ingebroken in mijn restaurant - cafe
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
ingebroken in mijn restaurant - cafe

Laatst gewijzigd door ilia op dinsdag 05 maart 2013, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Volwaardig lid
Re: ingebroken in mijn restaurant - cafe
ilia schreef:Gisteren middag is er ingebroken in mijn LTD cafe -restaurant (waarschijnlijk voor de grote stukken mee te nemen die ze (mijn vriendinzonder wagen niet kon vervoeren en ook het lawaai van het openen van de poort mij wakker zou maken ! ) vrijdag morgen bij haar verdwijning met geld , juwelen ,enz..... niet kon mee nemen door het keuken raam) Dus gisteren ik nieuw slot gekocht ,afgesloten en tewijl ik weg was slot open gezaagd en de grote scooter ,bed ,meubels ,computer ,laptop , enz opgeladen ......
Vandaag bij de politie geweest van Nong Bua Daeng ,maar deze hebben niets gedaan , OK INPAENG BURANA is nu naar het politiekantoor om een verklaring af te leggen !!!
Zij met wat vrienden geeft toe gegeven dat ze het slot heeft door gezaagd en dat ze de grote spullen heeft opgeladen , maar het waaren HAAR spullen , toen ik haar ontmoete had ze 0 baht !!
Spijtig en was misschien ook wel te verwachten. Heb je al een advocaat in de arm genomen want dat wordt nu wel belangrijk als je nog wat tegen haar wilt ondernemen.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Jammer maar te verwachten. Als de scooter op haar naam staat dan is die van haar. De andere spullen: daar heb je aankoopbonnetjes van ? Een welles-nietes verlies je.
Heb je nu stappen genomen naar de advocaat toe ? Je kunt niet zeggen dat je geen adviezen hebt gehad; die waren in het forum en in prive.
Waarom heb je de laptop niet meegenomen ? Zo'n ding schuif je toch zo in een koffer ? Idem de PC. Ik hoop voor je dat er geen wachtwoorden in staan van bank of email.
Heb je nu stappen genomen naar de advocaat toe ? Je kunt niet zeggen dat je geen adviezen hebt gehad; die waren in het forum en in prive.
Waarom heb je de laptop niet meegenomen ? Zo'n ding schuif je toch zo in een koffer ? Idem de PC. Ik hoop voor je dat er geen wachtwoorden in staan van bank of email.
-
- Expat
- Contacteer:
Tja, heel vervelend voo je, maar dit zal niemand verbazen.
Oh, en het is niet jouw restaurant, aangezien alles op haar naam staat. Je hebt geluk dat ze nog geen advocaat heeft ingeschakeld, dan was je nu al de deur uitgezet.
Oh, en het is niet jouw restaurant, aangezien alles op haar naam staat. Je hebt geluk dat ze nog geen advocaat heeft ingeschakeld, dan was je nu al de deur uitgezet.
-
- Volwaardig lid
toen ik haar ontmoete had ze 0 bath.ilia schreef:Gisteren middag is er ingebroken in mijn LTD cafe -restaurant (waarschijnlijk voor de grote stukken mee te nemen die ze (mijn vriendinzonder wagen niet kon vervoeren en ook het lawaai van het openen van de poort mij wakker zou maken ! ) vrijdag morgen bij haar verdwijning met geld , juwelen ,enz..... niet kon mee nemen door het keuken raam) Dus gisteren ik nieuw slot gekocht ,afgesloten en tewijl ik weg was slot open gezaagd en de grote scooter ,bed ,meubels ,computer ,laptop , enz opgeladen ......
Vandaag bij de politie geweest van Nong Bua Daeng ,maar deze hebben niets gedaan , OK INPAENG BURANA is nu naar het politiekantoor om een verklaring af te leggen !!!
Zij met wat vrienden geeft toe gegeven dat ze het slot heeft door gezaagd en dat ze de grote spullen heeft opgeladen , maar het waaren HAAR spullen , toen ik haar ontmoete had ze 0 baht !!
Dat geld toch voor veel van de Thaise dames als ze een farang ontmoeten wat ik lees ,hoor en zie althans .Daarna denken velen blijkbaar in 1 keer dat alles of veel van hun is.
Jouw situatie ken ik niet dus ik oordeel ook niet maar verhalen zoals het jouw nu overkomt gebeuren blijkbaar vaker en wat daar tegen te doen zou ik als het mij gebeurt wel weten denk ik maar dat is mijn persoonlijke mening die ik hier niet neerzet omdat er dan weer commentaar komt van wat meelezers hier aanwezig die daar uiteraard weer een andere mening over hebben.
Politie die niks doet ...had je wat anders verwacht dan ?..Je bent te gast in hun land en m.i zullen ze een Thai altijd de handjes boven het hoofd houden daarom zul je zelf dingen moeten gaan doen denk ik maar het zal er wel op uit draaien dat jij veel kwijt raakt en zij haar zakken vult als ik hier zo meelees.Zeker als veel op haar naam staat daar kom je sowieso niet meer aan op een nette manier althans.
gr driver
-
- Volwaardig lid
Eigenlijk zouden we hier een stappenplan moeten neerpennen wat je moet doen als je met iemand in zee gaat. Het vreemde is dat als je in NL of B een zaak begint met iemand dat je de zaak helemaal dichtspijkert maar ik heb de indruk, en ik wil niet voor deze kwestie spreken, dat zoiets in Thailand ineens niet meer geldt.
Maar ik heb de kennis niet om dat stappenplan te maken. En verder, iedere aankoop is uniek. Dus doe je dat altijd via een advocaat en niet bij Onno Opdehoek maar een advocaat verder weg. Maar ja, dat kost geld, dat is soms een bezwaar, en de andere partij heeft soms een belang niks vast te leggen. Dan zou dat bij mij einde verhaal zijn. Jammer van het lief smoeltje maar Thailand heeft een vrouwenoverschot van enkele honderdduizenden op huwbare leeftijd dus lieve smoeltjes zat.
Natuurlijk heb ik vragen bij wat hier speelt.
Waarom niet een-twee-drie naar de advocaat gestapt die de aankoop van de Ltd heeft geregeld ? Of is die er niet ?
Waarom niet de duurdere spullen direct veilig gesteld ? Er zal toch wel een Nederlander of Vlaming in de regio wonen die een kamertje over heeft voor opslag ?
En dan natuurlijk in wiens woning woont hij, op wiens naam staat het huurcontract. Op haar naam ? Is het dan inbraak ?
Laten we niet vergeten dat we alles maar van EEN kant horen.
Het is triest dat het gebeurt maar het gebeurt; doch je kunt je voor een heel groot stuk indekken.
Naar een advocaat en aangifte doen; een advocaat wordt serieus genomen door de politie, een farang niet zomaar. En dan kijken wat je kunt redden. Persoonlijke spullen na bemiddeling van de politie lijkt me het maximale.
Ik heb soortgelijke situatie meegemaakt regio Ban Dung (Udon Th) met een satelliettechneut. Alles kwijt behalve technische en persoonlijke zaken.
Maar ik heb de kennis niet om dat stappenplan te maken. En verder, iedere aankoop is uniek. Dus doe je dat altijd via een advocaat en niet bij Onno Opdehoek maar een advocaat verder weg. Maar ja, dat kost geld, dat is soms een bezwaar, en de andere partij heeft soms een belang niks vast te leggen. Dan zou dat bij mij einde verhaal zijn. Jammer van het lief smoeltje maar Thailand heeft een vrouwenoverschot van enkele honderdduizenden op huwbare leeftijd dus lieve smoeltjes zat.
Natuurlijk heb ik vragen bij wat hier speelt.
Waarom niet een-twee-drie naar de advocaat gestapt die de aankoop van de Ltd heeft geregeld ? Of is die er niet ?
Waarom niet de duurdere spullen direct veilig gesteld ? Er zal toch wel een Nederlander of Vlaming in de regio wonen die een kamertje over heeft voor opslag ?
En dan natuurlijk in wiens woning woont hij, op wiens naam staat het huurcontract. Op haar naam ? Is het dan inbraak ?
Laten we niet vergeten dat we alles maar van EEN kant horen.
Het is triest dat het gebeurt maar het gebeurt; doch je kunt je voor een heel groot stuk indekken.
Naar een advocaat en aangifte doen; een advocaat wordt serieus genomen door de politie, een farang niet zomaar. En dan kijken wat je kunt redden. Persoonlijke spullen na bemiddeling van de politie lijkt me het maximale.
Ik heb soortgelijke situatie meegemaakt regio Ban Dung (Udon Th) met een satelliettechneut. Alles kwijt behalve technische en persoonlijke zaken.
- weten
- Volwaardig lid
stevenl schreef:Tja, heel vervelend voo je, maar dit zal niemand verbazen.
Hoe was het ook alweer?
Alles wat niet op je naam staat is niet van jou,deze uitspraak maakte mij bij veel mensen niet geliefd en was bedoeld als waarschuwing, en helaas wordt deze uitspraak maar al te vaak bevestigd.
Ik heb een stappenplan niet op mijn naam dan geen zaken doen maar dat is te simpel.
Ondanks dat sterkte.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Volwaardig lid
Huur een kamer in een guesthouse en haal weg wat er nog van waarde weg te halen valt uit dat restaurant en wacht daar geen seconde meer mee.
Alles wat niet op jouw naam staat ben je sowieso kwijt ( ook als je het op een rechtszaak laat aankomen ), want volgens de Thaise wet is alles wat er in huis staat van de eigenaar van het huis tenzij je eigendomsbewijzen hebt.
Sterkte.
Alles wat niet op jouw naam staat ben je sowieso kwijt ( ook als je het op een rechtszaak laat aankomen ), want volgens de Thaise wet is alles wat er in huis staat van de eigenaar van het huis tenzij je eigendomsbewijzen hebt.
Sterkte.
- joopuberda
- Zeer veel ervaring
dat alles voor 100% wordt toegewezen aan een trhaise is niet altijd zo. heb al eens gelezen dat er een blanke was in soort gelijke situatie auto op afbetaling al bijna afgelost de rechter gaf hem gelijk dat het onmogelijk was dat die aoto van haar kon zijn ook al stond ie op haar naam hij was diegene die iedere maand bij de bank de aflossing kwam betalen. dacht dat hier gelezen te hebben.
- joepattaya
- Expat
Het eerste wat je doet als je met iemand in zaken gaat is het opstellen van een gedegen (business) plan.
Afgaande op alle voorgaande posts van Ilja heeft hij dat niet gedaan en zich puur laten leiden door de "plannen" die de Thaise inheemse bevolking voor hem hadden gemaakt.
Ik kan alleen maar 1 advies aan Ilja geven: Pak je biezen en verdwijn uit dat godvergeten oord.
Neem je intrek in een hotelletje en ga er maar eens goed voor zitten.......wat wil je, wat kun je en wat ga je doen?
Er zullen ongetwijfeld een aantal opties de revue passeren en één van die opties is: Terug naar Belgie, je verlies voor lief nemen en een cursus "anti-naiviteit" en "positieve recalcitrantie" volgen.
Afgaande op alle voorgaande posts van Ilja heeft hij dat niet gedaan en zich puur laten leiden door de "plannen" die de Thaise inheemse bevolking voor hem hadden gemaakt.
Ik kan alleen maar 1 advies aan Ilja geven: Pak je biezen en verdwijn uit dat godvergeten oord.
Neem je intrek in een hotelletje en ga er maar eens goed voor zitten.......wat wil je, wat kun je en wat ga je doen?
Er zullen ongetwijfeld een aantal opties de revue passeren en één van die opties is: Terug naar Belgie, je verlies voor lief nemen en een cursus "anti-naiviteit" en "positieve recalcitrantie" volgen.
- Herbergier
- Volwaardig lid
Er is in Thailand een bekend gezegde voor een buitenlander, die met een Thaise relatie samenwoont of een bedrijf runt en met haar/hem alles denkt te delen:
Alles wat van jou is is ook van haar, maar alles wat van haar is is niet van jou.
Alles wat van jou is is ook van haar, maar alles wat van haar is is niet van jou.
Alles van waarde is weerloos.
-
- heeft ervaring

Laatst gewijzigd door ilia op dinsdag 05 maart 2013, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pieter
- Volwaardig lid
Les Flamandes dansent sans rien direilia schreef:we hebben twee dingen de aankoop van de cafe - restaurant en lease van 3jaar gebouw + optie 9 jaar en N°2, we hebben het uitbaten JJ's Isaan co.LTD (met stempel) Maniger , Director and share guardiars .....moet je ook om de 3 maanden samen komen om een verslag op te maken ? Zoals in België !
De aankoop en de lease zijn enkel op mijn naam , mijn handtekening !, de .Ltd is op drie namen oa mijn naam in het thais vertaald ~~?
Dus ,Ja ik,huur het pand en de .Ltd voerd daar zijn beroep uit .Maar als de maniger als een dief in de nacht vertrekt en het geld , boeken , juwelen ,enz.... mee neemt ,dan liggen de kaarten anders en de volgende dag nog eens langs komen om de grote stukken meubels,scootre ,pc, TV (gepland want dan heb je wel een pick up nodig om een geketende scooter op te laden ,DAT KAN GEWOON NIET , NIEMAND MAG EEN HUIS BINNEN BREKEN .
Dank u voor de opm.
de Jean
En is dit een vaak voorkomende grap dat men een tweede hangslot vastmaakt naast mijn hangslo als ik 's avonds uit eten ga ? Zaagje kopen ,een grieptang en een half uurtje zweten !
Sans rien dire aux dimanches sonnants
Les Flamandes dansent sans rien dire
Les Flamandes ça n`est pas causant
Si elles dansent c`est parce qu`elles ont vingt ans
Et qu`à vingt ans il faut se fiancer
Se fiancer pour pouvoir se marier
Et se marier pour avoir des enfants
C`est ce que leur ont dit leurs parents
Le bedeau et même Son Eminence
L`Archiprêtre qui prêche au couvent
Et c`est pour ça et c`est pour ça qu`elles dansent
Les Flamandes
Les Flamandes
Les Fla - Les Fla - Les Flamandes
Les Flamandes dansent sans frémir
Sans frémir aux dimanches sonnants
Les Flamandes dansent sans frémir
Les Flamandes ça n`est pas frémissant
Si elles dansent c`est parce qu`elles ont trente ans
Et qu`à trente ans il est bon de montrer
Que tout va bien que poussent les enfants
Et le houblon et le blé dans le pré
Elles font la fierté de leurs parents
Et du bedeau et de Son Eminence
L`Archiprêtre qui prêche au couvent
Et c`est pour ça et c`est pour ça qu`elles dansent
Les Flamandes
Les Flamandes
Les Flamandes dansent sans sourire
Sans sourire aux dimanches sonnants
Les Flamandes dansent sans sourire
Les Flamandes ça n`est pas souriant
Si elles dansent c`est qu`elles ont septante ans
Qu`à septante ans il est bon de montrer
Que tout va bien que poussent les petits-enfants
Et le houblon et le blé dans le pré
Toutes vêtues de noir comme leurs parents
Comme le bedeau et comme Son Eminence
L`Archiprêtre qui radote au couvent
Elles héritent et c`est pour ça qu`elles dansent
Les Flamandes
Les Flamandes
Les Flamandes dansent sans mollir
Sans mollir aux dimanches sonnants
Les Flamandes dansent sans mollir
Les Flamandes ça n`est pas mollissant
Si elles dansent c`est parce qu`elles ont cent ans
Et qu`à cent ans il est bon de montrer
Que tout va bien qu`on a toujours bon pied
Et bon houblon et bon blé dans le pré
Elles s`en vont retrouver leurs parents
Et le bedeau et même Son Eminence
L`Archiprêtre qui repose au couvent
Et c`est pour ça qu`une dernière fois elles dansent
Les Flamandes
Les Flamandes
Les Fla - Les Fla -Les Flamandes.
Pierre
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
-
- Volwaardig lid
Ilja heeft mij bericht dat er nu contact is met een advocate. Ik klap uit de school uit een PB maar ik vind dit een stap in de goede richting. Ik trek me dus terug uit dit onderwerp om de zaak niet ingewikkelder te maken dan zij al is. Ik hoop dat het met Ilja, zijn spullen en zijn investering helemaal in orde komt.
-
- Volwaardig lid
prajak schreef:Ilja heeft mij bericht dat er nu contact is met een advocate. Ik klap uit de school uit een PB maar ik vind dit een stap in de goede richting. Ik trek me dus terug uit dit onderwerp om de zaak niet ingewikkelder te maken dan zij al is. Ik hoop dat het met Ilja, zijn spullen en zijn investering helemaal in orde komt.
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voordat hij een advocaat zou nemen maar gelukkig is dat nu het geval.
Dan kan hij het juridische haarkloven aan hem/haar over laten en dan weet je tenminste globaal wat je verder kunt doen en verwachten.
Live your dream, don't dream your life.