Bankrekening

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
zonnetje
komt net kijken
komt net kijken

Bankrekening

#1 Bericht door zonnetje » zaterdag 08 september 2012, 18:55

Is het mogelijk om als toerist een bankrekening in Thailand te openen?
De meningen zijn nog al verschillend vandaar mijn vraag.

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Bankrekening

#2 Bericht door Khemkhaeng » zaterdag 08 september 2012, 19:01

Nee. Tenzij u een lang visum heeft dus minimaal 3 maanden. Zelfs dan zal nog gevraagd worden om een werkvergunning.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door Henk Korat » zaterdag 08 september 2012, 19:20

Moeilijk, maar het is niet zo dat alle banken nee zeggen. Probeer eens bij Kasikorn.

Maar waarom zou je als tourist een rekening in Thailand willen hebben. Je pinpas werkt uitstekend in Thailand. Voor een rekening bij de Rabo moet je wel de pas voor het buitenland aanzetten,
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Duiker » zaterdag 08 september 2012, 20:17

Geen enkel probleem. Ga naar de kasikorn. Daar vraagt men om je paspoort. En die heb je. Men vraagt om een adres. Je verblijft ergens, geef dat adres, anders een ander adres. Zeg weldat je wilt Internet bankieren. Dan kan je thuis ook je saldo bekijken. Een rekening is niet gratis, je betaalt er wat voor.

Andere banken doen misschien wel moeilijk. Gewoon proberen. Nee heb je al, misschien krijg je een ja.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Khemkhaeng » zaterdag 08 september 2012, 20:49

Duiker schreef:Geen enkel probleem. Ga naar de kasikorn. Daar vraagt men om je paspoort. En die heb je. Men vraagt om een adres. Je verblijft ergens, geef dat adres, anders een ander adres. Zeg weldat je wilt Internet bankieren. Dan kan je thuis ook je saldo bekijken. Een rekening is niet gratis, je betaalt er wat voor.

Andere banken doen misschien wel moeilijk. Gewoon proberen. Nee heb je al, misschien krijg je een ja.
Kasikorn verschilt per vestiging. De ene vestiging opent wel een rekening voor je en de andere niet. @ Duiker toen je een rekening daar opende was je toen alleen of was er een Thais iemand bij je? Ook dat vergroot de kans om een rekening te openen.

zonnetje
komt net kijken
komt net kijken

#6 Bericht door zonnetje » zaterdag 08 september 2012, 21:10

Khemkhaeng schreef:
Duiker schreef:Geen enkel probleem. Ga naar de kasikorn. Daar vraagt men om je paspoort. En die heb je. Men vraagt om een adres. Je verblijft ergens, geef dat adres, anders een ander adres. Zeg weldat je wilt Internet bankieren. Dan kan je thuis ook je saldo bekijken. Een rekening is niet gratis, je betaalt er wat voor.

Kasikorn verschilt per vestiging. De ene vestiging opent wel een rekening voor je en de andere niet. @ Duiker toen je een rekening daar opende was je toen alleen of was er een Thais iemand bij je? Ook dat vergroot de kans om een rekening te openen.
Goede vraag @Khemkhaeng dat was ik nog vergeten te vragen.

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Henk Korat » zaterdag 08 september 2012, 21:18

Zonnetje, ben je nu echt een tourist of kom je met andere bedoelingen naar Thailand?

Wij forumleden weten dat graag, omdat we je dan beter kunnen adviseren.

Aan de andere kant heb ik je introductie gemist. En dat is een goede gewoonte voor nieuwe leden,
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Khemkhaeng » zaterdag 08 september 2012, 21:24

Ja je moet je zwart geld toch ergens kwijt. :D

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Duiker » zaterdag 08 september 2012, 23:31

Khemkhaeng schreef:

Als kasikorn verschilt per vestiging dan heb ik misschien geluk gehad. Op Jomtienbeach nabij soi 2 was het geen probleem. Ik was alleen, er was geen thai bij.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Khemkhaeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door Khemkhaeng » zaterdag 08 september 2012, 23:55

Gebieden met veel toeristen willen ook helpen. Enig woordje Thais ook. Maar heb voor een vriend van me ook een rekening geprobeerd te openen bij Kasikorn en Bangkok Bank. Iets van 10 vestigingen gehad maar uiteindelijk gaf er een toestemming in Bangkok bij The Mall Ngamwonwan. Zelfs de Kasikorn in Central Festival Pattaya accepteerde niet. Overigens kan het ook als je een Thais iemand kent met een redelijk salaris die garant staat. Gelukkig ben ik van al die onzin af sinds mn Thaise paspoort.

Kortom: bij de ene wel en bij de andere niet.

joepattaya
Expat
Expat

#11 Bericht door joepattaya » zondag 09 september 2012, 02:35

De Thaise regering heeft de banken middels de BoT opgedragen om strenger toe te zien op de oprechtheid van de mensen die een bankrekening willen openen.
Sinds 21 augustus jl. wordt er schijnbaar dan ook strenger toegezien op de criteria bij het openen van een nieuwe bank-account.
Zonder problemen zijn lang-verblijvers, zakenmensen, studenten en houders van een work-permit.

Wil je een rekening openen om daarop een bedrag te storten voor de aankoop van onroerend goed, dan moet je dat aantonen.

Toeristen die een rekening willen openen hebben een probleem.

Reden voor deze aktie: Er wordt blijkbaar op grote schaal zwart geld witgewassen middels de Thaise bankrekeningen.

Mensen die grote sommen geld op Thaise bankrekeningen "geparkeerd" hebben lopen het risico dat de rekening gesloten wordt en geld geconfisceerd.

Aldus de info uit diverse kranten.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door pong » zondag 09 september 2012, 10:39

en voorheen was het ongeveeer zo, dat elk bankkantoor een maximum had aan farang-rekeningen-dus het kon gebueren dat je in jan. wel mocht en dan in juni niet-of andersom.
En het is/was dus echt verschillend per bankkantoor-net als de Rabobank in Nl (waar kasikorn=heettte vroeger Thai Farmers bank, dus iets als boerenleenbank een kleine beetje op lijkt). Inderdaad was kasikorn altijd genoemd als meestal de makkelijkste en BKK-bank als de moeilijkste.

Jan4619
komt net kijken
komt net kijken

#13 Bericht door Jan4619 » zondag 09 september 2012, 11:48

Mij lukte het niet om als farang een rekening te openen bij de Kasikornbank. Ik was met twee Engels sprekende Thaise mensen die een en ander goed voor me konden vertalen. Uiteindelijk een gezamenlijke rekening met een Thaise vriend geopend. Ik heb nu het pasje en het boekje. Het pasje laat ik in Thailand. Als mijn vriend geld nodig heeft kan hij opnemen. Een internetspaarrekening op mijn naam was niet mogelijk zolang ik niet met mijn vriend trouwde.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door Jim » zondag 09 september 2012, 12:28

ik wist niet dat ze en/of rekeningen hadden in thailand?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

dutch
Expat
Expat

#15 Bericht door dutch » zondag 09 september 2012, 13:42

Jim schreef:ik wist niet dat ze en/of rekeningen hadden in thailand?
Ik heb mijn eerste en/of rekening in Thailand in 1994 geopend.
Dit was bij de toenmalige bank of asia die later werd overgenomen door de UOB.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”