State Railway of Thailand tickets niet meer via Internet
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
State Railway of Thailand tickets niet meer via Internet
Ik lees net dat de State Railway of Thailand m.i.v. 14 januari stopt met het boeken van tickets via Internet.
Internet ticket cancellation
The member who has made reservation can make a cancellation at Railway stations only.
Ik ben, zo niet verbijsterd, dan wel zeer teleurgesteld.
Ik heb de afgelopen maand verschillende malen gereisd met de trein en doorlopend de tickets geboekt en betaald via Internet.
Ook zag ik bijna al mijn mede passagiers rondlopen met zelf uitgeprinte tickets.
Ben razend benieuwd over het waarom.
The member who has made reservation can make a cancellation at Railway stations only.
Ik ben, zo niet verbijsterd, dan wel zeer teleurgesteld.
Ik heb de afgelopen maand verschillende malen gereisd met de trein en doorlopend de tickets geboekt en betaald via Internet.
Ook zag ik bijna al mijn mede passagiers rondlopen met zelf uitgeprinte tickets.
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........
Bangkok is the place for me.
You can go ........
- Meritus
- Volwaardig lid
Re: State Railway of Thailand tickets niet meer via Internet
... met Inet booking en betaaling is er geen zwartgeld te maaken ...frans49 schreef: Ook zag ik bijna al mijn mede passagiers rondlopen met zelf uitgeprinte tickets.

-
- Volwaardig lid
Dat internetgedoe kost arbeidsplaatsen.
Vergeet niet dat het intikken van de bestemming en het vertrekuur en de zitplaats en het daarna afscheuren van het ticket, het in het schuifje leggen van het ticket, het uiterst vriendelijk en beleefd zeggen wat het kost, het teruggeven van wisselgeld en het schuiven van het bakje mensen aan het werk houdt.
Dus ik snap het best. Maar of ze gelijk hebben ?
Vergeet niet dat het intikken van de bestemming en het vertrekuur en de zitplaats en het daarna afscheuren van het ticket, het in het schuifje leggen van het ticket, het uiterst vriendelijk en beleefd zeggen wat het kost, het teruggeven van wisselgeld en het schuiven van het bakje mensen aan het werk houdt.
- RuudThai
- Expat
Misschien zijn ze zó vaak gehackt en daardoor zóveel valse tickets 'verkocht', dat ze het nu maar weer op de oude manier doen. 

-
- Volwaardig lid
Sinds ik bij Homepro, Global in The Mall en noem maar op het grote aantal personeelsleden heb gezien, die meer bezig zijn met zich zelf dan met een klant - want die zijn er minder - heb ik ook afgeleerd efficiënt te denken. In de Westerse Wereld zou je meer dan de helft ontslaan. Maar in Thailand en ook andere Zuid Oost Aziatische landen is de kostprijs factor zo laag, dat het de eigenaar niets lijkt te schelen. De brutowinsten lijken voldoende. Een ander denkpatroon dus.prajak schreef:Dat internetgedoe kost arbeidsplaatsen.
Anders ligt het met het minimum loon. Buitenlandse producenten in Thailand zijn hier/daar juist vanwege de lage lonen. Als andere landen in Zuid Oost Azie goedkoper zijn, dan is de keuze van de International snel gemaakt.
Dus dat treinkaartje nu bij het loket afwikkelen in plaats via internet is naar mijn mening ook een werkgelegenheidsproject.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Als ik dit zo lees dan staat er in mijn ogen dat als je via internet een ticket hebt gekocht en je wil dat cancellen je dit alleen op een treinstation kunt doen, dus niet online!frans49 schreef:
.
-
- Volwaardig lid
De laatste keer wilde ik met de shuttelbus van Survarnabhumi naar DonMuang gaan. Maar ik was net te laat, en mooest wachten. Dus een praatje gemaakt met de dame aan tafel. Uiteindelijk heb ik gevraagd wat zo nou zoal de hele dag deed. Nou ze turfde af hoe vaak de bus aankwam, en vertrok. Ze verkocht kaartjes, en ze beantwoorde ook vragen van passagiers. En dat is natuurlijk een hele verantwoordelijke baan. Overigens was er voldoende tijd tussendoor om de telefoon te aaien.
Wij zouden een dergelijke functie opheffen. Maar zo creeer je wel een baan.
Wij zouden een dergelijke functie opheffen. Maar zo creeer je wel een baan.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
-
- Volwaardig lid
"...Internet ticket cancellation
The member who has made reservation can make a cancellation at Railway stations only..."
Als dat het enige is dat er staat dan lezen we er overheen en heeft Borat gelijk.
The member who has made reservation can make a cancellation at Railway stations only..."
Als dat het enige is dat er staat dan lezen we er overheen en heeft Borat gelijk.
-
- Volwaardig lid
NEE- elke online booking is afgelsoten voor de time being. Zal wel weer met cred-card fraude te maken hebben-het is niet voor het eerst. las dit net op diverse reizenden fora.
Ik denk dat ze (google translate??) bedoelen, dat ALS je al online hebt geboekt- maar je wilt alsnog wijzigen/cancellen, dat je DAN naar een echte statie met SRT mensen moet, want het kan niet meer online.
Ik denk dat ze (google translate??) bedoelen, dat ALS je al online hebt geboekt- maar je wilt alsnog wijzigen/cancellen, dat je DAN naar een echte statie met SRT mensen moet, want het kan niet meer online.
-
- Volwaardig lid