Ik heb er 4 in de bovenkaak en daar heb ik nog bijna nachtmerries van maar achteraf ben ik zooooo blij dat ik het heb doorgezet.
Daardoor is de herinnering aan het zetten van de 2 in de onderkaak verdwenen. Tenminste, het horror gedeelte.
Het ergste was dat ik 2 hoektanden en een verstandskies moest laten trekken (met de erop rustende bruggen) zonder zeker te weten of het - a - kon en - b - vergoed werd.
En dat in een Academisch Ziekenhuis op de 'ik leer trekken' poli.
Het 'hork' gehalte was vooral bij de kaakchirurg erg groot en na groen licht en advies van de zorgverzekeraar ben ik bij de privépraktijk van dr Hoefnagels terecht gekomen.
Wat een naam voor een smoelensmid hè?
Op 14 januari 2009 zijn er 2 implantaten geplaatst in de onderkaak - dit kon zonder botopbouw - en 14 dagen later schreef ik al dat ze aanvoelden als 2 hoektanden.
Het eigenlijke klikgebit kreeg ik pas in oktober omdat boven meer tijd nodig had, dus Prajak, misschien weet iemand anders hoeveel sneller het kan.
Het was dacht ik +/- €8500,- maar dat was ook met boven erbij en die heb ik betaald met bloed, zweet en tranen
Ik heb hier een rekening van de 14de van €1085.40 (61,38 zelf betalen) en dat was puur het plaatsen van die 2 implantaten in de onderkaak.
Dat zou dan in Thailand hooguit 2 a 300 euro zijn denk ik.
Maar dan komt ook het nieuwe gebit nog en met - drukknop of magneetsluiting - en alles staat 3 x op de rekening, het onderdeel, het geheel en de techniekkosten.
Afvallen? Vergeet het maar, je bent dan zielig en je vind vast dat je recht hebt op alle lekkere dingen die er in je op komen.