Gisteren zijn wij naar het Loy Krathong Festival in Sloterdijk geweest. We zijn voor het eerst naar een feest geweest wat door Wat Metta wordt georganiseerd. Mijn vrouw had ´s ochtends met een paar vriendinnen afgesproken, en ik mocht mee.
Als je wel eens op een Thais feest bent geweest zal dit feest je niets nieuws brengen, de opzet is exact hetzelfde. Om het feest een beetje op gang te brengen zijn er een paar zangeressen welke op het podium playbacken of meelallen met een aantal Thaise meezingers. Vervolgens een dame en heer welke onverstaanbaar door een microfoon brabbelen waar overigens helemaal niemand naar luistert. Het enige verstaanbare was 'two joelo'. Al snel bleek de 'two joelo' de prijs te zijn van het lootje om een gratis vliegticket te winnen. Gelukkig zijn ze ook de miss verkiezing niet vergeten, deze keer met uitsluitend deelnemers in de leeftijdscatagorie '6 tot 12 jaar'. Ook heb ik genoten van vernieuwend vertier. Een heuse 'Johnny' was uitgenodigd welke nummers vertolkte als 'Bij ons in de Jordaan' en 'Zijn het je ogen'. Ook was er een 'on stage' dj die steeds 3 of 4 plaatjes aan elkaar mocht draaien en steevast in zijn sessies 'bangram style' draaide.
Uiteraard is er ook aan de inwendige mens gedacht. Eten voor de bekende prijzen. En bier voor 'two joelo'. Deze keer geen Thais beer maar een onvervalst Heineken tapje in een plastic bekertje, uiteraard in de versie evenementenbier.
Het bier nodigt dan weer een toiletbezoek wat volgens een Thais bord 50 cent leek te kosten wat je vermoedelijk in de spaarpot moest gooien die daarbij stond. Nu kan ik geen Thais lezen, dus maar steevast doorgelopen.
Er was veel volk, vooral Thai. Veel waren zonder partner gekomen. Bij ons aan tafel was de helft alleen. Het ontmoeten van elkaar blijft het hoogtepunt van het geheel, en is ook leuk als je elkaar langere tijd niet hebt gezien. Toch hebben we de avond niet helemaal uitgezeten, om 11 uur zijn wij huiswaarts gekeerd, en dat deden er velen.
Voor een gratis feest was het in mijn ogen geslaagd waarbij redelijke prijzen werden gehanteerd.
Verslag Loy Krathong Festival Amsterdam
Moderator: Loempia
- justus
- komt net kijken
Verslag Loy Krathong Festival Amsterdam
Wie altijd met de grote kudde meegaat, zal regelmatig door de stront van een ander lopen.
- Edje
- Expat
Re: Verslag Loy Krathong Festival Amsterdam
Een beetje vroeg in NL, hier in Th. op de 28ste. van deze maand.
Groetjes; Edje
- Jim
- Volwaardig lid
mij zie je niet meer op die feesten.
het is echt pure armoe, want het thailand gevoel heb je natuurlijk nooit in een bedompte gymzaal op een sombere en koude herfstachtige avond.
loy kratong zonder kratong of lampion
thais feest zonder thais bier
en wat kosten 4 sateetjes tegenwoordig? 7 euro?
het is echt pure armoe, want het thailand gevoel heb je natuurlijk nooit in een bedompte gymzaal op een sombere en koude herfstachtige avond.
loy kratong zonder kratong of lampion

thais feest zonder thais bier

en wat kosten 4 sateetjes tegenwoordig? 7 euro?

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- vleespet
- Volwaardig lid
Ik zie dat er nog steeds niets veranderd is,ik heb dus al die jaren niets gemist.
De laatste Thai-party van mij was voor jaren terug in de brabant hallen,een echte wild west,de ME heeft uiteindelijk de met goud behangen Johnies uit elkaar gehaald (super gezellig)

De laatste Thai-party van mij was voor jaren terug in de brabant hallen,een echte wild west,de ME heeft uiteindelijk de met goud behangen Johnies uit elkaar gehaald (super gezellig)

iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau
-
- Volwaardig lid
Gelukkig vind mijn vrouw dit soort gelegenheden in NL ook helemaal niks dus we hoeven er niet naar toe.
En zoals Vleespet ook zegt mis ik het absoluut niet.
En zoals Vleespet ook zegt mis ik het absoluut niet.
Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Wij zijn 1 keer in die Brabanthallen geweest en daar iemand van dit forum ontmoet dat was leuk.
De paar kraampjes vondt Suk ook leuk.
Feest en drank houden we niet echt van dus dat gedeelte sloegen we eigenlijk over en het groepje artiesten wat er toen was sloeg bij Suk ook niet echt aan dus of ze een 2de keer wil weet ik niet maar wat ze daar toen wel deedt....heel lang met een andere Thaise vrouw uit haar eigen omgeving praten in een kraampje lekker in het Thais en dat vondt ze ook leuk zag ik.
gr driver
De paar kraampjes vondt Suk ook leuk.
Feest en drank houden we niet echt van dus dat gedeelte sloegen we eigenlijk over en het groepje artiesten wat er toen was sloeg bij Suk ook niet echt aan dus of ze een 2de keer wil weet ik niet maar wat ze daar toen wel deedt....heel lang met een andere Thaise vrouw uit haar eigen omgeving praten in een kraampje lekker in het Thais en dat vondt ze ook leuk zag ik.
gr driver