Onder voorbehoud op zoek naar een huur huis

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Onder voorbehoud op zoek naar een huur huis

#1 Bericht door sawadikrap » dinsdag 01 januari 2013, 14:16

Hallo Allemaal :)

Huur nu een huis in een rustige straat in Pattaya.
Echter, mijn Thaise buurman naast me maakt een Thais restaurant vast aan zijn huis.
Binnenkort zal hij het openen. :roll:
Hij heeft een volledige houten wand tussen de tuinen geplaatst, maar mijn slaapkamer is zeer dicht bij wat een open restaurant zal worden en hout houd geen geluid tegen.

Vervelend ik woon 4 jaar in het huur huis, maar wil nu kijken of er huizen te huur zijn als geluid een probleem word en ik zal moeten verhuizen.

Woon ver van het centrum van Pattaya in soi Nuenpubwan, dus op zoek naar eventueel een ander huur huis waar honden geen probleem zijn heb 3 honden.
Het is belangrijk dat er Toek Toek rijd om gemakkelijk ergens te kunnen zijn. Ik heb epilepsie dus voor mij is het belangrijk makkelijk vervoer met o.a. taxi.

Huis moet een voldoende hoog ratserwerk of muur hebben rond het huis. Ik heb honden die moeten blijven in de tuin.

Huurprijs niet meer dan 12.000 Thaise baht. per maand, geen ingericht huis ik heb mijn eigen spullen. Alleen een bed is belangrijk.
Huur als huis bevalt voor een lange tijd, ik woon inmiddels al 8 jaar in Thailand.

Bij voorkeur Zuid-Pattaya, niet nodig bij strand maar een wat rustiger deel van Zuid Pattaya.

Dank u voor informatie, ( heeft geen haast maar wil wel een adres hebben dat ik binnenkort als het restaurant geopend word met veel geluid zo kunnen verhuizen.

Iedereen een gelukkig 2013. :thumbsup:

Robert.

Meritus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Onder voorbehoud op zoek naar een huur huis

#2 Bericht door Meritus » dinsdag 01 januari 2013, 16:18

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door sawadikrap » dinsdag 01 januari 2013, 20:51

Bedankt Meritus

Ik heb de foto's van het huis gezien, erg mooi huis.
Maar is te ver weg voor mij.
Ik zoek een huis in Pattaya Zuid geen probleem ver van politie standplaats in Yomthien.
Waar de huur hoop ik goedkoper zal zijn, strand is voor mij niet belangrijk alleen rust.
Prettig een hoekhuis en om het huis hekwerk of een muur die hoog genoeg is om grote honden binnen te houden.
Tuin hoeft niet geheel betegeld te zijn, ik heb veel potten met grote planten.
Als Zuid Pattaya te duur is met huur 12.000 bath per maand en als huis en plaats bevalt voor meerdere jaren.
Dan is een huis meer in de buurt van Pattaya Tai aan de kant van Sukumvit Road waar de trein rijd ook prima.
Maar opnieuw er moet toek toek rijden op redelijk afstand van huis.
Ik heb Epilepsie kan niet auto of brommer rijden dus moet mij makkelijk kunnen verplaatsen met een taxi.

Dus geen huur huizen buiten Pattaya.

En word echt serieus nu nog informeren als restaurant word geopend naast mij, en geluid mijn slaap zal beinvloeden.
Dan wil ik graag een eventueel huur huis al gevonden hebben om meteen te kunnen verhuizen.

Nogmaals dank Meritus.

Robert.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door v@go » dinsdag 01 januari 2013, 22:41

ook even voor je gezocht
de prijs is ietsje hoger

http://www.bluevisionagency.com/thailan ... erty/5180/
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door jodokus » woensdag 02 januari 2013, 09:06

Toch wel...

printen44
Expat
Expat

#6 Bericht door printen44 » woensdag 02 januari 2013, 10:08

Een vraagje aan Sawadikrap. Moet het perse Pattaya zijn waar je een huis wilt huren?

Je schreef dat je rust wilde. Nu, hier in de omgeving van Chiang Mai en zelfs in Chiang Mai zelf kan je alle rust vinden die je maar wilt. En vlakbij alles wat je nodig zou willen hebben. Van grote "malls" tot goede ziekenhuizen toe.

Ik schrijf dat, omdat jij strand niet belangrijk vindt.

En de huren liggen hier natuurlijk lager als in Pattaya.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door sawadikrap » woensdag 02 januari 2013, 14:19

v@go schreef:ook even voor je gezocht
de prijs is ietsje hoger

http://www.bluevisionagency.com/thailan ... erty/5180/

Dank je vriendelijk v@go :) is nieuw, en zie het dan niet buiten maar te veel spullen in huis voor mij.
Heb een volledige inrichting in mijn huis nu.
En nogmaals is onder verbehoud maar wel prettig om al huizen te zien, om weg te kunnen wanneer dit nodig is .
Ja is wat duurder maar houd dit in de gaten mocht ik moeten verhuizen.

Vriendelijk dank alvast.

Robert :)

een goed 2013.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door sawadikrap » woensdag 02 januari 2013, 14:24

jodokus schreef:Uitzoeken maar....

http://www.fairproperties.com/

Dank je jodokus :)

Wat een aanbod en prachtige huizen, vaak te duur maar oke is een goede site om te kijken of er langs te gaan.

Vriendelijk dank en een goed 2013.

Robert. :)

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door sawadikrap » woensdag 02 januari 2013, 14:29

printen44 schreef:Een vraagje aan Sawadikrap. Moet het perse Pattaya zijn waar je een huis wilt huren?

Je schreef dat je rust wilde. Nu, hier in de omgeving van Chiang Mai en zelfs in Chiang Mai zelf kan je alle rust vinden die je maar wilt. En vlakbij alles wat je nodig zou willen hebben. Van grote "malls" tot goede ziekenhuizen toe.

Dank je printen44 :)

Ja vind Pattaya perfect en een tweede reden is een goede vriend woont hier die een oogje in het zeil houd. Gezien ik aanvallen heb.
Dus wil als ik moet verhuizen juist meer in zijn richting gaan wonen.
Neen strand is niet belangrijk omdat ik een keer bijna verdronken ben, dus artsen verbieden mij te zwemmen.
Ja huren zijn in Pattaya net als veel duurder dan elders maar dat is nu eenmaal zo.

Maar hartelijk dank voor je bericht want begrijp waarom je dit schrijft.

Een goed 2013.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door sawadikrap » woensdag 02 januari 2013, 14:40

En het zoeken naar een huis heeft op dit moment geen haast want er word nog dagelijks gebouwd.
Maar het is denk ik nu een kwestie van tijd en dan weet ik wat ik echt naast mij heb.
Kan meevallen en dan hoef ik niet zoveel kosten te maken, ben niet rijk en heb Epilepsy. Of ik kan veel problemen naast mij krijgen.

Het lijkt dat ik zeer rustig wil wonen, als ik kan slapen is drukte geen probleem woon wel in Pattaya en nog geen man die graag achter de vitrage zit zonder enig geluid. :giggle:

Maar na jaren ineens dit naast mij, dan kan ik bij overlast beter dichter bij de stad wonen.
Nu woon ik ongeveer 20 minuten van Pattaya Zuid.
Normaal geen probleem maar wanneer ik niet prettig meer woon wil ik evt. met meer geluid liever centraal wonen.

Nuenpubwan is zeer druk geworden en ik woon bijna aan het einde altijd een behoorlijk rit om o.a. bij Pattaya Tai te komen.

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door sawadikrap » zondag 06 januari 2013, 21:03

Hallo allemaal, :)

Zo schrijf je heeft geen haast en zo veranderen dingen waardoor je wel zeker serieus wil kijken naar een ander huurhuis.
Ik heb een huur van 12.000 baht per maand en de spullen in het huis zijn 99 % door mij gekocht en wil dit ook mee verhuizen.
Dus kijk niet naar een flat of een ingericht huis, wel een huis die als mogelijk niet duurdere huur kost.
Belangrijk muur of hek om het huis om mijn honden niet buiten tuin te laten ontsnappen.
Betekend dus dat er geen problemen moeten zijn met mijn 3 honden. Geen behoefte aan een village, maar een normale soi.
Graag een huis op een hoek met redelijke tuin, dus prettig aan 1 kant geen buren.
Woon nu bijna aan het einde in een zijstraat van Nuenpubwan, zoek naar huis meer richting soi Pattaya Tai of Zuid Pattaya.
Ik weet dat huizen hier duurder zullen zijn, wil echter rondom of dezelfde huur houden.

Ik woon in Thailand 8 jaar en zal zeker veel langer in Thailand blijven wonen als het allemaal zo blijft gaan als nu.
Betekend huur met verlenging, dus geen huur huis wat maar tijdelijk verhuurd word.

Ben ook in het bestaande huur huis op dit moment iemand die zorgzaam met een huis omgaat.

Zijn er mensen die iets weten of misschien zelf een huis hebben en willen verhuren ik hoor het graag.
Geen huur huizen die buiten Pattaya zijn, en er moet makkelijk openbaar vervoer zijn.
Dus toek toek motorbike taxi moet er in de buurt zijn.

Hoor graag als iemand iets weet.

Vriendelijk dank.

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Harm » dinsdag 08 januari 2013, 14:06

printen44 schreef:Een vraagje aan Sawadikrap. Moet het perse Pattaya zijn waar je een huis wilt huren?

Printen heb jij een site voor mij waar ik eens rond kan snuffelen
Hoeft niet in Chiang Mai zelf te zijn
Bij voorkeur zelfs buiten Chaing Mai maar wel in omgeving.
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

printen44
Expat
Expat

#13 Bericht door printen44 » dinsdag 08 januari 2013, 15:33

future expat harm schreef:

Printen heb jij een site voor mij waar ik eens rond kan snuffelen
Hoeft niet in Chiang Mai zelf te zijn
Bij voorkeur zelfs buiten Chaing Mai maar wel in omgeving.
Hier zijn wat links:

http://www.chiangmaihouse.com/

http://www.mychiangmaihome.com/

http://www.raintree-chiangmai.com/

Voor de beter gesitueerden, is dit de site van een aantal estates met dezelfde naam. Ik woon bij Koolpuntville 9 in Hang Dong, 10km buiten Chiang Mai

http://www.koolpuntville.com/

sawadikrap
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door sawadikrap » zaterdag 30 maart 2013, 12:05

Iemand toevallig bekend met een huis wat te huur staat in Pattaya Zuid ?
Belangrijk is een redelijk tuin en hond vriendelijk.
Huis hoeft niet zo groot te zijn ongemeubileerd, en moet geen verdieping hebben.( ik heb Epilepsie dus trap en verdieping is te gevaarlijk ).
Huur niet hoger dan 12.000 per maand, voor lange termijn.

De huizen die ik van internet haal of een zaak voor verhuur en koop zijn te duur, of gemeubileerd of klein tuintje.

Via het forum kan ik misschien een tip krijgen, bedankt :)

Robert.

Phuket Dragon
Expat
Expat

#15 Bericht door Phuket Dragon » zaterdag 30 maart 2013, 12:47

Ik heb een hoekhuis in een Soi tehuur op Phuket ( baan Manik ) voor 12.000 maar is een beetje uit de richting voor je.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”