, 01:47

v@go schreef:
dutch schreef:
Dutch ik heb 6 jaar in een appartementje van 12 bij 4 gewoond met 1 slaapkamer, 1 badkamer, berging en woonkamer met open keuken.

Ook nog een balkon maar met feestjes zat er toch 35 man/vrouw binnen. Nu een vrijstaand huis van 700m3 en 735m2 grond eromheen.

Ook in het appartementje was het gezellig wonen.
Ik ben kamerbewoner geweest in Amsterdam ( medio jaren 60).
Als je wat ouder wordt is dat toch niet je ideaal beeld van wonen ;)
Maar nogmaals: vrijheid, blijheid en een ieder zijn eigen invulling van woonsituatie.
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door elst99 » dinsdag 26 maart 2013, 02:39

Het ligt er ook aan of er een balkon aanwezig is, wij hebben hier ook 60m2 en voor ons is dat geen probleem, zitten veel op het balkon of liggen bij het zwembad! We gaan niet iedere dag naar het strand, zijn ook andere dingen die we ondernemen.
Thuis een groot huis ( te groot) en alle comfort, maar daar leef je toch meer binnen!
Ken in Hua Hin mensen die permanent in een 1 kamer condo wonen 35m2,dat zou me ook te klein zijn.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door chelobechek » dinsdag 26 maart 2013, 03:10

Een condo heeft best voordelen, in ieder geval om ERBIJ te hebben voor het geval dat weetjewel.

Het is je vaste adres in Thailand, onafhankelijk van de ontwikkelingen met je partner(s) zodat je geen post hoeft te missen van je favoriete overheidsinstanties

Je kunt er rustig je auto/motorbike een paar maanden ongebruikt achterlaten, het is bewaakt.

Je kunt het op je eigen naam zetten, zodat je niet onder druk kan worden gezet met eruitgegooid worden en alles kwijt zijn.

Vaak is er WIFI en kabel/satelliet TV, misschien niet de selectie van kanalen van je voorkeur maar het beweegt en er is signaal.

Als belegging eventueel ook interessant.

Verbouwingen kosten echt niet zoveel maar je moet wel goed shoppen bij bouwmarkten en zo. Daglonen zijn laag, het vinden van goede teams is echter een punt van zorg. Vraag het na zodra je ergens een condo ziet opgeknapt worden, wie zijn het wat kost het wat doen ze voor dit geld, je moet altijd zelf toezicht houden hoe dan ook.

Hier in Khon Kaen is onlangs een condo van 22 m^2 volledig opgeknapt, eerst alles gestript, dan nieuwe tegels in de kamer en badkamer, balkon vloer opgehoogd, nieuwe deuren geplaatst, electrische geyser verplaatst, nieuw badkamermeubilair, alles netjes gewit en de plinten strak afgewerkt, totale schade 20.000 baht. Nieuw meubilair erin, platte TV en nog wat aardigheidjes totaal 30.000. Voor een totaal van 50 k heb je dan een volledig ingerichte en zeer nette condo

dutch
Expat
Expat

#11 Bericht door dutch » dinsdag 26 maart 2013, 08:30

chelobechek schreef:Een condo heeft best voordelen, in ieder geval om ERBIJ te hebben voor het geval dat weetjewel.

Het is je vaste adres in Thailand, onafhankelijk van de ontwikkelingen met je partner(s) zodat je geen post hoeft te missen van je favoriete overheidsinstanties

Je kunt er rustig je auto/motorbike een paar maanden ongebruikt achterlaten, het is bewaakt.

Je kunt het op je eigen naam zetten, zodat je niet onder druk kan worden gezet met eruitgegooid worden en alles kwijt zijn.

Vaak is er WIFI en kabel/satelliet TV, misschien niet de selectie van kanalen van je voorkeur maar het beweegt en er is signaal.

Als belegging eventueel ook interessant.

Verbouwingen kosten echt niet zoveel maar je moet wel goed shoppen bij bouwmarkten en zo. Daglonen zijn laag, het vinden van goede teams is echter een punt van zorg. Vraag het na zodra je ergens een condo ziet opgeknapt worden, wie zijn het wat kost het wat doen ze voor dit geld, je moet altijd zelf toezicht houden hoe dan ook.

Hier in Khon Kaen is onlangs een condo van 22 m^2 volledig opgeknapt, eerst alles gestript, dan nieuwe tegels in de kamer en badkamer, balkon vloer opgehoogd, nieuwe deuren geplaatst, electrische geyser verplaatst, nieuw badkamermeubilair, alles netjes gewit en de plinten strak afgewerkt, totale schade 20.000 baht. Nieuw meubilair erin, platte TV en nog wat aardigheidjes totaal 30.000. Voor een totaal van 50 k heb je dan een volledig ingerichte en zeer nette condo
Het wordt steeds kleiner :cheesy:
Nogmaals, eenieder zijn eigen levens stijl en zijn budget,maar zo wil ik mijn laatste jaren niet doorbrengen (ook geen 6 maanden per jaar).
:happyno: :thumbsup:
Ronald Reagan

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door ron » dinsdag 26 maart 2013, 08:32

En zo komen we vanzelf weer bij de schuurtjes-mensen.

Ron. :cheesy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

dutch
Expat
Expat

#13 Bericht door dutch » dinsdag 26 maart 2013, 08:47

ron schreef:En zo komen we vanzelf weer bij de schuurtjes-mensen.

Ron. :cheesy:
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde.
:cheesy: :clap: :clap: :: :thumbsup:
Ronald Reagan

chelobechek
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door chelobechek » dinsdag 26 maart 2013, 12:14

Dat van die schuurtjes is ongetwijfeld erg grappig maar het ontgaat mij even. Een woning bouwen of een condo opknappen kost echter veel minder dan menigeen denkt. Daar kom je pas achter als je de kat voldoende lang uit de boom kijkt voordat je je in allerlei financiele lussen hangt.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Henk Korat » dinsdag 26 maart 2013, 13:48

chelobechek schreef:Dat van die schuurtjes is ongetwijfeld erg grappig maar het ontgaat mij even. Een woning bouwen of een condo opknappen kost echter veel minder dan menigeen denkt. Daar kom je pas achter als je de kat voldoende lang uit de boom kijkt voordat je je in allerlei financiele lussen hangt.
Hellemaal mee eens Chelobechek. Gewoon eerst de kat uit de boom kijken en meerdere Chang's om een prijsopgaaf vragen. Ik verbaas me tot nu toe hoe veel goedkoper je uit bent met het opvragen van meerdere prijsopgaven. Kan zomaar 10% to 30% schelen en het is al veel minder dan je denkt.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”