Aanrijding.
Moderator: Loempia
- nbreeker
- Standaard Lid
Aanrijding.
Goedemorgen,op 30 november 2012 op weg naar m'n schoonmoeder in het dorpje Ponghai 10 km van Pakkhad in Isan werd ik in Phon Pisai door een politeman die het verkeer stond te regelen bij een school tot stoppen gemaand,dus ik op de hohouwer gedrukt tot we keurig op de daarvoor bestemde plaats tot stilstand kwamen,maar niet voor lang luttele seconden erna werden we met een fikse dreun over de streep geduwd er was een pick-uptruck tegen mijn Toyota Yaris tot stilstand gekomen.
Je schrikt je rot maar gelukkig hadden mijn vrouw en ik ons niet bezeerd,op aanwijzing van diezelfde agent de auto van de weg verwijderd en op een parkeer plaatsje van een winkel geparkeerd,om een lang verhaal kort te maken we moesten wachten op de politie en de verzekering al met al heeft dat twee uur geduurd voordat we onze weg konden vervolgen.
We hadden buiten de benodigde verklaringen ook een telefoonnummer wat we moesten bellen om uit te vinden waar we de yaris konden laten repareren,want hij was inmiddels 6 jaar oud maar zag er uit als nieuw.
Toen we terug waren in Udon Thani ben ik naar Toyota gereden we zijn all-risk verzekerd wat het eerste jaar bij de prijs inbegrepen was,en het tweede jaar ons 20.000 bath koste maar inmiddels door kortingen is gezakt naar een jaarpremie van 9000 bath.
Bij Toyota die onmiddelijk met MSIG in kontakt trad en mij de telefoon gaf en me door een medewerker van de verzekering keurig in het engels werd verteld dat onze auto 6 jaar oud was wat inhield dat als ik hem bij Toyota liet repareren ik een gedeelte van de rekening zelf moest betalen,als ik hem bij een schadereperatie bedrijf van hun keuze zou laten repareren ik dan niets hoefde bij te betalen.
Bij Toyota hadden ze inmiddels bepaald dat de schade 11.000 bath en wat losgeld was,ik kreeg dat keurig op papier tevens dat ik niet eerder aan de beurt was dan 16 february 2013.
Nu ik ben bij dat andere schade bedrijf wezen kijken daar stonden zeker honderd auto's min of meer ernstig beschadigd en ik was niet eerder aan de beurt dan in Mei 2013,maar ik was niet erg onder de indruk van de manier waarop het daar ging, ik heb daar eens rondgelopen en overal gekeken misschien wordt er prima gerepareerd maar ik had ook nog wat vragen en dat werd afgedaan met een tikkie hier en een tikkie daar.
Het moest daar 7000 bath kosten,maar wij weer terug naar Toyota en die vertelde ons dat een expert die dag aanwezig was van MSIG en of wij wilden dat hij naar onze rekening keek,nu zogezegd zo gedaan maar als je auto zes jaar oud is krijg je niet meer de nieuwprijs vergoed van de prijs van de dealer afin waar het op neer kwam dat ik 4300 bath en wat centen uit m'n eigen zak bij moet passen dan wordt hij gerepareerd bij Toyota met een jaar garantie dus dat hebben wij besloten.Vandaag is het de 14 de dus zaterdag morgen breng ik de auto naar Toyota om hem de 22de weer zo goed als nieuw op te halen.
Vr.Gr.
Nick.
Je schrikt je rot maar gelukkig hadden mijn vrouw en ik ons niet bezeerd,op aanwijzing van diezelfde agent de auto van de weg verwijderd en op een parkeer plaatsje van een winkel geparkeerd,om een lang verhaal kort te maken we moesten wachten op de politie en de verzekering al met al heeft dat twee uur geduurd voordat we onze weg konden vervolgen.
We hadden buiten de benodigde verklaringen ook een telefoonnummer wat we moesten bellen om uit te vinden waar we de yaris konden laten repareren,want hij was inmiddels 6 jaar oud maar zag er uit als nieuw.
Toen we terug waren in Udon Thani ben ik naar Toyota gereden we zijn all-risk verzekerd wat het eerste jaar bij de prijs inbegrepen was,en het tweede jaar ons 20.000 bath koste maar inmiddels door kortingen is gezakt naar een jaarpremie van 9000 bath.
Bij Toyota die onmiddelijk met MSIG in kontakt trad en mij de telefoon gaf en me door een medewerker van de verzekering keurig in het engels werd verteld dat onze auto 6 jaar oud was wat inhield dat als ik hem bij Toyota liet repareren ik een gedeelte van de rekening zelf moest betalen,als ik hem bij een schadereperatie bedrijf van hun keuze zou laten repareren ik dan niets hoefde bij te betalen.
Bij Toyota hadden ze inmiddels bepaald dat de schade 11.000 bath en wat losgeld was,ik kreeg dat keurig op papier tevens dat ik niet eerder aan de beurt was dan 16 february 2013.
Nu ik ben bij dat andere schade bedrijf wezen kijken daar stonden zeker honderd auto's min of meer ernstig beschadigd en ik was niet eerder aan de beurt dan in Mei 2013,maar ik was niet erg onder de indruk van de manier waarop het daar ging, ik heb daar eens rondgelopen en overal gekeken misschien wordt er prima gerepareerd maar ik had ook nog wat vragen en dat werd afgedaan met een tikkie hier en een tikkie daar.
Het moest daar 7000 bath kosten,maar wij weer terug naar Toyota en die vertelde ons dat een expert die dag aanwezig was van MSIG en of wij wilden dat hij naar onze rekening keek,nu zogezegd zo gedaan maar als je auto zes jaar oud is krijg je niet meer de nieuwprijs vergoed van de prijs van de dealer afin waar het op neer kwam dat ik 4300 bath en wat centen uit m'n eigen zak bij moet passen dan wordt hij gerepareerd bij Toyota met een jaar garantie dus dat hebben wij besloten.Vandaag is het de 14 de dus zaterdag morgen breng ik de auto naar Toyota om hem de 22de weer zo goed als nieuw op te halen.
Vr.Gr.
Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Volwaardig lid
Re: Aanrijding.
Leerzaam Nick.
Weet dan ook hoe het er zo,n beetje aan toe gaat na een aanrijding,waar jezelf niet schuldig aan bent.
Ook de afhandelng van de schade is leerzaam,aangezien de prijzen die je noemt bij Toyota en het andere "tikkie-takkie bedrijf.
Voor die 4300thb uit eigen zak erbij, zou ik ook geen risico nemen,en de auto bij Toyota laten repareren.
Trouwens wel hele lange wachttijden vindt ik.
Groet,Ron.
Weet dan ook hoe het er zo,n beetje aan toe gaat na een aanrijding,waar jezelf niet schuldig aan bent.
Ook de afhandelng van de schade is leerzaam,aangezien de prijzen die je noemt bij Toyota en het andere "tikkie-takkie bedrijf.
Voor die 4300thb uit eigen zak erbij, zou ik ook geen risico nemen,en de auto bij Toyota laten repareren.
Trouwens wel hele lange wachttijden vindt ik.
Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
- nbreeker
- Standaard Lid
Goedemorgen nu dat was ook een beetje m'n opzet dat andere forumleden er aan wat zouden hebben ja lange wachttijd maar veel schade auto's ook bij Toyota.
Groeten Nick.
Groeten Nick.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Expat
- Contacteer:
Je hebt je laten neppen Niock. De schade moet betaald worden door de teghenpartij, dus je hebt, behalve bemiddeling, niets met je eigen verzekering te maken. Je zou dan ook de schade voor de volle 100% vergoed moeten krijgen.
- RuudThai
- Expat
Ik dacht hetzelfde toen ik het net las.stevenl schreef:Je hebt je laten neppen Niock. De schade moet betaald worden door de teghenpartij, dus je hebt, behalve bemiddeling, niets met je eigen verzekering te maken. Je zou dan ook de schade voor de volle 100% vergoed moeten krijgen.
Als jij schuldloos wordt aangereden door zo'n stomme verkeersmisbruiker dan moet zijn verzekering (als hij die al heeft, anders hij persoonlijk) de schade betalen. Raar dat je eigen verzekering daar niet op inspringt.
- nbreeker
- Standaard Lid
Nu ik beantwoord jou en steven tegelijk Ruud,dat zei ik ook jullie hoeven helemaal niets te betalen want de tegenpartij moet betalen,ik ben het met je eens dat het zo in Holland werkt maar hier werkt het niet zo en heeft de leeftijd van je auto invloed of je hem bij de dealer of bij een door de verzekering aan te wijzen bedrijf laat repareren.Bij het laatse hoef je niets bij te betalen maar bij je dealer moet je bij betalen.Maakt niet uit wie z'n schuld ik krijg allen geen vermindering van No-claim.RuudThai schreef:Ik dacht hetzelfde toen ik het net las.stevenl schreef:Je hebt je laten neppen Niock. De schade moet betaald worden door de teghenpartij, dus je hebt, behalve bemiddeling, niets met je eigen verzekering te maken. Je zou dan ook de schade voor de volle 100% vergoed moeten krijgen.
Als jij schuldloos wordt aangereden door zo'n stomme verkeersmisbruiker dan moet zijn verzekering (als hij die al heeft, anders hij persoonlijk) de schade betalen. Raar dat je eigen verzekering daar niet op inspringt.
Tevens is het zo dat ze je ook niet graag meer allrisk verzekeren als je auto ouder wordt en het te verzekeren bedrag ieder jaar lager wordt,maar dat is een holland ook zo dat hoe ouder je wagen is hoe sneller hij "Totall loss" is.
Als je hier ruitschade heb en je laat het reparen dan verlies je no-claim dat was in holland ook niet zo.
Vr,gr.
Nick.
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- Pieter
- Volwaardig lid
Uiteindelijk zijn ze meestal wel soepel in thailand
en schuldvraag?? in Thailand heeft nooit iemand het gedaan dus
ergerlijk blijft echter (ook voor thais soms)
1 het 1 a 2 uur wachten op de verzekeringsbrommertjes van beiden partijen (zeker in Bangkok als het druk is)
2 het soms maanden moeten wachten tot je een kleiner schade kan laten repareren
3 de duur van de reparatie zelf.. wat in 1 a 3 dagen kan wordt gewoon doodleuk 2 weken
Pieter
en schuldvraag?? in Thailand heeft nooit iemand het gedaan dus
ergerlijk blijft echter (ook voor thais soms)
1 het 1 a 2 uur wachten op de verzekeringsbrommertjes van beiden partijen (zeker in Bangkok als het druk is)
2 het soms maanden moeten wachten tot je een kleiner schade kan laten repareren
3 de duur van de reparatie zelf.. wat in 1 a 3 dagen kan wordt gewoon doodleuk 2 weken
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- joepattaya
- Expat
Met mijn 1 maand oude Civic een aanrijding vlak bij Don Muang.
Een Taiwanees wilde te snel van uiterst links naar uiterst rechts en daar ik reed ik ergens.
Hij vond dat ik naar links kwam, terwijl hij op weg was naar rechts.
Moeilijk verhaal, maar in het kort komt het neer op zijn fout.
Hij betaalt mijn schade en ik ga naar de reparateur die door zijn verzekering wordt aangewezen.
Het ongeval is nu 2 maanden geleden gebeurd, maar op mijn verzoek wordt de wagen pas gerepareerd tussen 23-3 en 24-4-; dan ben ik namelijk het land uit. Uiteraard beginnen ze pas aan de auto rond de 20e april en is hij niet klaar als ik hem op kom halen.
Hoe dan ook, op het moment dat je in een nieuwe auto stapt en de showroom uitrijdt is de auto een jaar oud en krijg je binnen de kilometer een total burn-out van je auto, dan krijg je geen nieuwe!
Een Taiwanees wilde te snel van uiterst links naar uiterst rechts en daar ik reed ik ergens.
Hij vond dat ik naar links kwam, terwijl hij op weg was naar rechts.
Moeilijk verhaal, maar in het kort komt het neer op zijn fout.
Hij betaalt mijn schade en ik ga naar de reparateur die door zijn verzekering wordt aangewezen.
Het ongeval is nu 2 maanden geleden gebeurd, maar op mijn verzoek wordt de wagen pas gerepareerd tussen 23-3 en 24-4-; dan ben ik namelijk het land uit. Uiteraard beginnen ze pas aan de auto rond de 20e april en is hij niet klaar als ik hem op kom halen.
Hoe dan ook, op het moment dat je in een nieuwe auto stapt en de showroom uitrijdt is de auto een jaar oud en krijg je binnen de kilometer een total burn-out van je auto, dan krijg je geen nieuwe!
-
- Volwaardig lid
Mooi dat er in ieder geval niets ernstigs gebeurd is, zo'n pick-uppie kan wel aardig binnenkomen...nbreeker schreef: Bij Toyota die onmiddelijk met MSIG in kontakt trad en mij de telefoon gaf en me door een medewerker van de verzekering keurig in het engels werd verteld dat onze auto 6 jaar oud was wat inhield dat als ik hem bij Toyota liet repareren ik een gedeelte van de rekening zelf moest betalen,als ik hem bij een schadereperatie bedrijf van hun keuze zou laten repareren ik dan niets hoefde bij te betalen.
Maar interessant dat u dit meldt, kun je je meteen afvragen of na verloop van tijd "number 1" nog wel loont en je niet beter "number 2" kunt nemen. Zal er eens bij de Isuzu over gaan babbelen hoe ze daarmee omgaan.
-
- Expat
- Contacteer:
Kun je beter bij een verzekeringsagent navragem Isuzu heeft daar geen verstand van.Duncan schreef:Mooi dat er in ieder geval niets ernstigs gebeurd is, zo'n pick-uppie kan wel aardig binnenkomen...nbreeker schreef: Bij Toyota die onmiddelijk met MSIG in kontakt trad en mij de telefoon gaf en me door een medewerker van de verzekering keurig in het engels werd verteld dat onze auto 6 jaar oud was wat inhield dat als ik hem bij Toyota liet repareren ik een gedeelte van de rekening zelf moest betalen,als ik hem bij een schadereperatie bedrijf van hun keuze zou laten repareren ik dan niets hoefde bij te betalen.
Maar interessant dat u dit meldt, kun je je meteen afvragen of na verloop van tijd "number 1" nog wel loont en je niet beter "number 2" kunt nemen. Zal er eens bij de Isuzu over gaan babbelen hoe ze daarmee omgaan.
- nbreeker
- Standaard Lid
Steve nl,Izusu is de verzekerings agent,ik betaal mijn verzekering ook bij Toyota en als ik een vraag heb waar ze geen antwoord opweten dan bellen ze voor me op.Als je een nieuwe auto koop zit het eerste jaar de allrisk erbij in,en naderhand verleng je die bij je dealer althans hier in Udon Thani.Hun regelen ook de belasting.kijk je schrijf wel je hebt niets te maken met je verzekering maar in eerste instantie betaald mijn verzekering de schade en die verhaalt het op de tegenpartij,als ik dat zelf zou gaan doen ben ik over 10 jaar nog bezig en ben ik meer geld kwijt aan rechtzaken plus een maagzweer dan aan de reparatie.stevenl schreef:Kun je beter bij een verzekeringsagent navragem Isuzu heeft daar geen verstand van.Duncan schreef:Mooi dat er in ieder geval niets ernstigs gebeurd is, zo'n pick-uppie kan wel aardig binnenkomen...nbreeker schreef: Bij Toyota die onmiddelijk met MSIG in kontakt trad en mij de telefoon gaf en me door een medewerker van de verzekering keurig in het engels werd verteld dat onze auto 6 jaar oud was wat inhield dat als ik hem bij Toyota liet repareren ik een gedeelte van de rekening zelf moest betalen,als ik hem bij een schadereperatie bedrijf van hun keuze zou laten repareren ik dan niets hoefde bij te betalen.
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
-
- Expat
- Contacteer:
Bij sommige zit er inderdaad het eerste jaar een verzekering bij, bij andere niet. Hou er rekening mee dat die 'eerste jaar gratis' verzekering erg beperkt is qua dekking en uitkering.nbreeker schreef:Steve nl,Izusu is de verzekerings agent,ik betaal mijn verzekering ook bij Toyota en als ik een vraag heb waar ze geen antwoord opweten dan bellen ze voor me op.Als je een nieuwe auto koop zit het eerste jaar de allrisk erbij in,en naderhand verleng je die bij je dealer althans hier in Udon Thani.Hun regelen ook de belasting.kijk je schrijf wel je hebt niets te maken met je verzekering maar in eerste instantie betaald mijn verzekering de schade en die verhaalt het op de tegenpartij,als ik dat zelf zou gaan doen ben ik over 10 jaar nog bezig en ben ik meer geld kwijt aan rechtzaken plus een maagzweer dan aan de reparatie.stevenl schreef:Kun je beter bij een verzekeringsagent navragem Isuzu heeft daar geen verstand van.Duncan schreef:Mooi dat er in ieder geval niets ernstigs gebeurd is, zo'n pick-uppie kan wel aardig binnenkomen...
En als je verstandig bent dan zoek je iemand die er verstand van heeft, want Isuzu of Toyota heeft echt geen verstand van verzekeren, en je bent volledig vrij om een andere agent/maatschappij te zoeken. Krijg je meer keuze en betere kwaliteit.
- Ben
- Expat
All risk verzekering ?
Dat de verzekering je doorverwijst naar een andere cheap charly reperateur
dat kunnen ze doen maar dat jij meer moet betalen is not done .
Je verzekeraar moet de schade middels een procedure verhalen op de schuldige
daarvoor hebben ze een afdeling met advocaten .
En ik kan je met 99 % zekerheid vertellen dat die schade bij de andere verzekeraar
wel geclaimd is .Alleen weet jij daar niets van .
En ik kan je met 99 % zekerheid vertellen dat die schade bij de andere verzekeraar
- nbreeker
- Standaard Lid
Nu dat geld alleen als je auto 6 jaar oud is,er is niets geheimzinnigs aan ik had dat al meer gehoord maar wist het fijne er niet van,maar nu het mezelf is overkomen weet ik het,nog een keer wanneer je wagen ouder is dan 6 jaar en je wilt de schade repareren bij je dealer met een jaar garantie dan moet je het verschil in prijs zelf uit je kontzak waar normaal je portemonai is opgeborgen bijbetalen.En ik kan precies zien wat er geclaimed wordt want de tegenpartij wat trouwens aardige nette mensen zijn (moeder en zoon)komen ook uit Udon en heb ik kontakt mee.Aan al die dingen heb ik zelf ook al gedacht maar waar praten we over 100 euro.Ben schreef:All risk verzekering ?
De verzekering werkt hier iets anders als in het westen,mijn vrouw verzekerd bij AIA lag in het ziekenhuis en ik moest een bijdrage betalen omdat de dokter een keer te vaak aan het bed was geweest inplaats van twee keer drie keer en ze vonden ook dat het bloedonderzoek overbodig was geweest aangezien bleek dat ze uiteindelijk voedselvergiftiging had,net of ik uitmaak hoeveel keer de dokter haar aan bed bezoekt of wat hij voorschrijft.Ik heb geweigerd om te betalen maar je hebt er een hoop gezeur over.
Mahatma Gandhi.
Mahatma Gandhi.
- joepattaya
- Expat
Da's al snel een half maandsalaris voor velen!nbreeker schreef:.......... maar waar praten we over 100 euro.
Ik had 2 jaar geleden een "vuiltje" met mijn toenmalige Vios.
Hond aangereden en op het eerste gezicht viel de schade mee. Wat kleine deukjes, gescheurde grille en voor-bumper en wat spuitwerk.
Al met al was de schade rond de THB 9000.
Het jaar erop werd mijn verzekering vernieuwd en zie daar: de waarde van de auto was weer gezakt en dus ging de premie daardoor omlaag, maar vanwege de schade was ik mijn korting kwijt + dat ik bij de reparateur een "excess" van THB 1000 betalen. Al met al kostte MIJ die schade THB 7000 en uiteraard meer, omdat ik de volgende jaren nog steeds zou lijden onder de verdwenen korting.
En dat voor zo'n schijtjoekel, die net als de rest van het land geen weet heeft van verkeers-regels.