Motorhuur

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ponimen
komt net kijken
komt net kijken

Motorhuur

#1 Bericht door ponimen » zaterdag 26 januari 2013, 02:04

Hoi beste forumleden,wij gaan voor de eerste maal naar Thailand en willen het land per motor(of zware scooter) bezoeken.We zouden een iets zwaardere motor nemen omdat m'n vrouwtje toch liever niet zelf rijdt daar en dus vanachterop alles kan regelen(?).Nu is mijn vraag waar kan ik in Bangkok best huren,en zou het mogelijk zijn in een hotel in Bangkok waar we eerst 3 dagen gaan blijven een soort van safe of zo om onze grote reiskoffer te bewaren totdat we terugkomen van ons rondritj van ongv.20 dagen en dan nog enkele dagen strandvakantie.(koffer dient om reserve spullen en eventuele souveniers terug mee te nemen.)Onze helmen zouden we daar ter plekke willen kopen(goedkope)Heeft er ook iemand een kaart van Garmin over Thailand om op m'n eigen Gps te zetten(micro SD) Groeten uit het koude Belgie.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Motorhuur

#2 Bericht door ron » zaterdag 26 januari 2013, 02:56

Eerste keer Thailand op de motor?
Wens je veel succes.
Heb je de verhalen over het verkeer (bijvoorbeeld op dit forum) wel eens gelezen.?
Vreemd land,niet dezelfde wegen als in Nederland/Belgie,de weg niet weten.........tja.....
Vooral de opmerking dat de koffers voor souvenirs bestemd zijn en goedkope helmen aanschaffen in Thailand,lijkt mij niet de juiste afweging.

Van motoren huren in BKK ben ik niet op de hoogte,maar mischien is een auto huren (qua veiligheid) een optie om over na te denken.

Onderstaande link ,ook voor huren GPS
Let wel,GPS werkt niet zo als in EU,tenminste dat is MIJN ondervinding.

http://www.bangkokbikesrental.com/#HOME.A

Groet,Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Jeanette » zaterdag 26 januari 2013, 03:26

ponimen schreef:Hoi beste forumleden,wij gaan voor de eerste maal naar Thailand en willen het land per motor(of zware scooter) bezoeken.We zouden een iets zwaardere motor nemen omdat m'n vrouwtje toch liever niet zelf rijdt daar en dus vanachterop alles kan regelen(?).Nu is mijn vraag waar kan ik in Bangkok best huren,en zou het mogelijk zijn in een hotel in Bangkok waar we eerst 3 dagen gaan blijven een soort van safe of zo om onze grote reiskoffer te bewaren totdat we terugkomen van ons rondritj van ongv.20 dagen en dan nog enkele dagen strandvakantie.(koffer dient om reserve spullen en eventuele souveniers terug mee te nemen.)Onze helmen zouden we daar ter plekke willen kopen(goedkope)Heeft er ook iemand een kaart van Garmin over Thailand om op m'n eigen Gps te zetten(micro SD) Groeten uit het koude Belgie.
Ik heb alles wat discutabel is maar even onderstreept en ik denk dat je hier helemaal niets gelezen hebt of het forum van haver tot gort kent. :mrgreen:
En na wat googlelen denk ik meer het eerste en dat je ook met je zelfgebouwde mobilhome hier kunt reizen. [|(

P.S. Hoe was Amerika? :o

:giggle3:

Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Meritus » zaterdag 26 januari 2013, 03:36

ponimen schreef:Heeft er ook iemand een kaart van Garmin over Thailand om op m'n eigen Gps te zetten(micro SD)
... alleen in Thai ... het beste GPS voor Farrang is AGps, Nokia of Ericson ...

joepattaya
Expat
Expat

#5 Bericht door joepattaya » zaterdag 26 januari 2013, 04:03

ponimen......jouw scenario leidt onherroepelijk tot een onvrijwillige en onbewuste terugkeer naar Nederland.
Volg het advies op wat je hier krijgt!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zaterdag 26 januari 2013, 04:13

Het 'voordeel' van een goedkope helm is dat je bij een val gelijk dood bent en dus niet de rest van jouw leven in een rolstoel hoeft te zitten. :mrgreen: Neem dus vooral ook geen zware motorkleding mee... :mrgreen: Sluit een goeie verzekering voor jouw nabestaanden. :mrgreen:

Mijn full face helm weegt 1.750 gram, dus voor twee personen 3,5 kilo, en je kunt hem volstoppen met kleren. Dat is naar mijn idee prioriteit nummer EEN. In dit land tel je niet mee op 2 wielen; men ziet je als een voetganger waar toevallig een stel wielen aan is gegroeid.

Alleen al in de provincie Nakhon Ratchasima vallen ieder jaar meer doden op tweewielers dan in Nederland in het hele verkeer.

Dus bedenk je maar even over de goedkope spullen. Met motorrijden zelf heb ik geen moeite; ik doe het zelf hier.

Huur: mijn broer huurt altijd in Pattaya een Honda Phantom 200 cc maar heeft eigen helm en kleding mee. Ja, ook hij leeft nog.....

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door ron » zaterdag 26 januari 2013, 04:38

Zo zien de wegen er hier uit,en zo zijn de Thaise weggebruikers.
Ook het links rijden,moet je wel even aan wennen.

http://www.youtube.com/watch?v=lbVcY8xq02I

http://www.youtube.com/watch?v=7GnDkfXD ... =endscreen

Ook worden ladingen van vrachtwagens niet goed beveiligd,zie hieronder.

http://www.youtube.com/watch?v=NdakfDd1vEE

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » zaterdag 26 januari 2013, 04:41

Laat ik iets toevoegen....ervaringen van mijn broer.

Geen paspoort als onderpand; 200 euro achterlaten of iets in die geest.

Neem een zwaar uitgevoerd kabelslot mee; bij diefstal van de motor kan jij de persoon zijn die een nieuwe betaalt.

Heb je in NL geen bewegingsdetectie voor motoren ? Op de Honda PCX 125 en 150 zit een alarm.

Denk niet te licht over Thailand. Lees het verslag van Driver, een week terug in dit forum. Bij een aanrijding in dorp achteraf heb je geen onpartijdige getuigen. Jij hangt aan de kosten.

En je hebt, denk ik, het taalprobleem. Verwacht geen Engels buiten de grote steden.

Ik neem aan dat je komt buiten de regentijd en die tijd verschilt van regio tot regio en van jaar tot jaar....

Mijn idee: met de motor gaan wel doen maar zorg voor goeie spullen en wees voorzichtig.

Op dit ding rijdt broer in Nederland rond... Geen idee welk merk het is....

Afbeelding

ponimen
komt net kijken
komt net kijken

#9 Bericht door ponimen » zaterdag 26 januari 2013, 05:45

Heb het idee van het met de motor te doen gekregen van Carlo Branders(google hem maar eens)en ook van life is joy,heb zelf al meer dan 200000km met de motor gedaan(pan european st 1100)Roemenie met een zundapp Bella,links gereden in Engeland en Suriname(ook met auto)Natuurlijk Bangkok zal een ramp zijn maar dat was het in Tirana(Albanie) ook,daar kennen ze helemaal geen verkeersregels.Ja het zal beter zijn onze eigen helmen mee te nemen vandaar de grote reiskoffer die ik me moeilijk zie meezeulen op een motor.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » zaterdag 26 januari 2013, 07:05

Nee, die koffer moet ergens een plekkie krijgen en op de motor neem je wat anders. En de vertrouwde helmen zijn echt een pre.

In Bangkok kun je redelijk betrouwbare kaarten kopen van het merk PN Map of Thinknet.

Hou er rekening mee -buiten Bangkok en de grootste steden- dat je op hoofdwegen de eindbestemming van zijwegen nog wel in het Engels zult aantreffen maar dat daarna, op de wegen met 2 tot en met 4 nummers, je vaak alleen Thais zult zien staan. En verwacht geen hulp van lokale mensen; als ze het niet weten zullen ze om gezichtsverlies te voorkomen gewoon maar een richting aanwijzen....

En rijden vind ik het leukst op binnenwegen. Hoofdwegen is alleen maar zoef zoef....

Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Meritus » zaterdag 26 januari 2013, 11:24

prajak schreef: In Bangkok kun je redelijk betrouwbare kaarten kopen van het merk PN Map of Thinknet.

daarna, op de wegen met 2 tot en met 4 nummers, je vaak alleen Thais zult zien staan. En verwacht geen hulp van lokale mensen
... Thinknet is erg goed, je kan makkelijk 'jou' kaarten drukken ... verkrijgbaar bij 7eleven Book Smile ... 250 Baht met CD ... [of ik stuur ze via file hoster, PM aub.]

... Nokia Gps ... ik ben tevreden ermee ... ook de kleinste wegeltjes weet ie ...

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Duiker » zondag 27 januari 2013, 12:08

Wat zijn jullie ouderwets met je Thinknet kaarten. Neem een navigator met een thailand kaart. Ik zeg niet dat daar alle wegen op staan,maar het meeste wel hoor.Zeker de wegen die een nummer hebben. Och...in jullie tijd hadden ze dat natuurlijk niet he... :mrgreen:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

ponimen
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door ponimen » zondag 27 januari 2013, 12:17

Beste forumleden,bedankt voor de vele reacties.Duiker,ik wou m'n Garmin zumo meenemen ja ik heb gekeken voor een kaart van mapsource maar ze dekt niet volledig Thailand iemand ervaring met deze kaart van Garmin?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door driver » zondag 27 januari 2013, 15:58

ponimen heeft ervaring genoeg lees ik dus rijden in Thailand zal geen enkel probleem zijn vlgs mij.
Wel belangrijk is een goede verzekering en toch zeker een goede helm en ook al is het warm beschermende kleding.

Je kunt in Nederland bij goede motorzaken of bijv in Duitsland bij Louis ook doorwaai pakken kopen, Deze beschermen redelijk goed en zijn zeker bij warm weer nog wel te dragen.

Motor huren weet ik helaas nog weinig van in Thailand omdat ik dat nog nooit gedaan heb.
Navigatie in Thailand heb je m.i nodig om in grotere plaatsen of ergens achteraf iets te vinden of straatnamen maar rij je puur toeristisch en de doorgaande wegen kun je met een kaart/boek ook goed uit de voeten vlgs mij.
Tanktas, kaart met wat namen erop en gaan .. :thumbsup:
Ik weet ook niet goed of (thai)navigatie goed werkt/dekt in Thailand ?

gr driver

Joep
Expat
Expat

#15 Bericht door Joep » zondag 27 januari 2013, 20:26

Gebruik een tomtom live wereld versie.
Werkt perfect, brengt me overal waar ik wezen wil.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”