De zakelijke kant laat ik administratief afhandelen door mijn plaatselijke advocaat/notaris en de voorbereidende werkzaamheden zullen wij samen moeten uitvoeren.
Voor alle duidelijkheid,bijeen dergelijke belangrijke stap,was er een engels/thaise tolk aanwezig om de juridische kant van de zaak en de daarbij behorende stappen toe te lichten.
De eerste schok kwam al snel.
De Nederlandse ambassade vertelde mij dat ik bij hen ,nog als gehuwd met mijn sedert bijna 8 jaren overleden vrouw, stond geregistreerd.
Zonder verder in details te gaan,er is naar de "toenmalige" ambassade administratie een Thais overlijdens verklaring met Engelstalige vertaling verzonden en ik denk dat men de link naar haar Nederlandse nationaliteit niet heeft gemaakt.
Wel zijn deze overlijdens aktes aangekomen en verwerkt bij resp. SVB (sociale verzekerings bank-AOW),de ABNAMRO bank (ivm onze en/of rekeningen),alle pensioen fondsen (5 stuks) dit voor zover de Nederlandse belanghebbenden.
Verder contact met een door de ambassade opgegeven Nederlands instantie in Den Haag,leverde mij de informatie op dat ik ook in Nederland nog als gehuwd geregistreerd sta

Ik ben in 1998 uit Nederland vertrokken en uitgeschreven,omdat het een definitief vertrek betrof.Ingeschreven December 2004 in Thailand (tussentijds in Indonesie werkzaam geweest).
Bij de ambassade weet men niets meer (zijn inmiddels 2 nieuwe ploegen aangetreden

Ga binnenkort maar weer eens aan de telefoon met de ambassade omdat,volgens advies vanuit Nederlandse bron ( geen overheid), zij er zich wel heel gemakkelijk vanaf maken.
Ik begrijp dat de dubbele nationaliteit van wijlen mijn echtgenote,het allemaal wat ingewikkelder heeft gemaakt omdat ik het overlijden en de crematie op Thaise manier heb laten afwikkelen.
Dit alles wordt mij in mijn huidige toestand wat te ingewikkeld.Ik hoopte wat eenvoudige voorbereidingen te kunnen treffen en kwam met deze ontploffing uit de bus.
((tussen haakjes,waarom krijg ik sedert jaren berichten van de ambassade en niet mijn (overleden) echtgenote??)). Maar goed,even pas op de plaats en diep ademhalen en dan maar weer achter onze vrienden van de ambassade aan.
Verwacht niet te veel antwoorden op eventuele extra vragen,omdat lezen mij veel moeilijker afgaat dan schrijven.