MIJN FOUT Hulpvraag
Moderator: Loempia
-
- kenner
MIJN FOUT Hulpvraag
Ja,ik erken dat ik,mede door mijn psychische gesteldheid en mijn trauma een vlucht heb gedaan 2onder de consequenties te weten en
als vluchtgedrag,psychisch niet in orde en lichamelijke een wrak ben.
Na alles verloren te hebben (ouders -5 broers en 1 2uster) en 2x gescheiden,dakloos en psychisch/lichamelijk total loss ben,nam ik toch snel het vliegtuig naar Thailand,alwaar ik nu ben sinds 2 mnd.Ik weet totaal niet wat ik doe en in Nederland is bekend over mijn gesteldheid en de gevaren ervan.
Ik leef momenteel in de straten van Bangkok (bij Khao san Rd) 2onder enig middel van bestaan.Ik slaap buiten en plunder eten van straat.Ik ben BROKE en heb niets meer.Ik heb getracht de ambassade te vragen voor hulp (alle keren gewigerd en kunnen geen enkel hulp bieden)- Politie geinformeerd over mijn situatie - Nederland geinformeerd bij de instanties en elfs Buitenlandse 2aken,
Alles NEEN.Mijn psychische 2iekte (trauma/PTSS/Persoonlijkheidstoornis) heeft mij in dee positie gebracht en ik erken dat ik dat ook deed.Ik leef van niets en wil terug naar NL voor hulp.Nederlandse regering doet niets en ik heb geen vrienden/kenissen waar dan ook.
Neen...geen enkel.Ik heb alles verloren wat ik ooit had.2elfs geen huis in NL
Ik heb wel een retourticket welk pas in Nov 2013 is en kan uitsluitend dee omboeken tegen betaling van 150 euro en het tariefverschil
Dit heb ik niet en al ook niet komen van Familie.....aange2ien ik die niet heb.Ik ben psychisch 2eer 2wak en weet geen raad meer
Dit kan ik nu medelen met dehoop dat iemand mij kan ondersteunen en mij onderdak-eten of de route om terug te gaan naar NL
Ik ben een wrak en dit is misschien een kleine hoop die ik nog heb..........mijn nr in Thailand is 0822186670
Na alles verloren te hebben (ouders -5 broers en 1 2uster) en 2x gescheiden,dakloos en psychisch/lichamelijk total loss ben,nam ik toch snel het vliegtuig naar Thailand,alwaar ik nu ben sinds 2 mnd.Ik weet totaal niet wat ik doe en in Nederland is bekend over mijn gesteldheid en de gevaren ervan.
Ik leef momenteel in de straten van Bangkok (bij Khao san Rd) 2onder enig middel van bestaan.Ik slaap buiten en plunder eten van straat.Ik ben BROKE en heb niets meer.Ik heb getracht de ambassade te vragen voor hulp (alle keren gewigerd en kunnen geen enkel hulp bieden)- Politie geinformeerd over mijn situatie - Nederland geinformeerd bij de instanties en elfs Buitenlandse 2aken,
Alles NEEN.Mijn psychische 2iekte (trauma/PTSS/Persoonlijkheidstoornis) heeft mij in dee positie gebracht en ik erken dat ik dat ook deed.Ik leef van niets en wil terug naar NL voor hulp.Nederlandse regering doet niets en ik heb geen vrienden/kenissen waar dan ook.
Ik heb wel een retourticket welk pas in Nov 2013 is en kan uitsluitend dee omboeken tegen betaling van 150 euro en het tariefverschil
Dit heb ik niet en al ook niet komen van Familie.....aange2ien ik die niet heb.Ik ben psychisch 2eer 2wak en weet geen raad meer
Dit kan ik nu medelen met dehoop dat iemand mij kan ondersteunen en mij onderdak-eten of de route om terug te gaan naar NL
Ik ben een wrak en dit is misschien een kleine hoop die ik nog heb..........mijn nr in Thailand is 0822186670
-
- Volwaardig lid
Re: MIJN FOUT Hulpvraag
GA NAAR EEN TEMPEL! Daar krijg je altijd onderdak en eten .marcel28 schreef:Ja,ik erken dat ik,mede door mijn psychische gesteldheid en mijn trauma een vlucht heb gedaan 2onder de consequenties te weten en
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
-
- Volwaardig lid
Wordt dus in November terug. Ik hoop dat je winterkleren bij je hebt.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Marcel, vertel me eens wat er met Sonia en Kwanjai is gebeurd en hoe je bent gevaren met je Non-Imm Visa O mariage.
Ik ben ook benieuwd hoe je van Chiang Mai naar Bangkok bent gekomen, zonder hotel boeking of wat dan ook. Was je enig doel de ambassade te bezoeken om hulp te vragen?
Vertel ons wat je noden zijn.
Ik ben ook benieuwd hoe je van Chiang Mai naar Bangkok bent gekomen, zonder hotel boeking of wat dan ook. Was je enig doel de ambassade te bezoeken om hulp te vragen?
Vertel ons wat je noden zijn.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Het advies naar een tempel te gaan is een goeie. Dan kom je tot rust en heb je een minimale verzorging maar je bent 'onder de pannen'.
De ambassade helpt je niet, schrijf je. De ambassade kan je financieel pas bijspringen als ze een garantie hebben of een betaling. Dat kan jouw familie zijn en jij moet dan zelf de stappen nemen en ze bellen. Ik weet dat de USA ambassade landgenoten toestaat op kosten van de ambassade familie te bellen. Je zou dat kunnen vragen op Tonson waar je bent geweest.
Het bedrag wat je nodig hebt is niet zo groot en misschien kun je dat wel ophoesten als je jouw mobieltje verkoopt ?
Ik sta achter de suggestie van Henk Korat.
De ambassade helpt je niet, schrijf je. De ambassade kan je financieel pas bijspringen als ze een garantie hebben of een betaling. Dat kan jouw familie zijn en jij moet dan zelf de stappen nemen en ze bellen. Ik weet dat de USA ambassade landgenoten toestaat op kosten van de ambassade familie te bellen. Je zou dat kunnen vragen op Tonson waar je bent geweest.
Het bedrag wat je nodig hebt is niet zo groot en misschien kun je dat wel ophoesten als je jouw mobieltje verkoopt ?
Ik sta achter de suggestie van Henk Korat.
- RuudThai
- Expat
Wat voor een inkomen had je in Nederland? Bijstandsuitkering? Misschien is dan de gemeente bereid om bij de ambassade garant voor je te staan voor het bedrag van de omzetting van het ticket en de kosten van levensonderhoud tot de datum van terugkeer in Nederland.
-
- Volwaardig lid
Ik heb tweemaal gebeld met Marcel en dit is echt serieus. Ik heb hem het advies gegeven een tempel op te zoeken. Ik weet dat het laat op de avond is, maar midden in de nacht in de straten van Bangkok te dolen is ook niets.
Wij, Prajak en ik, komen morgen terug op deze trieste gebeurtenis.
-
- Volwaardig lid
Petje af voor jouw ingrijpen HenkHenk Korat schreef:Ik heb tweemaal gebeld met Marcel en dit is echt serieus. Ik heb hem het advies gegeven een tempel op te zoeken. Ik weet dat het laat op de avond is, maar midden in de nacht in de straten van Bangkok te dolen is ook niets.

Of de man nu wel of niet hulp nodig heeft , Wel of niet de waarheid zegt of een oplichter is ...daar kom je pas achter als je even contact zoekt zo moeilijk is dat toch niet als je in Thailand woont of zit .
En de opmerking van Hua....

gr driver
Laatst gewijzigd door driver op zaterdag 02 maart 2013, 18:23, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Volwaardig lid
Zoals Henk Korat al schreef, de hulpkreet van Marcel is echt.
We gaan niet in op de achtergrond; het is gebeurd. En Marcel gaat geholpen worden.
Ik bel maandag de ambassade. Met 200 euro is die man geholpen om het ticket om te zetten. Dat is maar 8 k baht en ik doe 1 k baht mee. Of ik dat betaal aan de ambassade of aan een NL-er in Bangkok: onbelangrijk. Ik ga maandag proberen wat te regelen.
Maar je kunt me hier laten weten, desnoods via pb, of iermand een beter idee heeft. Henk Korat en ik gaan de zaak coördineren.
Marcel blijft niet in de goot liggen ! Voor een paar kloterige euro halen we hem er uit. Wie ? Alles in vertrouwen en geheimhouding als je wilt.
( Enkele forumleden weten dat er vandaag nog een steunzaak loopt en dat er een paar jaar geleden een liep. Crepeergevallen. Waar menselijk leed zo ernstig is dat jouw hart je beveelt op te treden en de knip te trekken. Dan telt niet de achtergrond, dan telt dat je niemand de goot wenst. )
We gaan niet in op de achtergrond; het is gebeurd. En Marcel gaat geholpen worden.
Ik bel maandag de ambassade. Met 200 euro is die man geholpen om het ticket om te zetten. Dat is maar 8 k baht en ik doe 1 k baht mee. Of ik dat betaal aan de ambassade of aan een NL-er in Bangkok: onbelangrijk. Ik ga maandag proberen wat te regelen.
Maar je kunt me hier laten weten, desnoods via pb, of iermand een beter idee heeft. Henk Korat en ik gaan de zaak coördineren.
Marcel blijft niet in de goot liggen ! Voor een paar kloterige euro halen we hem er uit. Wie ? Alles in vertrouwen en geheimhouding als je wilt.
( Enkele forumleden weten dat er vandaag nog een steunzaak loopt en dat er een paar jaar geleden een liep. Crepeergevallen. Waar menselijk leed zo ernstig is dat jouw hart je beveelt op te treden en de knip te trekken. Dan telt niet de achtergrond, dan telt dat je niemand de goot wenst. )
-
- Volwaardig lid
ik stuur je een pm Prajakprajak schreef:Zoals Henk Korat al schreef, de hulpkreet van Marcel is echt.
gr driver
-
- Volwaardig lid
Heel erg nobel wat jullie hier doen 

-
- Volwaardig lid
We gaan hem helpen. In de goot ? Dan telt niet meer waarom en hoe ! Dan geldt alleen 'hoe krijgen we jou er uit'. Hoe betalen we de omzetting van dat ticket.
Driver en Ruudthai, je hebt een pb als antwoord.
Acht k baht hebben we nodig. Toch niet het einde van de wereld mensen ! Rutte had het gisteren over 4 miljard....EURO ook nog. Ik heb het over baht. Dus dat gaan we redden.
Marcel moet uit de goot ! Dat is start van deze zondag !
Driver en Ruudthai, je hebt een pb als antwoord.
Acht k baht hebben we nodig. Toch niet het einde van de wereld mensen ! Rutte had het gisteren over 4 miljard....EURO ook nog. Ik heb het over baht. Dus dat gaan we redden.
Marcel moet uit de goot ! Dat is start van deze zondag !
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Prajak, stuur mij even een PB-tje of een emailtje met je bankrekeningnummer enz., dan maak ik meteen € 35 naar je over.
Dat moet netto zo ongeveer 1K Baht opleveren.
Soms moeten we iets DOEN op dit forum ipv alleen maar lullen!
En dat maakt dan 2K, de rest moet toch snel volgen?
Of waren Driver en RuudThai mij al voor...

Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
ik sta sowieso garant voor 1 K bath en hoop dat er heel snel nog wat volgen zodat er ook vlot actie kan worden ondernomen.Gardensafari schreef:Prajak, stuur mij even een PB-tje of een emailtje met je bankrekeningnummer enz., dan maak ik meteen € 35 naar je over.
ivm koers en transactie kosten is een Ned. bankrekening om op te storten misschien beter ?
gr driver
-
- Volwaardig lid
Goed idee Arie! Een paar honderd euro is natuurlijk peanuts 
En de banken "rijk" maken doen we natuurlijk niet meer.
Maar om niet uit de toon te vallen doe ik óók slechts 1 K
Regel jij het effe via jouw bankrekening? Ik wacht wel op een PB.

En de banken "rijk" maken doen we natuurlijk niet meer.
Maar om niet uit de toon te vallen doe ik óók slechts 1 K

Regel jij het effe via jouw bankrekening? Ik wacht wel op een PB.
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…