Verpakkingen in Thailand.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Verpakkingen in Thailand.

#1 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 00:38

Zoals bekend,heb ik altijd wel wat te mauwen.....dus ook vandaag heb ik wel weer wat. :P
Ik wilde al een tijdje vragen aan de forum-leden,of zij OOK mischien wel eens (lees altijd) problemen hebben om iets uit een verpakking te krijgen van Thaise makelij.....?
Mijn persoontje heeft daar bijna bij elk artikel een probleem mee,en wil hier wel wat voorbeelden noemen.
Het lijkt er haast op dat de Thai het verpakt,maar er geen rekening mee houdt dat het ooit weer eens open moet.

Een gewoon zakje chips open maken op de Nederlandse manier is onmogelijk,waar je dus de twee zijkanten naar buiten zou moeten trekken en de zak netjes open gaat zonder te knoeien.
In Thailand moet je aan de bovenkant een stukje inscheuren,maar de scheur loopt dan gegarandeerd door tot de helft van de zak en de chips valt er uit.
Na veel oefenen (ben nog niet op dieet) scheur je de zak met beleid aan de bovenkant in (2-3cm),zoveel mogelijk bij een hoek,waarna je vanuit dat hoekje probeert de hele bovenkant van de zak open te scheuren.
Let wel,dit vraagt wel om enige ervaring aangezien het nooit recht scheurt.
Geef niet direct op als het mislukt,oefening baart kunst,zo is het nu eenmaal.

Sommige flessen drinkwater geven ook voor mij een probleem....
De doppen zijn verzegeld om fraude tegen te gaan,deze verzegeling is natuurlijk alleen maar toe te juichen aangezien we anders nog wel eens fout water tot ons zouden kunnen nemen,en snel een Thais hurk-toilet zouden moeten opzoeken waar we onze darmen in kunnen leegspuiten,en waarschijnlijk ook naast het potje en in de broek een portie terecht zou kunnen komen.......... :clap:
Ik dwaal af..............

Als drager van alleen een leesbril (+2) wil ik bij het openen van een flesje water waar zich de plastic sealing over de dop is getrokken,het streepje wel eens niet ontdekken,als dat er uberhaupt op zit naargelang van het merk.
Als men de nagels normaal onderhoudt en dus bijtijds knipt,is het bijna onmogelijk om de fles zonder enig hulpmiddel als een mesje of i.d. te openen.
Graag hoor ik julie oplossingen,en kan ik hier enige lering uit trekken.
Men is per slot van rekening nooit te oud om te leren,toch.... :worshippy:

Zo zijn er nog legio dingen die verpakt zijn te noemen,waar julie mischien ook wel moeite mee hebben om open te krijgen...... :o
De zakjes van bijvoorbeeld de sausjes die men verpakt in een plastic zakje,en daar opeen prachtige manier een elastiekje omwikkelt en op deze manier echt lekvrij is,vindt ik als ferang zijnde ook altijd een gepeuter,en knip het maar door als ik een schaar bij de hand heb.
De Thai heeft daar geen enkel probleem mee,en nu ik dit schrijf bedenk ik mij of ik de truc eens aan Jeab zal vragen..... :worshippy:

Zo af en toe kom ik ook wel eens bij een Thai op bezoek,meestal bij familie als we naar de Isan gaan.
Meestal zit er om het bankstel en stoelen nog de plastic verpakking,zo ook om de matrassen van de bedden.
Ben wel vaker uitgenodigd om daar te blijven slapen,maar kan dan de nachtrust niet echt vinden,aangezien het laken aan de onderkant over het plastic irritant wegglijdt.....
Zelfs om een bak met kunstbloemen zit plastic getrokken.......waarom,vraag ik mij af. :?:

Roept U maarrrrrrrr

Groet,Ron. :worshippy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

joepattaya
Expat
Expat

Re: Verpakkingen in Thailand.

#2 Bericht door joepattaya » donderdag 28 februari 2013, 01:36

Voor de meeste verpakking heb ik een schaar in de aanslag.......zelfs de zakjes met 3-in-1 koffie willen wel eens moeilijk doen.
Voor wat betreft de flesjes water: Probeer de dop los te draaien met het cellofaantje er nog omheen.
Als het meezit, dat gaat het cellofaantje vanzelf kapot en is gemakkelijk te verwijderen.

Verpakkingen is trouwens niet alleen iets van Thailand, overal in de wereld hebben ze er een handje van om zaken onbruikbaar in te pakken.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » donderdag 28 februari 2013, 01:42

Lastig, dat plastic ding op een flesje water. Heb je natte handen, ga er maar aan staan. Wij kopen zoveel mogelijk Tesco mineraalwater en daar zit geen ding om het doppie......
En veel de schaar gebruiken of de Stanley snijder, zo'n veilig ding waar je het mesje weer terug kunt schuiven in de houder. De nieuwe tijd, Ron, en wij worden oud.... :giggle:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door elst99 » donderdag 28 februari 2013, 01:46

De folie om nieuw meubilair, denk dat het gewoon luiigheid is, ik erger me er ook aan, vooral als er ook nog om een scharnierpunt plasticfolie zit.
Je hebt volkomen gelijk, op een terras een plastic suikerzakje openen, met tanden en trekken, om vervolgens de suiker overal op tafel te hebben, maar niet waar het in hoort.
Waterflessen is een ramp, heb er soms de kracht niet voor.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » donderdag 28 februari 2013, 01:59

Altijd handig een zakmes.

Afbeelding

Eentje voor onderweg.

Afbeelding

De eenvoud zelf.

Afbeelding
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 02:04

Even een reactie opwat antwoorden:

Joe,dat dopje van het water met celofaantje en al eraf draaien,doe ik ook meestal.
Maar met resultaat dat je te hard in de slappe fles knijpt en het water er uit spuit.
De 3 in 1 koffiezakjes gebruik ik ook,en eigenlijk vandaar dat ik dit draadje heb gestart,aangezien ik vanmorgen vroeg ook weer stond te kloten,en op het aanrecht de helft van de inhoud terecht was gekomen bij het openen.

Prajak......dus eigenlijk een mes in een holster aan de riem gaan dragen,om dit soort dingen voor te zijn?
Tja,is een optie. :clap:

Elst......het meubilar is al een paar jaar oud,dat weet ik omdat ik daar alverscheidene keren ben geweest.

Wat mij ook opvalt,is het feit dat de Thai waarschijnlijk gek op stickers is.
In de badkuip,op de toiletbril op alle elictrische apparatuur.........na jaren zit het er nog op!

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Pieter » donderdag 28 februari 2013, 02:20

De thaise logica:

plastic blijft om banken stoelen etc. zitten dan verslijt het niet
en sticker enzo dan denken de mensen dat het nog nieuw is !!!
het liefst rijdt een thai 4 jaar met een rood kentekenbord op zijn auto
dan kan iedereen zien dat hij een nieuwe auto heeft

en verpakkingen ja
maar soms denk ik ook dat het moeilijk losmaken ook een kwestie van omgeving temperatuur is

en alles in zakjes
tot 3 a 4 zakjes plastic toe

en nee boterhamworst moet niet warm rare doos

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

louis49
Waarschuwing!
Waarschuwing!

#8 Bericht door louis49 » donderdag 28 februari 2013, 02:27

het ergste van al is dat de plastic die echt sterk zou moeten zijn ,breekt als een twijgje ,ik ben al door een hoop stoeltjes gezakt , ik heb plastic platen die gewoon uit mekaar vallen na verloop van tijd,als je er over klaagt is het antwoord van mijn eega hetzelfde als met alle problemen =this is thailand honey ,probleem opgelost :crazy:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door elst99 » donderdag 28 februari 2013, 03:01

Nog erger is plastic stoelen waar een barst inzit, die je niet ziet, alleen voelt als je gaat zitten! En dan!,, dat doet zeer!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 04:05

Over plasic gesproken...........
Bij het boodschappen doen bij Big C of Lotus en alle andere supermarkten trouwens,worden 2a3 artikelen in een tasje gedaan,met als resultaat 15 tasjes met boodschappen.
Wij gebruiken die dingen welliswaar in de kleine afvalbakjes,en als die vol zijn wordt het dicht geknoopt en in de grote afvalbak buiten gedaan.

Zie toch altijd op de meeste stranden een giga aan plastic in het water drijven en later aanspoelen.
Vorige week nog eens een paar foto,s genomen in Bang Saen,vlakbij de vismarkt.
Wordt je toch niet echt vrolijk van..........

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ron op donderdag 28 februari 2013, 04:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Zij die dansen
door hen

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#11 Bericht door nbreeker » donderdag 28 februari 2013, 04:10

louis49 schreef:het ergste van al is dat de plastic die echt sterk zou moeten zijn ,breekt als een twijgje ,ik ben al door een hoop stoeltjes gezakt , ik heb plastic platen die gewoon uit mekaar vallen na verloop van tijd,als je er over klaagt is het antwoord van mijn eega hetzelfde als met alle problemen =this is thailand honey ,probleem opgelost :crazy:

Waarschijnlijk ben je ietewat aan de zware kant als je steeds er door heen zakt,en plastic verliest z'n sterkte als het vaak aan de zon is blootgesteld,dan wordt het hard en breekt makelijk.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#12 Bericht door nbreeker » donderdag 28 februari 2013, 04:13

ron schreef:Even een reactie opwat antwoorden:

Joe,dat dopje van het water met celofaantje en al eraf draaien,doe ik ook meestal.
Maar met resultaat dat je te hard in de slappe fles knijpt en het water er uit spuit.
De 3 in 1 koffiezakjes gebruik ik ook,en eigenlijk vandaar dat ik dit draadje heb gestart,aangezien ik vanmorgen vroeg ook weer stond te kloten,en op het aanrecht de helft van de inhoud terecht was gekomen bij het openen.

Prajak......dus eigenlijk een mes in een holster aan de riem gaan dragen,om dit soort dingen voor te zijn?
Tja,is een optie. :clap:

Elst......het meubilar is al een paar jaar oud,dat weet ik omdat ik daar alverscheidene keren ben geweest.

Wat mij ook opvalt,is het feit dat de Thai waarschijnlijk gek op stickers is.
In de badkuip,op de toiletbril op alle elictrische apparatuur.........na jaren zit het er nog op!

Groet,Ron.
Nee nou niet gelijk overdrijven mes in een holster je bent geen cowboy,maar teneertse zijn die Hollandse klauwtjes van je veels te groot als je iets niet open kan krijgen geeft je het aan je vrouw die is veel handiger daarin dan jij,als je vraagt lieverd het lukt me niet kan jij dat open krijgen dan is het zo voor elkaar,maar als je begint van Thaise klote boel hier jij open het dan duurt het volgens mij iets langer, en anders kom je met een schaar een heel eind.

Gr.Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 04:18

Hoi Nick.

Aan mijn vrouw geven om open te maken.......hohoho,jongeman.......dat betekent ECHT gezichtsverlies!! :crazy:

Groet,Ron.
"Zij die dansen
door hen

Ben
Expat
Expat

#14 Bericht door Ben » donderdag 28 februari 2013, 05:15

ron schreef:Zoals bekend,heb ik altijd wel wat te mauwen.....dus ook vandaag heb ik wel weer wat. :P
Ik wilde al een tijdje vragen aan de forum-leden,of zij OOK mischien wel eens (lees altijd) problemen hebben om iets uit een verpakking te krijgen van Thaise makelij.....?
Mijn persoontje heeft daar bijna bij elk artikel een probleem mee,en wil hier wel wat voorbeelden noemen.
Het lijkt er haast op dat de Thai het verpakt,maar er geen rekening mee houdt dat het ooit weer eens open moet.

Een gewoon zakje chips open maken op de Nederlandse manier is onmogelijk,waar je dus de twee zijkanten naar buiten zou moeten trekken en de zak netjes open gaat zonder te knoeien.
In Thailand moet je aan de bovenkant een stukje inscheuren,maar de scheur loopt dan gegarandeerd door tot de helft van de zak en de chips valt er uit.
Na veel oefenen (ben nog niet op dieet) scheur je de zak met beleid aan de bovenkant in (2-3cm),zoveel mogelijk bij een hoek,waarna je vanuit dat hoekje probeert de hele bovenkant van de zak open te scheuren.
Let wel,dit vraagt wel om enige ervaring aangezien het nooit recht scheurt.
Geef niet direct op als het mislukt,oefening baart kunst,zo is het nu eenmaal.

Sommige flessen drinkwater geven ook voor mij een probleem....
De doppen zijn verzegeld om fraude tegen te gaan,deze verzegeling is natuurlijk alleen maar toe te juichen aangezien we anders nog wel eens fout water tot ons zouden kunnen nemen,en snel een Thais hurk-toilet zouden moeten opzoeken waar we onze darmen in kunnen leegspuiten,en waarschijnlijk ook naast het potje en in de broek een portie terecht zou kunnen komen.......... :clap:
Ik dwaal af..............

Als drager van alleen een leesbril (+2) wil ik bij het openen van een flesje water waar zich de plastic sealing over de dop is getrokken,het streepje wel eens niet ontdekken,als dat er uberhaupt op zit naargelang van het merk.
Als men de nagels normaal onderhoudt en dus bijtijds knipt,is het bijna onmogelijk om de fles zonder enig hulpmiddel als een mesje of i.d. te openen.
Graag hoor ik julie oplossingen,en kan ik hier enige lering uit trekken.
Men is per slot van rekening nooit te oud om te leren,toch.... :worshippy:

Zo zijn er nog legio dingen die verpakt zijn te noemen,waar julie mischien ook wel moeite mee hebben om open te krijgen...... :o
De zakjes van bijvoorbeeld de sausjes die men verpakt in een plastic zakje,en daar opeen prachtige manier een elastiekje omwikkelt en op deze manier echt lekvrij is,vindt ik als ferang zijnde ook altijd een gepeuter,en knip het maar door als ik een schaar bij de hand heb.
De Thai heeft daar geen enkel probleem mee,en nu ik dit schrijf bedenk ik mij of ik de truc eens aan Jeab zal vragen..... :worshippy:

Zo af en toe kom ik ook wel eens bij een Thai op bezoek,meestal bij familie als we naar de Isan gaan.
Meestal zit er om het bankstel en stoelen nog de plastic verpakking,zo ook om de matrassen van de bedden.
Ben wel vaker uitgenodigd om daar te blijven slapen,maar kan dan de nachtrust niet echt vinden,aangezien het laken aan de onderkant over het plastic irritant wegglijdt.....
Zelfs om een bak met kunstbloemen zit plastic getrokken.......waarom,vraag ik mij af. :?:

Roept U maarrrrrrrr

Groet,Ron. :worshippy:

Een aansteker werkt perfect op plastict en elastiekjes .

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door ron » donderdag 28 februari 2013, 05:20

IK HEB ALLEEN LUCIFERS..... :Whistle:

rON. :crazy:
"Zij die dansen
door hen

Plaats reactie