Kunstgras

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Thongkamma
komt net kijken
komt net kijken

Kunstgras

#1 Bericht door Thongkamma » vrijdag 16 november 2012, 15:36

Is er hier iemand die ervaring heeft met kunstgras in Thailand?
Zit er over na te denken maar kan vrij weinig vinden hierover....

Heb alleen een ander topic hier gevonden zonder echt duidelijke antwoorden

http://www.thailandforum.nl/viewtopic.p ... w=previous

en deze site:

http://www.royalgrass-kunstgras.nl/verk ... /thailand/

Misschien dat iemand mij hier wat meer over kan vertellen,
de voor/nadelen of meer info bijv.

bedankt alvast!! :thumbsup:

Mvg

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Kunstgras

#2 Bericht door prajak » vrijdag 16 november 2012, 16:10

Voor voetbal of voor hockey ? Maar een ding kan ik je voorspellen: ze zullen proberen het te maaien..... :mrgreen:

Dat is geen grapje; de Hockeyvereniging Weert legde kunstgras op het hoofdveld. Jaaaren terug alweer. De Gemeentebedrijven hadden tot taak de grasvelden te maaien en dat deed men voortreffelijk. Helaas zag een van die mensen zich genoodzaakt, 'aandrang' heet dat, misschien wel -in zijn enthousiasme- was het een vorm van nooddruft, om zijn maaimachine het kunstgrasveld op te draaien. Men was er gelukkig snel bij...

Dus ik waarschuw je maar...... En info heb ik niet voor je. Ik heb normaal gras tot buurman met zijn cirkelmaaier komt en dan is ineens het gras weg...... :mrgreen:

joene30
heeft ervaring
heeft ervaring

#3 Bericht door joene30 » dinsdag 20 november 2012, 18:03

Beste thongkamma
het kunstgras wat ik hier in thailand heb gezien, lijkt op het kunstgras wat ik 10 jaar geleden in nl verkocht.
Misschien ben ik wel in de verkeerde zaken geweest.
Op het moment zijn er in nederland diverse kwaliteiten te verkrijgen die niet van echt te onderscheiden zijn.
Qua kleur blijven de meeste kunstgras soorten jaren kleurecht.
In nederland wil ik niet anders, maar in thailand volstaat een strook rond het zwembad, en voor de rest een goede tuinman
Kennis is Macht

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Khemkhaeng » dinsdag 20 november 2012, 18:26

henk177
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#5 Bericht door henk177 » woensdag 21 november 2012, 07:31

Ook wij lopen al een langere tijd te denken om het gras te vervangen door kunstgras .
Je blijft bezig met het spuiten tegen het onkruid omdat ze hier (of ik heb het nog niet gevonden) niet zon geweldige spullen hebben om het onkruid in het gras kapot te spuiten.
Mijn vrouw heeft zojuist gebeld naar een kunstgrasleverancier maar onze gedachte zijn snel veranderd .
Omdat wij een vrij grote hoeveelheid(700 m2 ) nodig hadden was de prijs 850 Bath per m2 .
De normale prijs was 1000 Bath .Daar kwam nog 5000 Bath bij voor het leggen .
Om er nu effe voor 600000 Bath kunstgras neer te leggen word ons toch te gek .Voor dat geld kan je ruim 5 jaar een tuinman betalen die ieder sprietje onkruid direkt met de hand eruit plukt . [|(

joene30
heeft ervaring
heeft ervaring

#6 Bericht door joene30 » woensdag 21 november 2012, 07:48

850 bath is ook wel een stevige prijs. Dan denk ik dat je voor zo'n hoeveelheid beter uit bent om het in nederland te kopen en de rolletjes te verschepen. JenE sports in oss kunnen je wel een partijtje leveren voor zo'n 4-5 € de m2
Nog steeds duurder dan een tuinman, maar toch.
Kennis is Macht

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door prajak » woensdag 21 november 2012, 16:39

"...Ook wij lopen al een langere tijd te denken om het gras te vervangen door kunstgras. Je blijft bezig met het spuiten tegen het onkruid omdat ze hier (of ik heb het nog niet gevonden) niet zon geweldige spullen hebben om het onkruid in het gras kapot te spuiten...."

Kapot spuiten ? Moet je natuurlijk zelf weten maar weet je waar dat gif naar toe gaat ? Juist, naar jouw leidingwater en dat van jouw buren.

Gras zonder onkruid is geen natuur; gras zonder onkruid vind ik een saaie boel en in gewoon gras groeien kruiden en leven beessies. Er moet wat te beleven zijn in een tuin. Mijn zes katten vinden de tuin een avontuur; die ga ik toch niet op kunstspul zetten ?

Kunstgras, goed voor sport en spel en hoogstens voor een strook waar het gras snel beschadigt en kapot gaat maar nimmer voor mijn hele tuin. Dan maar de buurman vragen om te maaien.....heeft die ook een inkomentje.

Tenslotte Henk177: kunstgras is bij regen gladder dan gewoon gras. Ik kan me geen uitglijder veroorloven met mijn kunstheup. Dat gaat dan weer een hoop poen kosten al weet ik nu wel waar ik goedkoper terecht kan dan in Khon Kaen Rama...... :giggle:

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door serpay » woensdag 21 november 2012, 16:49

Tenslotte Henk177: kunstgras is bij regen gladder dan gewoon gras. ?
te lang weg uit nederland denk ik.
leg zelf kunstgras rondom zwembaden als deze glad zouden zijn wil ik het leed niet zien.
kunstgras is er te verkrijgen in verschillende klasse en gradaties
voor een voetbalveld heeft het natuurlijk een andere samenstelling als voor op een speelplaats voor kinderen natuurlijk.
dus je stelling raakt kant nog wal prajak misschien vroeger maar nu zeker niet meer, de laatste 10 jaar is er veel veranderd hoor
in kunstgras en andere materialen.
Alfisti rebeli

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door prajak » woensdag 21 november 2012, 17:15

Serpay, goed te horen dat het spul verbeterd is. Ik heb hockey gespeeld op kunstgras en in de doelgebieden werd zand gegooid tegen uitglijers. Goed dat het is opgelost als ik jouw woorden lees. Ja, ik ben 10+ jaar weg. Klopt dus met jouw gegevens.

Maar dan de vraag of al die kwaliteiten kunstgras ook in Thailand te koop zijn....?

serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door serpay » woensdag 21 november 2012, 19:29

dat zou ik niet weten of dit ook in thaioland te koop is
wordt wel ontwikkeld in nederland en geproduceerd maar weet hun export gebied niet
kan eens vragen aan de vertegenwoordiger als ik hem zie.
Alfisti rebeli

pcbiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door pcbiker » woensdag 21 november 2012, 23:08

Kunstgras is ook een hele goede geluidsdemper :idea: ,denk ik,voor op je golfplaten dak.

Ik herinner me het oorverdovend geraas van de stortregen op zo'n dak met kunststof golfplaten,en ik zag heel veel huizen met die ondingen als dakbedekking ;)

RuudThai
Expat
Expat

#12 Bericht door RuudThai » vrijdag 23 november 2012, 14:58

pcbiker schreef:Kunstgras is ook een hele goede geluidsdemper :idea: ,denk ik,voor op je golfplaten dak.

Ik herinner me het oorverdovend geraas van de stortregen op zo'n dak met kunststof golfplaten,en ik zag heel veel huizen met die ondingen als dakbedekking ;)
Gewoon vervangen door dakpannen, als ze dat goed doen heb je ook veel minder lekkage dan die blauwe asbestplaten.
En kunstgras hoef ik ook niet, het gewone gras met leuke onkruidjes er tussendoor is ideaal voor mijn katten, konijn en ik pluk het en gooi het in de volière met lovebirds en die vinden dat een feest. Binnen een paar minuten storten ze zich op het groen!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door prajak » vrijdag 23 november 2012, 15:21

Die stenen golfplaten isoleren beter dan de kunststof platen en asbest zit daar tegenwoordig niet meer in. Men gebruikt hier de stenen platen, soms de kunststofplaten omdat er een lichtdoorlatende uitvoering is; die stoppen ze boven de badkamer en daar komt dan geen verlaagd plafond....

Boven mijn verlaagd plafond (gipsplaten) heb ik isolatie tegen kou, hitte en geluid in de vorm van glaswol in een alu zak. Werkt prima.

RuudThai
Expat
Expat

#14 Bericht door RuudThai » vrijdag 23 november 2012, 16:58

'asbest zit daar tegenwoordig niet meer in'
Hoe weet jij dat? In Nederland niet meer nee, maar in dit soort landen kun je daar niet op vertrouwen. Kijk maar naar het schepen slopen op de stranden van India, Pakistan en Bangladesh. Vol asbest maar de slopers worden niet beschermd.
Dus denk ik dat zolang het loont hier gewoon asbest in die eterniet platen verdwijnt.
Net zoiets als DDT: 10 jaar geleden werden de muggen hier volgens mij nog gewoon uitgeroeid daarmee. Ik herkende althans de geur waarmee vroeger in Nederland door mijn oma de mieren werden bestreden met verstuifdoosjes DDT.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » vrijdag 23 november 2012, 17:10

Ik heb een NL aannemer naar die platen laten kijken, een afgebroken stuk laten onderzoeken en zijn antwoord was duidelijk: geen asbest. Maar als Ron eens bij mij thuis is zal ik hem vragen. Ik maak me er niet druk om. Als er in gezaagd moet wroden dan doe ik dat zelf en ik ben te oud om myxomatose te krijgen....of hoe heet dat ook weer...? :giggle:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”