Klaar met de inburgering

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Klaar met de inburgering

#1 Bericht door Ervee71 » zondag 18 november 2012, 08:23

2 Weken terug heeft mijn vrouw de inburgering met goed gevolg afgesloten.... :clap: :clap:

Na 1 jaar en 2 maanden plus 1 herexamen (portfolio werk).
GETROUWD OP 24-08-2011

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Klaar met de inburgering

#2 Bericht door Wouter_Udon » zondag 18 november 2012, 09:31

Ervee71 schreef:2 Weken terug heeft mijn vrouw de inburgering met goed gevolg afgesloten.... :clap: :clap:

Na 1 jaar en 2 maanden plus 1 herexamen (portfolio werk).

Gefeliciteerd. Niveau 2 mag ik aannemen?
Betekent dat, dat ze nu ook een NL paspoort kan aanvragen?
Live your dream, don't dream your life.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Klaar met de inburgering

#3 Bericht door prajak » zondag 18 november 2012, 15:34

Proficiat ! :clap:

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1573
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Klaar met de inburgering

#4 Bericht door jomel17 » zondag 18 november 2012, 21:27

Gefeliciteerd Ervee.
mijn vrouw is helaas gezakt maar gaat voor de herkansing [|)
หลงรัก

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Klaar met de inburgering

#5 Bericht door Gardensafari » zondag 18 november 2012, 22:01

Gefeliciteerd, Ervee.
Je hebt een slimmerikje!
Heb afgelopen jaar twee collega's van mijn vrouw zien slagen.
En trots dat ze zijn!

Sommige delen van het examen zijn niet erg goed, maar over het algemeen... prima!
En de Thai die ik ken, vinden het eigenlijk heel normaal.
En ach: les krijgen in een groep.
Een groep, dat spreekt elke Thai aan.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Klaar met de inburgering

#6 Bericht door driver » zondag 18 november 2012, 22:31

Ervee71 schreef:2 Weken terug heeft mijn vrouw de inburgering met goed gevolg afgesloten.... :clap: :clap:

Na 1 jaar en 2 maanden plus 1 herexamen (portfolio werk).
Vlgs mij had ik dat elders al meegekregen maar nog een keer hier ; Gefeliciteerd van ons :thumbsup:



gr driver

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Klaar met de inburgering

#7 Bericht door stevenl » maandag 19 november 2012, 06:22

Gefeliciteerd.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Klaar met de inburgering

#8 Bericht door Henk Korat » maandag 19 november 2012, 08:30

Ervee71 schreef:2 Weken terug heeft mijn vrouw de inburgering met goed gevolg afgesloten.... :clap: :clap:

Na 1 jaar en 2 maanden plus 1 herexamen (portfolio werk).
Gefeliciteerd. En nu het Nederlandse paspoort. Je bent getrouwd, dus dat moet geen probleem zijn.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Kalebath
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 08 augustus 2011, 12:55
Locatie: Delft

Re: Klaar met de inburgering

#9 Bericht door Kalebath » dinsdag 20 november 2012, 18:55

Van harte

mijn vriendin heeft toevalig ook net 2 weken geleden haar inburgering gehaald. Ik ben zo trots op haar ze woont pas 1 jaar en 4 maanden in NL dus ze moet nog even wachten op het aanvragen van nl schap

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Klaar met de inburgering

#10 Bericht door driver » dinsdag 20 november 2012, 19:51

Dan kan ik meededelen dat Suk er nog aan moet beginnen na 14 mnd hier te zijn en daarmee zal ze een der langzaamsten zijn maar ben ik ook trots op haar want .....met geen woord Engels, amper onderwijs in Thailand, een gehoorprobleem waar ze toch aardig last van heeft op school , (nog) niet goed kunnen praten wat betreft bepaalde klanken vanwege de hoorproblemen en dus begonnen met een alfabetiseringscursus als ik het nu goed zeg tenminste, en dus maandagochtend logopedieles, s,middags 3 uur les, Woensdagochtend 3 uur les, Donderdagochtend 2 uur les en Donderdagmiddag 3 uur les.En dan nog met mij de nodige uurtjes trachten begrijpend te lezen en te praten .

En iedere dag lachend opstaan en weer lachend naar bed, Indien werk gaat ze met mij mee zoniet extra leren want ze wil het o zo graag!!!
Praten gaat nu al stukken beter dan bijv 6 mnd terug en ze is bijna aan het eind van deze serie en zou dus kunnen beginnen aan de inburgeringscursus maar .....niet goed Hollands spreken en dan de inb. cursus halen vindt ik ook niks en de school ook niet want na de inb. cursus moet ze het zelf gaan doen en dus is er een verlenging aangevraagt van ong. 4 mnd zodat Suk in alle rust haar grammatica ? Nederlands etc kan bijspijkeren en daarna pas ri de inb. curcus gaat medio 2013.

gr driver

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Klaar met de inburgering

#11 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 20 november 2012, 20:38

driver schreef:Dan kan ik meededelen dat Suk er nog aan moet beginnen na 14 mnd hier te zijn en daarmee zal ze een der langzaamsten zijn maar ben ik ook trots op haar want .....met geen woord Engels, amper onderwijs in Thailand, een gehoorprobleem waar ze toch aardig last van heeft op school , (nog) niet goed kunnen praten wat betreft bepaalde klanken vanwege de hoorproblemen en dus begonnen met een alfabetiseringscursus als ik het nu goed zeg tenminste, en dus maandagochtend logopedieles, s,middags 3 uur les, Woensdagochtend 3 uur les, Donderdagochtend 2 uur les en Donderdagmiddag 3 uur les.En dan nog met mij de nodige uurtjes trachten begrijpend te lezen en te praten .

En iedere dag lachend opstaan en weer lachend naar bed, Indien werk gaat ze met mij mee zoniet extra leren want ze wil het o zo graag!!!
Praten gaat nu al stukken beter dan bijv 6 mnd terug en ze is bijna aan het eind van deze serie en zou dus kunnen beginnen aan de inburgeringscursus maar .....niet goed Hollands spreken en dan de inb. cursus halen vindt ik ook niks en de school ook niet want na de inb. cursus moet ze het zelf gaan doen en dus is er een verlenging aangevraagt van ong. 4 mnd zodat Suk in alle rust haar grammatica ? Nederlands etc kan bijspijkeren en daarna pas ri de inb. curcus gaat medio 2013.

gr driver

Knap, respect voor haar hoor, dat is nog eens doorzettingsvermogen. [|)
Live your dream, don't dream your life.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Klaar met de inburgering

#12 Bericht door Ervee71 » woensdag 12 december 2012, 17:42

Dank allen.

@Wouter_Udon,
U bent getrouwd met of geregistreerd partner van een
Nederlandse man of vrouw. In dat geval kunt u na 3 jaar
huwelijk of geregistreerd partnerschap (eventueel in
het buitenland) én onafgebroken samenwoning een
verzoek om naturalisatie indienen.
Nog 1,5 jaar wachten dus.

@Jomel, dan mag ze zeker één dezer dagen op?
Op de school van mijn vrouw was dit wel het geval namelijk. Die proberen er alles nog door te krijgen, voor het einde van het jaar. Het schijnt in 2012 weer aangepast te worden en naar het schijnt niet makkelijker, volgens Pum haar corrector dan toch.

@Gardensafari, een slimmerikje...haha, daar was ik al een tijdje van overtuigd en nu zij zelf ook...gelukkig. Zeker trots, maar ook de schoonfamilie in Thailand...haha, normaal belt mijn schoonvader alleen als er slecht nieuws te melden is in de familie, maar nu heeft hij heel de familie gebeld. Daar heeft mijn vrouw geen kans voor gekregen. Het mooie was, dat ze de enige Thaise was in de groep en wel Nederlands moest praten. De laatste 2 maanden, was er een Thaise bijgekomen en daar sprak ze ook Nederlands mee.

@Henk Korat, nog 1,5 jaar wachten, zie ook het antwoord naar Wouter_Udon.

@Kalebath, ook van harte gefeliciteerd. We mogen aanstaande maandag naar de diploma uitreiking op het gemeentehuis.

@Driver, zegt genoeg over haar motivatie en dat ze het dus naar haar zin heeft hier in het koude Nederland. Voor de klanken was Pum (haar lerares en ik ook) heel bang, maar ze heeft het gehaald. Ze is ook blijven praten met het nazeggen, ook al begreep ze niet alles. Van de verhaaltjes, heeft ze haar eigen versie gemaakt...haha
Wens haar in ieder geval veel succes en als er iets is waar Pum haar mee kan helpen, kan ze altijd bellen. Vanaf zaterdag is Pum weer terug in Nederland.
GETROUWD OP 24-08-2011

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Klaar met de inburgering

#13 Bericht door driver » woensdag 12 december 2012, 18:14

@Driver, zegt genoeg over haar motivatie en dat ze het dus naar haar zin heeft hier in het koude Nederland. Voor de klanken was Pum (haar lerares en ik ook) heel bang, maar ze heeft het gehaald. Ze is ook blijven praten met het nazeggen, ook al begreep ze niet alles. Van de verhaaltjes, heeft ze haar eigen versie gemaakt...haha
Wens haar in ieder geval veel succes en als er iets is waar Pum haar mee kan helpen, kan ze altijd bellen. Vanaf zaterdag is Pum weer terug in Nederland.[/quote]
Ja, in Thailand was het al moeilijk/lastig voor Suk maar daar heeft ze het toch maar mooi gehaald en ook nog met mooi resultaat ondanks wat omzwervingen ha,ha.
Motivatie ontbreekt het niet aan helaas wel aan haar gehoor zeker wat leren betreft .
We zijn inmiddels ook in het ziekenhuis geweest , test gedaan en toch advies gekregen voor 2 gehoorapparaten a.o daar baalde ze fiks van en ze had een schuldgevoel naar mij toe mede vanwege al wat andere opstart problemen in Thailand waarvan jij en Pum alles weten :mrgreen: .
Ze was er toch wel van onder de indruk dat haar gehoor fiks minder is maar ik heb haar direct gezegt dat het voor mij niks uitmaakt een Suk met of zonder gehoorapparaat ik heb tenslotte ook een kunstgebitje :giggle:

We zijn inmiddels op pad geweest voor zo,n hoortoestel maar in 2013 veranderen er wat dingen bij de verzekering dus dat wachten we even af.
Wordt de keuze beperkt vanwege de vergoeding dan bekijken ze het maar en kopen we gewoon datgene wat voor Suk het beste is en wat ze zelf graag wil qua model.

Inburgerings cursus gaat wslijk nog wel wat tijd kosten maar zolang ze het zelf leuk vindt gaan we stug door en uiteindelijk zal ze het wel halen verwacht ik.
Wordt het toch een probleem en kan ze het niet dan verkoop ik hier alles en vertrekken we tzt dus niks aan het bekende handje wat mij betreft.

Nederlands paspoort : ik dacht dat het 5 jaar was of je nu wel of niet getrouwd bent dat heb ik ook doorgekregen vlgs mij van de IND.
Geregistreerd partnerschap is misschien wel iets voor ons dan als het dan sneller gaat met het paspoort ?

Groeten aan Pum en indien nodig weten we jullie te vinden .

gr driver en Suk.

Ervee71
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 461
Lid geworden op: zaterdag 10 juli 2010, 10:49
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Klaar met de inburgering

#14 Bericht door Ervee71 » woensdag 12 december 2012, 18:22

Ja dat weten we nog ;)

Wat de hoorapparaten en verzekeringen betreft, heb ik geen ervaring. Gehoorbeschadiging opgedaan in haar arbeidsverleden?

Wat betreft de 3 jaar, lees ik toch uit een bescheiden van de overheidsdienst, zojuist gedownload van site van de rijksoverheid.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... orden.html
GETROUWD OP 24-08-2011

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7577
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Klaar met de inburgering

#15 Bericht door driver » woensdag 12 december 2012, 18:37

Ervee71 schreef:Ja dat weten we nog ;)

Wat de hoorapparaten en verzekeringen betreft, heb ik geen ervaring. Gehoorbeschadiging opgedaan in haar arbeidsverleden?

Wat betreft de 3 jaar, lees ik toch uit een bescheiden van de overheidsdienst, zojuist gedownload van site van de rijksoverheid.
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... orden.html
Denk vanaf haar geboorte al maar misschien ook wel bij Seagate ?
Vergoedingen via zfds gaan in 2013 veranderen maar niemand weet nog precies hoe of wat dus medio January weten ze het wslijk wel, even wachten dus.

Net die link gezien en wat ik er op uitmaak tussen de vraagtekens geldt het ook voor Suk en mij ze woont tenslotte gewoon bij mij in huis als partner of lees ik nu iets verkeerd ?
Dat betekent dus dat ze vanaf de dag van inschrijving rond 16-09-2011 dan nog 3 jaar moet wachten voor we het kunnen aanvragen ?

2. U woont 5 jaar of langer onafgebroken legaal in Nederland,
Aruba, Curaçao of Sint Maarten. Op deze regel is een
aantal uitzonderingen.
Legaal betekent: met een geldige verblijfsvergunning.
• U bent getrouwd met of geregistreerd partner van een
Nederlandse man of vrouw. In dat geval kunt u na 3 jaar
huwelijk of geregistreerd partnerschap (eventueel in
het buitenland) én onafgebroken samenwoning een
verzoek om naturalisatie indienen. :?: Als u 3 jaar legaal en
onafgebroken in Nederland samenwoont (beiden
ongehuwd) met een Nederlandse man of vrouw, kunt u
ook een verzoek om naturalisatie indienen. In het
geval van ongehuwd samenwonen moet deze samenwoning
in Nederland, Aruba, Curaçao of Sint Maarten
hebben plaatsgevonden.
:?: In het geval van een huwelijk
mag de samenwoning ook in het buitenland zijn

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”