fiets

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
DeDe
Erelid
Erelid

fiets

#1 Bericht door DeDe » woensdag 16 januari 2013, 11:56

Ben op zoek naar een dames(transport)fiets met 3 tot 7 versnellingen.Dus geen mountainbike!
Iemand een idee waar die in Thailand te koop is?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: fiets

#2 Bericht door prajak » woensdag 16 januari 2013, 16:25

Een dames(transport)fiets. En wil je daarop slechts EEN dame transporteren ? :giggle2:

Je zoekt dus een gewone 'hoge' fiets met 7 versnellingen. In Nongkhai nooit gezien met 7, wel met minder versnellingen. Daar zit dan een 'bagagedrager' achterop en daar zal het je om te doen zijn. Ik heb er zo een gehad, inderdaad, zonder stang, deed er wel boodschapjes mee in een bakje achterop EN aan het stuur. Maar niet met 7 versnellingen.

Overigens heb ik hier last met fietsen. Nou ja, niet door de fietsen maar door de zadels. Ik ben voorzien van een vrij groot geschapen achterwerk, als ik eerlijk ben: een dikke kont, en dan doet zo'n klein ding pijn aan de achterste delen en het kan zelfs gevoelloosheid brengen aan het gereedschap. Meer details geef ik lekker niet !

DeDe
Erelid
Erelid

#3 Bericht door DeDe » woensdag 16 januari 2013, 16:41

prajak schreef:Een dames(transport)fiets. En wil je daarop slechts EEN dame transporteren ? :giggle2:

Je zoekt dus een gewone 'hoge' fiets met 7 versnellingen. In Nongkhai nooit gezien met 7, wel met minder versnellingen. Daar zit dan een 'bagagedrager' achterop en daar zal het je om te doen zijn. Ik heb er zo een gehad, inderdaad, zonder stang, deed er wel boodschapjes mee in een bakje achterop EN aan het stuur. Maar niet met 7 versnellingen.

Overigens heb ik hier last met fietsen. Nou ja, niet door de fietsen maar door de zadels. Ik ben voorzien van een vrij groot geschapen achterwerk, als ik eerlijk ben: een dikke kont, en dan doet zo'n klein ding pijn aan de achterste delen en het kan zelfs gevoelloosheid brengen aan het gereedschap. Meer details geef ik lekker niet !
Erik
Er staat ook 3 tot 7 versnellingen, 3 kan het ook doen, maar zonder versnelling is het hier (heuvels) niet te doen. Verder gaat het alleen om de boodschappen die ik elke dag moet doen voor die ene dame en onze dorpssmid kan er eventueel nog wel een rekje voorop maken. Dus wil ik graag weten waar zo,n fiets te koop is.
Groeten,Dirk

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » woensdag 16 januari 2013, 16:44

Dirk, een goede fietsenwinkel zal er in Udon toch ook wel zijn ?

Maar in Nongkhai zit die op Thanon Meechai tegenover het gerechtsgebouw. Ja, is voor jou toch weer een 2x120 km maar dat kan ik compenseren met een paar bakken snert die ik nog heb staan in de vriezer. En alle mensen die het hebben geproefd zijn in leven gebleven...denk ik.

Je hebt mijn tel nummer. De winkel is van Thai/Chinese mensen dus op die feestdagen zijn ze dicht. Kom naar mij, ik stap in bij je, en we gaan fietskes kijken.

DeDe
Erelid
Erelid

#5 Bericht door DeDe » woensdag 16 januari 2013, 16:51

prajak schreef:Dirk, een goede fietsenwinkel zal er in Udon toch ook wel zijn ?

Maar in Nongkhai zit die op Thanon Meechai tegenover het gerechtsgebouw. Ja, is voor jou toch weer een 2x120 km maar dat kan ik compenseren met een paar bakken snert die ik nog heb staan in de vriezer. En alle mensen die het hebben geproefd zijn in leven gebleven...denk ik.
Ben in 4 winkels in Udon geweest. De normale stadfiets is niet met versnelling te koop. Transportfietsen zijn er helemaal niet.
Een vriendelijke verkoper wil wel een mountainbike ombouwen, maar ik denk dat ik dan,qua kosten, beter 1 uit NL kan laten komen.
Heb je nog wel eens iets van die mensen vernomen die snert bij je gegeten hebben? Misschien kom ik morgen wel even langs, bel dan wel eerst even.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » woensdag 16 januari 2013, 16:53

Nee, die zijn denk ik gaan hemelen..... :giggle2:

Maar de geest van Nbreeker en Wouter_Udon waart nog wel rond hier...... :giggle:

Je bent welkom. Neem je de vrouw nu eens mee ? Kai is thuis, oma is er weer, de pa van junior is er een paar dagen dus het is gezellig.

Ben
Expat
Expat

#7 Bericht door Ben » woensdag 16 januari 2013, 17:20

http://www.bangkokbiking.com/

Vraag maar eens aan Andre Breuyer die heeft er varstand van :idea:

janjaap
Standaard Lid
Standaard Lid

#8 Bericht door janjaap » woensdag 16 januari 2013, 17:27

Ik weet niet wat er aandehand is maar mijn antwoorden vallen van dit forum af
beetje jammer
dan nog maar eenkeer

Google : toets in

Fietswinkels in thailand

En hoppa :thumbsup:
Laatst gewijzigd door janjaap op donderdag 17 januari 2013, 11:03, 4 keer totaal gewijzigd.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » woensdag 16 januari 2013, 17:39

"Fietswinkels in Thailand" bij google levert bij mij alleen maar fietsvakanties op en geen fietswinkels, althans de eerste drie pagina' s niet en ben ik gestopt. Ik kan me ook niet voorstellen dat een Nederlandse tekst op dit item tot resultaat zal leiden.

Verder moet je niet vergeten dat de hoofdstad en enkele grote steden een beter assortiment hebben dan de landelijke gebieden. Udon mag een grote stad zijn, het blijft ruraal. En Nongkhai komt nog een trapje lager.

Dede komt naar hier en we gaan zoeken. Laat het 10 k baht kosten, daar heb je in Nederland net een driewieler voor....

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Wouter_Udon » woensdag 16 januari 2013, 18:17

janjaap schreef:Ik weet niet wat er aandehand is maar mijn antwoorden vallen van dit forum af
beetje jammer
dan nog maar eenkeer

Google : toets in

Fietswinkels in thailand

En hoppa :thumbsup:

Heb je je eigen aanbeveling wel gecheckt? Denk het niet: http://www.google.nl/#hl=nl&tbo=d&outpu ... 24&bih=726
Live your dream, don't dream your life.

justus
komt net kijken
komt net kijken

#11 Bericht door justus » woensdag 16 januari 2013, 20:15

Ken je deze site: http://bicyclethailand.com/bike-stores/
Misschien heb je er iets aan.
Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » donderdag 17 januari 2013, 00:57

Zo was het dus. Daar staan de fietsenwinkels. Die andere link is echt wat anders.

DeDe
Erelid
Erelid

#13 Bericht door DeDe » donderdag 17 januari 2013, 01:26

Justus bedankt,maar die site had ik ook al gevonden.
Ik vroeg dus om een damestransportfiets met minimaal 3 versnellingen en kom die nergens tegen,maar misschien is er iemand die wel weet waar die te koop zijn.
Janjaap,ja wij wonen in Thailand en zijn redelijk goed op de hoogte van de omstandigheden hier en anders vragen we via dit forum om ondersteunung. Flauwe grappen zoals jij die maakt worden niet zo op prijs gesteld.

DeDe
Erelid
Erelid

#14 Bericht door DeDe » vrijdag 18 januari 2013, 11:06

Dankzij Prajak in Nong Kai een sublieme stadfiets met versnelling gevonden,was de enige maar meteen de goede.
Mijn dank hiervoor Erik.

Tonnie
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#15 Bericht door Tonnie » vrijdag 18 januari 2013, 11:24

En ik had er al een gekocht voor jou om in de koffer mee te nemen in maart :o :mrgreen:
Iedereen is van de wereld
en de wereld is van iedereen..

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”