COLA oorlog

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

COLA oorlog

#1 Bericht door pong » maandag 05 november 2012, 08:53

Vorige week deelde de best bekende Coca gratis flesjes-van echt glas, uit op diverse punten in BKK-vrachtwagens vol. Maar het was niet koud en er waren geen rietjes, en de flesjes waren open-dus daar lustten veel Thai toch niet zo van. Hele pleinen vol met halflege flesjes-daar waren de homeless people weer verheugd over.
De eeuwige nr2- PEPSI is van brouwerij gewisseld. Maar dat laat de oude brouwerij+verdeelcentrum (ik meen in Khorat-weet niet zeker) niet op zich zitten en ze beginnen een eigen merk- EST. Staat nergens in het Thai erop-in het Thai uitgesproken lukt dat bijna niet en lijkt het sterk op de ziekte AIDS in het Thai. Maar het schijnt van the b..est/great...est etc. te komen, dus thisut in het Thai. Ik heb al gehoord dat het eezee=easy tea is, of zou moeten zijn.
Nu blijkt dat deze week de fa. EST het leuk doet-ze kapen de ouwe Pepsi klanten gewoon weg-de meesten denken trouwens dat het gewoon een naamsverandering is. Want de leverjongens kennen hun trouwe afnemers. Wel worden bij het retourflesseninnamepunt de flessen zeer zorgvuldig gescheiden naar merk. Enkele afnemers meldden me, dat ze komende week de ijskasten verwisseld krijgen-dat is nl. de verkooptruc van die grootzoetfrisdrankenhandels.
HUismerken doen het hier in TH blijkbaar niet, anders als in NL. Tesco heeft het met zo ongeveer alles al gerpobeerd-en weer afgeblazen. Tesco Cola heeft het ook niet zo gehaald. BIG schijnt het enige te zijn, dat nog wel wat %% weet te halen-veel grotere fles voor zelfde prijs.
Het wachten is nu hoe de PEPSI op die concurrentie gaat reageren. Doet denken aan de bieroorlog van destijds-toen CHANG het vertrouwde van toen Carlsberg wegkaapte-en inmiddels wel de grootste is.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: COLA oorlog

#2 Bericht door Pieter » maandag 05 november 2012, 09:07

Pepsi gaat waarschijnlijk san miguel gebruiken om de zaak te bottlen
mijn favourite pepsi-max is al weken niet bij mijn 7 eleven op de hoek te krijgen

wel bij big C en bij Top hadden ze alleen nog blikjes

doet me denken aan jaren terug bavaria die een contract verloor en zelf dr pepper is gaan maken

Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

RuudThai
Expat
Expat

#3 Bericht door RuudThai » maandag 05 november 2012, 10:03

Cola is alleen maar te drinken als het aangelengd wordt met whisky/rum e.d. :thumbsup: :giggle:

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Herbergier » maandag 05 november 2012, 16:53

Hier in Buriram is Pepsi max, bij de Makro of de Big C, al acht maanden niet meer te verkrijgen, ook niet meer in de restaurants.
Alles van waarde is weerloos.

v@go
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door v@go » dinsdag 06 november 2012, 00:55

Pieter schreef:Pepsi gaat waarschijnlijk san miguel gebruiken om de zaak te bottlen
mijn favourite pepsi-max is al weken niet bij mijn 7 eleven op de hoek te krijgen

wel bij big C en bij Top hadden ze alleen nog blikjes

doet me denken aan jaren terug bavaria die een contract verloor en zelf dr pepper is gaan maken

Pieter
dat probleem had ik in april in Jomtien, echter in September weer gewoon verkrijgbaar bij 7/11
geloven is iets wat je niet zeker weet (© v@go)
ความลับไม่มีในโลก

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”