Geldigheid prepaid Telefoonkaarten

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Geldigheid prepaid Telefoonkaarten

#1 Bericht door ron » dinsdag 15 januari 2013, 14:27

Hoorde vandaag op het nieuws dat de prepaid-telefoonkaarten aan het einde van de maand hun geldigheid gaan bewaren.
Dus niet meer opwaarderen met bv 200 thb en geldig tot een bepaalde datum.
Volgens de radio waren er veel klachten van reizigers,die ieder keer hun nummer moesten veranderen toen bleek dat hun prepaid kaart was verlopen.

Zou wel mooi wezen,lijkt mij.

Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

RuudThai
Expat
Expat

Re: Geldigheid prepaid Telefoonkaarten

#2 Bericht door RuudThai » dinsdag 15 januari 2013, 15:46

Kreeg inderdaad via mijn sms-abonnement bij de Bangkok Post een dergelijk bericht wat erop neerkomt dat beltegoed niet meer kan vervallen en dus ook je nummer niet.
Ik koop maandelijks tenminste 300 baht beltegoed bij 1-2-call waarvan mijn packet-data abonnement wordt betaald van 50 uur à 214 baht waarmee ik kan internetten. Voor de rest bel ik nauwelijks, we hebben thuis ook een vaste lijn.

Met die maandelijkse 300 baht bouw je je geldigheidstermijn op en dat is voor mij nu een jaar. Maar bij veel Thai die weinig bellen en ook weinig kunnen kopen gebeurt het regelmatig dat ze hun beltegoed én hun nummer kwijtraken wegens overschrijding van de einddatum. Ik vind dat pure diefstal en daarom is het goed dat deze handelwijze nu wordt afgeschaft.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”