Ik wilde al een tijdje vragen aan de forum-leden,of zij OOK mischien wel eens (lees altijd) problemen hebben om iets uit een verpakking te krijgen van Thaise makelij.....?
Mijn persoontje heeft daar bijna bij elk artikel een probleem mee,en wil hier wel wat voorbeelden noemen.
Het lijkt er haast op dat de Thai het verpakt,maar er geen rekening mee houdt dat het ooit weer eens open moet.
Een gewoon zakje chips open maken op de Nederlandse manier is onmogelijk,waar je dus de twee zijkanten naar buiten zou moeten trekken en de zak netjes open gaat zonder te knoeien.
In Thailand moet je aan de bovenkant een stukje inscheuren,maar de scheur loopt dan gegarandeerd door tot de helft van de zak en de chips valt er uit.
Na veel oefenen (ben nog niet op dieet) scheur je de zak met beleid aan de bovenkant in (2-3cm),zoveel mogelijk bij een hoek,waarna je vanuit dat hoekje probeert de hele bovenkant van de zak open te scheuren.
Let wel,dit vraagt wel om enige ervaring aangezien het nooit recht scheurt.
Geef niet direct op als het mislukt,oefening baart kunst,zo is het nu eenmaal.
Sommige flessen drinkwater geven ook voor mij een probleem....
De doppen zijn verzegeld om fraude tegen te gaan,deze verzegeling is natuurlijk alleen maar toe te juichen aangezien we anders nog wel eens fout water tot ons zouden kunnen nemen,en snel een Thais hurk-toilet zouden moeten opzoeken waar we onze darmen in kunnen leegspuiten,en waarschijnlijk ook naast het potje en in de broek een portie terecht zou kunnen komen..........

Ik dwaal af..............
Als drager van alleen een leesbril (+2) wil ik bij het openen van een flesje water waar zich de plastic sealing over de dop is getrokken,het streepje wel eens niet ontdekken,als dat er uberhaupt op zit naargelang van het merk.
Als men de nagels normaal onderhoudt en dus bijtijds knipt,is het bijna onmogelijk om de fles zonder enig hulpmiddel als een mesje of i.d. te openen.
Graag hoor ik julie oplossingen,en kan ik hier enige lering uit trekken.
Men is per slot van rekening nooit te oud om te leren,toch....

Zo zijn er nog legio dingen die verpakt zijn te noemen,waar julie mischien ook wel moeite mee hebben om open te krijgen......

De zakjes van bijvoorbeeld de sausjes die men verpakt in een plastic zakje,en daar opeen prachtige manier een elastiekje omwikkelt en op deze manier echt lekvrij is,vindt ik als ferang zijnde ook altijd een gepeuter,en knip het maar door als ik een schaar bij de hand heb.
De Thai heeft daar geen enkel probleem mee,en nu ik dit schrijf bedenk ik mij of ik de truc eens aan Jeab zal vragen.....

Zo af en toe kom ik ook wel eens bij een Thai op bezoek,meestal bij familie als we naar de Isan gaan.
Meestal zit er om het bankstel en stoelen nog de plastic verpakking,zo ook om de matrassen van de bedden.
Ben wel vaker uitgenodigd om daar te blijven slapen,maar kan dan de nachtrust niet echt vinden,aangezien het laken aan de onderkant over het plastic irritant wegglijdt.....
Zelfs om een bak met kunstbloemen zit plastic getrokken.......waarom,vraag ik mij af.

Roept U maarrrrrrrr
Groet,Ron.