Bangkok-Kanchanaburi-Ayutthaya

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Tanya
komt net kijken
komt net kijken

Bangkok-Kanchanaburi-Ayutthaya

#1 Bericht door Tanya » vrijdag 25 januari 2013, 10:40

Hoi,

het eerste deel van onze reis is zowat gepland, wat vinden jullie ervan?
Dag 1 – donderdag: aankomst luchthaven 14u20, transfer hotel, wandeling Saranrom Park aan het hotel, Khaosan Road (+massage)
Dag 2 – vrijdag: Grand Palace, Wat Phra Kaew, Lumpini Park en/of Spa Center, avondmarkt Patpong
Dag 3 – zaterdag: Wat Pho + massage, fietstocht Chinatown + avondfietstocht?, wandelen door Chinatown, avondmarkt Saphan Put
Dag 4 – zondag: Boottocht door de khlongs op de Shao Phraya Rivier + Taling Chan floating market, Wat Arun, Cocktails in de Sirocco Skybar
Dag 5 – vertrek Kanchanaburi

dan zag ik voor Kanchanaburi een bouwsteen die me wel aansprak, van 2 nachten maar kost wel €180p.p. en dus zou ik graag uitzoeken of ik het zelf voor minder kan regelen. een hotel is gemakkelijk te vinden voor €20/nacht en vervoer in Thailand lijkt me ook altijd wel vrij goedkoop te zijn. het idee is:

met de trein 3de klas naar Kanchanaburi
eerste dag gewoon zien wat er in de buurt van het hotel (sam's river house denk) te doen is, eventueel kajakken
tweede dag hellfire pass en lawa cave (blijkbaar dicht bij elkaar) en dan verder naar de erawan waterval, daar gewoon een hele namiddag verblijven
derde dag in de ochtend elephant bath+ride en dan in de namiddag vertrekken richting ayutthaya

omdat we het allemaal rustig aan willen doen zie ik het niet zo zitten om een tour te boeken, zodat we de kans hebben om als we zin hebben gewoon wat rond te slenteren. ook lijkt het me altijd zo druk, van het een naar het ander met een hele groep mensen.

hebben jullie wat tips, qua vervoer of tours of...?

alvast bedankt!!!

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Bangkok-Kanchanaburi-Ayutthaya

#2 Bericht door Duncan » zondag 27 januari 2013, 04:14

180 euro p.p.
Da's krankzinnig duur, dat zou ik niet doen.
Vervoer kun je altijd zelf regelen, in je hotel weten ze altijd wel iemand die dat doet. Betaal er ook niet meer dan 1000 baht voor een hele dag voor. ( indien je in K. zelf blijft ). En wat bedoel je met "bouwsteen"? Een goed hotel in de provincie - en dat is K. - kost je maximaal 1500 baht voor een kamer voor 1 nacht.
Bedenk, als je via "iets" boekt, dat diegenen er ook aan moeten verdienen en dat je dan per definitie met toeristenprijzen zit.
En dat is in Thailand helemaal niet nodig...
Edit: en bedenk dat Thailand een "bonnefooi"-land is en het openbaar vervoer er goed is en ook geen drol kost. Kijk op de kaart voor de afstand Bangkok-Chiang Mai en dan betaal je maximaal 600 baht p.p.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Jeanette » zondag 27 januari 2013, 07:19

Deze is iets goedkoper en er zitten ook lunches en 1 diner bij.....

http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/ ... ourid=0150

..... en je bent bij deze tour terug in Bangkok om +/- 17 uur dus je zou er een nachttrein naar een volgende bestemming aan vast kunnen plakken.
Bij ons eindigde een tour in Katchanaburi en omdat we geen zin hadden om 5 uur op houten bankjes te zitten in de 3de klas was een minivan terug ook weer over de 2000 baht.
Maar gelukkig konden we dat delen met een Engels stel.

Dus let op bij die bouwstenen wat er precies inclusief is.

[|)

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door serpay » zondag 27 januari 2013, 08:26

is wel duur jeanette.
enkeltje naar bkk vanaf kanchanaburi met mimivan per persoon 190 thb.
deze zet je af op het zuidelijke busstation
of de ander op het noordelijke busstation.
Alfisti rebeli

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door pong » zondag 27 januari 2013, 09:09

MINIbusje Bkk-Kan kost 110 bt-vanmorgen nog gezien.
Een ''bouwsteen'' is reisburo spraak voor losse onderdelen, die aaneengeregen (gebouwd?) een duur betaald maar ''indivdueel'' vakantiepakket (kunnen) vormen-of evt. als extra na een groepsreis.
MINIbussen-vooruitgeboekt, elk htl/gsthse weet ervan, rijden in seizoen dageliks Kan-Ayut. Anders de gewone lokale bus-overstappen in Suphan-elke 20/30 min, mar veel trager.
Overigens Saran ROm park heetf een heel aparate bijbetekenis en reputatie-na 21.00 is het park dicht, maar de handel eromheen is niet bedoeld voor de normale ottotoerist. 's Avonds nou niet echt een plek om je echt veilig thuis te voelen.
Een msg in Wat PHo (is niet in de wat-maar de school er valk bij) kan ik niemand meer aanraden-vol (overvol tegeswoordig vandaag de dag) met sjinesen-heel veel sjinezen. dat komt ervan als reisgidsen dat soort idiote raad gaan kopieren. De masseurs-veel ervan zijn westerlingen-zijn studenten. Neem gewoon welk willekeurig massageshop in de buurt waar het rustig is. Neem een wat oudere masseur-die de kneepjes kent!
ander groot nadeel van groepstoers is, dat helft v.d. tijd in sjops wordt besteed, waar ze commissie vangen en alleen hele dure-teamoney toeschuivende- restrs/etc. worden bezocht-meest heel ver van alle andere, zodat je er wel moet... consuminderen. Maar de reis op zich is stukken vlotter en minder stressy als met de gewone lijnbussen (alleen al die enorme stress van al die mensen die hem niet kunnen vinden....

michaleo
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door michaleo » zondag 27 januari 2013, 09:10

Tanya schreef:Khaosan Road (+massage)!
Een vreselijke straat.
Dat is niet Thailand...

Afbeelding
Hartelijke groetjes uit Bern en Ban Muang! michaleo มิคาเอล

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Jeanette » zondag 27 januari 2013, 10:59

serpay schreef:is wel duur jeanette.
enkeltje naar bkk vanaf kanchanaburi met mimivan per persoon 190 thb.
deze zet je af op het zuidelijke busstation
of de ander op het noordelijke busstation.
Ik ging uit van de personen die we waren toen we ook dit soort toeren deden. Jij gaat uit van de farang die hier thuis is.
Als je met een rugzak, laptoptas en 2 koffers reist, je hebt het warm, bent overdonderd door geluiden en geuren - dan gaat alles anders.
Ik vond het in ieder geval prettig steeds met een wisselende groep vanuit de hele wereld steeds een paar dagen op te trekken en sommige dingen deden we met z'n tweetjes.
Lijkt me niet te vergelijken met 30 Nederlanders met Kras of Fox 3 weken optrekken. :mrgreen:

Toen we b.v. uit Sida kwamen was er bij het eindpunt van die bus geen metertaxi te bekennen dus was het laatste stukje duurder dan 4 a 5 uur in de vip-bus.

Ik heb nog een tip Tanya, wacht met massage tot je Bangkok uit bent (erg prijzig) en zo niet hou het gordijn tussen jou en je man open. :o

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Duncan » maandag 28 januari 2013, 00:07

pong schreef: Een ''bouwsteen'' is reisburo spraak voor losse onderdelen, die aaneengeregen (gebouwd?) een duur betaald maar ''indivdueel'' vakantiepakket (kunnen) vormen-of evt. als extra na een groepsreis.
Ah, ok, dank voor de uitleg. Ik dacht dus dat er een hotel mee werd bedoeld :oops: .

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Wouter_Udon » maandag 28 januari 2013, 07:36

Jeanette schreef:Ik heb nog een tip Tanya, wacht met massage tot je Bangkok uit bent (erg prijzig) en zo niet hou het gordijn tussen jou en je man open. :o

Je gunt die man ook niks..... ;) :cheesy:
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » maandag 28 januari 2013, 10:06

"...Je gunt die man ook niks..... "

Hebben ze buiten Bangkok dan mannelijke masseurs ? :giggle:

RuudThai
Expat
Expat

#11 Bericht door RuudThai » maandag 28 januari 2013, 10:29

Wouter_Udon schreef:
Jeanette schreef:Ik heb nog een tip Tanya, wacht met massage tot je Bangkok uit bent (erg prijzig) en zo niet hou het gordijn tussen jou en je man open. :o

Je gunt die man ook niks..... ;) :cheesy:
Jeannette een beetje een control-freak? ;) :shock: :giggle2:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Jeanette » maandag 28 januari 2013, 10:43

Gewoon een tip voor vrouwen onder elkaar jongens. :mrgreen: In de grote steden zijn het vaak andere types.
Hij was aan het mopperen dat het 'ontspannen' hem zoveel energie koste dat de massage hem daardoor niks opleverde.

Jagers willen nou eenmaal niet aangerand worden en als jullie dat wel leuk lijkt zegt dat meer over jullie dan over ons.
Als je altijd aanpakt wat je krijgt krijg je w.s. niet genoeg.

(iksteeknumijntonguit)

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”