Gaan we anders stemmen ?
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Gaan we anders stemmen ?
Dit kreeg ik net van de gemeente Den haag.
==
Een knelpunt bij het stemmen uit het buitenland is dat u uw stembescheiden soms niet op tijd ontvangt om ze tijdig terug te kunnen sturen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties spant zich in om dit op te lossen. Doel is te komen tot een stembiljet dat eerder of via e-mail kan worden toegezonden. Als het stembiljet eerder in uw bezit is, heeft u meer tijd om de door u uitgebrachte stem terug te zenden.
Het is van groot belang dat er getest wordt of u als kiezer overweg kunt met het nieuwe stembiljet en er geldig mee kunt stemmen. Daarom doet het ministerie een dringend beroep op u om mee te doen aan een test.
Meedoen met de test
Als u wilt meedoen met deze test voor kiezers die vanuit het buitenland kunnen stemmen, ga dan naar www.etc. U ontvangt daarna een e-mail van de organisatie die de test uitvoert in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Werkt de link niet? Stuur dan een e-mail naar ...
Een testbiljet invullen en terugsturen
Als u deelneemt aan de test ontvangt u een e-mail met een testbiljet en uitleg over hoe u met het testbiljet een stem kunt uitbrengen. Om die teststem uit te brengen, wordt u verzocht het testbiljet te printen. Het testbiljet bevat alleen fictieve partijen en kandidaten. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, stuurt u het biljet zo spoedig mogelijk in een eigen envelop en gefrankeerd naar Nederland. Het is helaas voor het ministerie niet mogelijk om u in het buitenland een gefrankeerde envelop toe te sturen. Hopelijk bent u, gelet op het belang van deze test, bereid om de kosten van de envelop en de frankering voor uw rekening te nemen.
Het is niet mogelijk een scan van uw ingevulde stembiljet per e-mail terug te sturen. Immers, een echt stembiljet zult u ook met de post moeten verzenden. Het is essentieel dat u het testbiljet terugstuurt zoals u het heeft geprint en ingevuld. Alleen zo kan in de test worden beoordeeld of u met het nieuwe stembiljet een geldige stem kunt uitbrengen. Uw deelname is belangrijk om te kunnen besluiten over de introductie van het nieuwe stembiljet en om eventuele verbeteringen aan te brengen.
Helpdesk voor vragen
Misschien heeft u eerst nog een vraag of is iets niet duidelijk? Dan kunt u via xxxx uw vraag stellen. U ontvangt zo spoedig mogelijk antwoord. U kunt niet via dit e-mailadres van de gemeente Den Haag reageren.
==
Nou, er komt schot in. Het zal een heel stuk schelen als de lange weg van Den Haag naar ons wordt verkort tot een email.
Ik doe mee.
==
Een knelpunt bij het stemmen uit het buitenland is dat u uw stembescheiden soms niet op tijd ontvangt om ze tijdig terug te kunnen sturen. Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties spant zich in om dit op te lossen. Doel is te komen tot een stembiljet dat eerder of via e-mail kan worden toegezonden. Als het stembiljet eerder in uw bezit is, heeft u meer tijd om de door u uitgebrachte stem terug te zenden.
Het is van groot belang dat er getest wordt of u als kiezer overweg kunt met het nieuwe stembiljet en er geldig mee kunt stemmen. Daarom doet het ministerie een dringend beroep op u om mee te doen aan een test.
Meedoen met de test
Als u wilt meedoen met deze test voor kiezers die vanuit het buitenland kunnen stemmen, ga dan naar www.etc. U ontvangt daarna een e-mail van de organisatie die de test uitvoert in opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.
Werkt de link niet? Stuur dan een e-mail naar ...
Een testbiljet invullen en terugsturen
Als u deelneemt aan de test ontvangt u een e-mail met een testbiljet en uitleg over hoe u met het testbiljet een stem kunt uitbrengen. Om die teststem uit te brengen, wordt u verzocht het testbiljet te printen. Het testbiljet bevat alleen fictieve partijen en kandidaten. Nadat u uw keuze heeft gemaakt, stuurt u het biljet zo spoedig mogelijk in een eigen envelop en gefrankeerd naar Nederland. Het is helaas voor het ministerie niet mogelijk om u in het buitenland een gefrankeerde envelop toe te sturen. Hopelijk bent u, gelet op het belang van deze test, bereid om de kosten van de envelop en de frankering voor uw rekening te nemen.
Het is niet mogelijk een scan van uw ingevulde stembiljet per e-mail terug te sturen. Immers, een echt stembiljet zult u ook met de post moeten verzenden. Het is essentieel dat u het testbiljet terugstuurt zoals u het heeft geprint en ingevuld. Alleen zo kan in de test worden beoordeeld of u met het nieuwe stembiljet een geldige stem kunt uitbrengen. Uw deelname is belangrijk om te kunnen besluiten over de introductie van het nieuwe stembiljet en om eventuele verbeteringen aan te brengen.
Helpdesk voor vragen
Misschien heeft u eerst nog een vraag of is iets niet duidelijk? Dan kunt u via xxxx uw vraag stellen. U ontvangt zo spoedig mogelijk antwoord. U kunt niet via dit e-mailadres van de gemeente Den Haag reageren.
==
Nou, er komt schot in. Het zal een heel stuk schelen als de lange weg van Den Haag naar ons wordt verkort tot een email.
Ik doe mee.
-
- Expat
Re: Gaan we anders stemmen ?
Ik heb de vervolg e-mail al binnen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
- RuudThai
- Expat
"Immers, een echt stembiljet zult u ook met de post moeten verzenden."
Schieten we dus geen donder mee op. Moet je nog een paar weken vantevoren je stembiljet gaan opsturen. Mis je alle relevante ontwikkelingen en discussies van de laatste weken. En je zag hoe alles in de laatste weken veranderde bij de afgelopen verkiezingen!
Nee, geen vooruitgang. Gewoon de mogelijkheid bieden om per email te stemmen tot en met de verkiezingsdag zelf, net als in 2006.
Schieten we dus geen donder mee op. Moet je nog een paar weken vantevoren je stembiljet gaan opsturen. Mis je alle relevante ontwikkelingen en discussies van de laatste weken. En je zag hoe alles in de laatste weken veranderde bij de afgelopen verkiezingen!
Nee, geen vooruitgang. Gewoon de mogelijkheid bieden om per email te stemmen tot en met de verkiezingsdag zelf, net als in 2006.
-
- Volwaardig lid
Van tevoren ? Hier hebben we toch het geluk dat de ambassade in BKK is aangewezen als 'stemtelbureau' ? Ben je echt bezorgd over jouw stem en laatste ontwikkelingen dan ga je het naar BKK brengen. In dat geval kost democratie wat pijn in de portemonnee maar je hebt de mogelijkheid wel. De winst zit hem in het traject naar ons toe.
Ja, per internet of telefoon stemmen, mijn idee, maar de geleerden vinden dat niet veilig. Geleerden of zeurpieten, ben ik even kwijt.....
Ja, per internet of telefoon stemmen, mijn idee, maar de geleerden vinden dat niet veilig. Geleerden of zeurpieten, ben ik even kwijt.....

- RuudThai
- Expat
Je mist ten allen tijde het laatste verkiezingsdebat de avond voor de verkiezingen zelf. En je denkt toch niet dat ik dan de ochtend erna, dus op de verkiezingsdag, het vliegtuig neem naar BKK om mijn stem daar persoonlijk in te leveren. Een beetje overdone, ik ben gekke gerritje niet!
Nee, internet!! En dat ga ik ze vertellen ook!

Nee, internet!! En dat ga ik ze vertellen ook!

-
- Volwaardig lid
Het laatste debat; kom nou toch. Dat heeft toch geen invloed ? Bij mij niet hoor. Ik lees de programma's en dan maak ik mijn keuze. Het laatste debat. Men maakt elkaar uit voor .... en een paar dagen later zitten ze aan tafel te smiespelen als een stel verliefde tuinbonen......
- RuudThai
- Expat
Ik laat het ook niet afhangen van die debatten, de afgelopen verkiezingen wilde ik strategisch stemmen op de SP maar die hadden een slechte beoordeling van hun programma door het CPB en GL had het beste (samen met D66). Dus liet ik verstandig genoeg mijn stem daar van afhangen....

Maar het gaat voor veel mensen wel op, die beslissen pas na dat laatste debat op wie ze gaan stemmen.

Maar het gaat voor veel mensen wel op, die beslissen pas na dat laatste debat op wie ze gaan stemmen.
-
- Volwaardig lid
Tja, en met ons beider groot verstand zitten we nu aan Rutte 2....... Nee, met ons twee kun je de hele wereld aan hoor ! 

- RuudThai
- Expat
En als het meezit - of tegenzit, 't is maar van welke kant je het bekijkt - komt zometeen het kabinet Samsom I aan de bak...

-
- Volwaardig lid
Heb het ding ingevuld. Met een website met namen er naast kan een kind de was doen. Hokje-lijst aankruisen en dan hokje-persoon aankruisen en het hoeft niet meer alleen in 'rood'. En dan naar Nederland in dit testgeval, en voor het 'eggie' naar Bangkok. Een verbetering en tijdwinst.
-
- Expat
Hoe weet je of de post aankomt en daarmede dus je stem?prajak schreef:Heb het ding ingevuld. Met een website met namen er naast kan een kind de was doen. Hokje-lijst aankruisen en dan hokje-persoon aankruisen en het hoeft niet meer alleen in 'rood'. En dan naar Nederland in dit testgeval, en voor het 'eggie' naar Bangkok. Een verbetering en tijdwinst.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan
Ronald Reagan
-
- Volwaardig lid
Dat weet ik niet, maar dat weet ik in het huidige systeem ook niet. Hoewel, de weg naar Bangkok is voor de post een stuk zekerder dan naar NL, helemaal als je hier per EMS verzendt zoals ik altijd doe.
-
- Volwaardig lid
Ik zou niet kunnen bedenken op welke manier het inernet stemmen onveiliger is dan bv bankieren?
Het is toch prima te controleren ook via je BSN?
Het is toch prima te controleren ook via je BSN?
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Gaan we anders stemmen?
Denk het wel.
Volgende keer toch D'66.
Denk het wel.
Volgende keer toch D'66.
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
"...Gaan we anders stemmen?
Denk het wel.
Volgende keer toch D'66...."
Ho even, IK stem al D'66. Dat gaat te ver, Gardensafari !
Die lui niet te veel verwennen hoor.
Denk het wel.
Volgende keer toch D'66...."
Ho even, IK stem al D'66. Dat gaat te ver, Gardensafari !