Thai over de "klaag".

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
joepattaya
Expat
Expat

Thai over de "klaag".

#1 Bericht door joepattaya » donderdag 24 januari 2013, 02:26

Boels, de bekende verhuurder van gereedschappen, voertuigen en ook Dixies heeft een aantal Dixies, voorzien van afbeeldingen van Buddha uit de roulatie gehaald, na klachten van Thai aan het adres van de Nederlandse Ambassade in Bangkok.

http://www.l1.nl/nieuws/203744-thailand ... QCNbx17a30
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2124 ... let__.html

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Thai over de "klaag".

#2 Bericht door Pieter » donderdag 24 januari 2013, 02:30

joepattaya schreef:Boels, de bekende verhuurder van gereedschappen, voertuigen en ook Dixies heeft een aantal Dixies, voorzien van afbeeldingen van Buddha uit de roulatie gehaald, na klachten van Thai aan het adres van de Nederlandse Ambassade in Bangkok.

Mijn vrouw begon er ook al over

en dat terwijl in boedha's tijd ze nog gewoon lang de kant van de weg hun behoefte deden (of op de eerste verdieping zoals in pompei)

bewijs dat het thaise boedhisme niet tollerant is en het oorspronkelijke idee een beetje uit het oog is verloren

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 24 januari 2013, 03:07

Pieter schreef:
joepattaya schreef:Boels, de bekende verhuurder van gereedschappen, voertuigen en ook Dixies heeft een aantal Dixies, voorzien van afbeeldingen van Buddha uit de roulatie gehaald, na klachten van Thai aan het adres van de Nederlandse Ambassade in Bangkok.

Mijn vrouw begon er ook al over

en dat terwijl in boedha's tijd ze nog gewoon lang de kant van de weg hun behoefte deden (of op de eerste verdieping zoals in pompei)

bewijs dat het thaise boedhisme niet tollerant is en het oorspronkelijke idee een beetje uit het oog is verloren

Pieter
Het oorspronkelijke idee is allang verloren gaan. Buddha zou zich absoluut niet kunnen vinden in het hedendaagse buddhisme.

Neemt niet weg dat een ieder weet dat Buddha voor de Thai (en anderen) belangrijk is en dat het inderdaad wel beledigend overkomt om hem op een dixie af te beelden. Stel je voor dat je wat verzen uit de Koran afbeeldt op een dixie. Ik denk dat we dan massa protesten hebben, een boycot van Nederlandse producten, etc. Kortom, ik vind dit nog best wel een vriendelijke reactie.
- -

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » donderdag 24 januari 2013, 04:26

Ik begrijp Boels wel. Als ze een foto van de paus hadden geplakt op die kakdoos dan waren ze Limburg uitgejaagd. En Boeddha vonden ze wel grappig. Maar het is opgelost, storm in een glas water.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Hua Thale » donderdag 24 januari 2013, 04:28

:cheesy:
Het oorspronkelijke idee
Dat is natuurlijk bij alle (geloofs) overtuigingen een tikje om zeep geholpen.
De naïviteit van veel mensen dat afbeeldingen van profeten of de aanzienlijk slechtere mensen in de geschiedenis van de laatste honderd jaar als humor ergens voor gebruikt worden is natuurlijk ronduit normvervaging van de bovenste plank.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door ron » donderdag 24 januari 2013, 07:15

Komen we vanzelf weer uit bij Sint Nicolaas en zijn zwarte knecht.......... :o

Ron. :crazy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 24 januari 2013, 14:12

ron schreef:Komen we vanzelf weer uit bij Sint Nicolaas en zijn zwarte knecht.......... :o

Ron,
daar begin ik niet meer aan. Sinds die discussie zie ik bepaalde leden niet meer posten en dat is toch jammer.
- -

RuudThai
Expat
Expat

#8 Bericht door RuudThai » donderdag 24 januari 2013, 15:41

Wereldvreemd schreef:
ron schreef:Komen we vanzelf weer uit bij Sint Nicolaas en zijn zwarte knecht.......... :o

Ron,
daar begin ik niet meer aan. Sinds die discussie zie ik bepaalde leden niet meer posten en dat is toch jammer.
Misschien het verhaal van de tien kleine negertjes? :giggle:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » donderdag 24 januari 2013, 15:53

En maar lachen bij ieder dood negertje.....

http://www.youtube.com/watch?v=8hCDYbuVg6Q

Het Nederlands Cultuurgoed ! En dan vergeet ik nog Hoeperdepoep zat op de stoep....en dit vond ik ook nog, kende het niet eens....

Er is een vrouw vermoord
met een gordijnenkoord
ik heb het zelf gezien
het was op nummer tien
het bloed liep langs de trap
het leek tomatensap
ik werd er misselijk van
haar hoofd lag in een pan.
Haar naam was: Ea Dea
rikketakke Thea
ollebolleknolle elastiek.

Dus laten we nou niet zeuren over een knecht met een kleurtje.....

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Hua Thale » donderdag 24 januari 2013, 16:44

Het is wat hoewel.
Kreeg een tijdje terug van Meneer de Zwart hier in het plaatselijke restaurant te horen dat die dat woord niet meer wenste te horen anders ging die heel boos worden.
(Kop groter 25 kg zwaarder en 15 jaar jonger met atletisch lijf)
Uitleg dat het een jaartje of wat een normaal gebruikt woord was in Europa er zelfs een land is dat zo heet in Afrika en dat de "Mannen" elkaar wel zo noemen onder elkaar werd niet begrepen.
Nou ja OK dan maar weer.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » donderdag 24 januari 2013, 17:01

Het stoppen van een onheuse aanspreektitel is toch niet afhankelijk van postuur en kracht van de andere partij ? Dan ga ik niet kijken of hij mij een klap voor mijn kanis kan verkopen, of ik hem. Dan kijk ik of de bejegening echt zo erg is en ja, 'nikker' en de verbastering daarvan is not done. Zoiets doe je hoogstens in prive onder vrienden maar dat moeten dan wel heel goede vrienden zijn.

ik pas me hier aan en noem geen enkele gekleurde medemens een neger en geen enkele Thaise vrouw madame.

En de Thais ? Die noemen de Afro-American hier NICO...... Heb ik een idee waar dat vandaan komt ? Ja, maar ik kan het niet bewijzen.

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Duncan » donderdag 24 januari 2013, 19:43

prajak schreef: En de Thais ? Die noemen de Afro-American hier NICO...... Heb ik een idee waar dat vandaan komt ? Ja, maar ik kan het niet bewijzen.
NICO is Thaiglish voor nicotine, omdat Winston en LeBron graag peuken draaien :mrgreen: .
Maar Afrikanen worden - in ieder geval waar wij zitten - niet als aantrekkelijke huwelijkspartners gezien, sterker nog, ze moeten er niet aan denken.
Onbegrijpelijk, de voorlaatste keer had een bevriende leraar een Ghanees meegenomen, die een paar jaar Engels gaf op de schooltjes hier ( Dan Sai district ).
Gezellig met die jongen zitten babbelen, was hoogopgeleid, intelligent, beschaafd, verzorgd, kwam van een welgestelde familie en legde feilloos de vinger op de zwerende plek alwaar het - in onze ogen - misging met het Engelse onderwijs op de schooltjes in ons district.
En dan denk je, sja, als ik als arme Thaise kon kiezen uit een lokale vent die geen flikker uitvrat, me sloeg, regelmatig van bil ging in de lokale Karaokegelegenheid, de opbrengst van de oogst vergokte en constant zat was, een vadsige in Pattaya opgepikte stinkende tattoofarang van 30 die 140 kilo weegt en wiens idee van een net pak een schoon mouwloos hemd is, onverstaanbaar Engels prevelt en 1200 pond netto vangt of deze beschaafde jongen zou ik het wel weten.
Maar ja... :roll:

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door ron » donderdag 24 januari 2013, 21:47

Nigger Simon................

http://www.youtube.com/watch?v=iFCZHFeRoKA

Ron. :cheesy:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Hua Thale » vrijdag 25 januari 2013, 02:08

Het stoppen van een onheuse aanspreektitel is toch niet afhankelijk van postuur en kracht van de andere partij ?
Nee in de basis niet nee normale mensen leggen elkaar uit "Waarom" zoals ik ook gedaan heb.
Of je zegt bekijk het lekker en je bent een negatieve stap verder in het geheel.
Zie er nog steeds tot op een bepaalt niveau (Van elkaar kennen) geen probleem in en als je eens oplet op Tv/Audio en privé hoeveel keren "onheuse aanspreektitels" op basis van kleur of geloof of nationaliteit of geaardheid de revue passeren, ach hoef geen lijst te maken toch.
Om nog even terug te komen op postuur en kracht kijk daar waren nu onder andere die kruisraketten ook voor waar jij het niet zo mee op had.
Zo werkt het veelal ook in het "Klein"

Deze man geeft trouwens grif toe dat iedere blanke in zijn "Hometown" in de US of A de honderd meter in tien sec. moet kunnen halen anders gaat het niet goed komen met je.
Dus ja dat is weer eens wat anders als een aanspreektitel probleempje
Laatst gewijzigd door Hua Thale op vrijdag 25 januari 2013, 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door Hua Thale » vrijdag 25 januari 2013, 02:31

Thaise vrouwen kijken liever hoe de eurovergeetmijnietjes groeien en de decimietjes zijn minder belangrijk net als de atleticotjes :cheesy: :cheesy:

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”