In december ga ik met mijn vriendin naar Koh Chang. We hebben besloten om de nachttrein te nemen vanuit Chaing Mai naar Bangkok. Deze zou rond 06:50 uur aankomen in Bangkok (Hualamphong) om vervolgens de bus te nemen naar het eiland.
Het probleem is dat ik niet goed welke bus hiervoor het beste in aanmerking komt. Het is wel de bedoeling om nog dezelfde dag aan te komen op het eiland, dit wil dus zeggen dat we voor 18:00 uur de ferry moeten nemen. Met de kortst mogelijke reistijd.
Heeft iemand nog deze reis gemaakt ? Alvast bedankt voor jullie tips/ervaringen !
Transport Chaing Mai - Koh Chang
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
-
- Expat
Re: Transport Chaing Mai - Koh Chang
Er ligt een prijs voor de machinist die op tijd aankomt in Bangkok vanaf Chiang Mai. Die prijs is nog nooit binnengehaald. De gemiddelde vertraging is 3 uur. In december zal het wat minder zijn omdat er geen verspoelingen aan de rails zijn. Hoogstens wat verzakkingen. Maar dat komt regelmatig voor. Of de diesellocomotief begeeft het, dat komt ook voor.
Bussen rijden meestal wel op tijd. Maar hou met de trein rekening dat de trein vertraging heeft en dat zelfs de mogelijkheid er is dat ergens de trein niet verder kan en je met bussen verder moet. Het voordeel is dan wel dat je op tijd in Bangkok aankomt.
Bussen rijden meestal wel op tijd. Maar hou met de trein rekening dat de trein vertraging heeft en dat zelfs de mogelijkheid er is dat ergens de trein niet verder kan en je met bussen verder moet. Het voordeel is dan wel dat je op tijd in Bangkok aankomt.
-
- komt net kijken
Re: Transport Chaing Mai - Koh Chang
Ik heb ook ergens gelezen dat je aan het Victory Monument een minibus kunt nemen richting Koh Chang. Maar kan je dit dan best op voorhand reserveren of wachten deze bijvoorbeeld tot de busjes vol zijn alvorens ze vertrekken ?
-
- Volwaardig lid