"...Ook wij lopen al een langere tijd te denken om het gras te vervangen door kunstgras. Je blijft bezig met het spuiten tegen het onkruid omdat ze hier (of ik heb het nog niet gevonden) niet zon geweldige spullen hebben om het onkruid in het gras kapot te spuiten...."
Kapot spuiten ? Moet je natuurlijk zelf weten maar weet je waar dat gif naar toe gaat ? Juist, naar jouw leidingwater en dat van jouw buren.
Gras zonder onkruid is geen natuur; gras zonder onkruid vind ik een saaie boel en in gewoon gras groeien kruiden en leven beessies. Er moet wat te beleven zijn in een tuin. Mijn zes katten vinden de tuin een avontuur; die ga ik toch niet op kunstspul zetten ?
Kunstgras, goed voor sport en spel en hoogstens voor een strook waar het gras snel beschadigt en kapot gaat maar nimmer voor mijn hele tuin. Dan maar de buurman vragen om te maaien.....heeft die ook een inkomentje.
Tenslotte Henk177: kunstgras is bij regen gladder dan gewoon gras. Ik kan me geen uitglijder veroorloven met mijn kunstheup. Dat gaat dan weer een hoop poen kosten al weet ik nu wel waar ik goedkoper terecht kan dan in Khon Kaen Rama......