Meisje ontmoet in Thailand
Moderator: Loempia
-
- komt net kijken
Meisje ontmoet in Thailand
Hallo ik ben een 21 jarige jongen en ben deze zomer op vakantie geweest in Thailand Koh Phi Phi.
Ik heb daar op het strand een Thais meisje (28 jaar) ontmoet die op vakantie was en op familie bezoek. Omdat zij studeert in Parijs. Na 2 dagen met haar om te zijn gegaan hebben we afscheid genomen en ging zij naar Bangkok om haar Visum op te halen om voor haar tweede jaar naar Parijs te gaan aan de universiteit.
Ook heeft ze de Universiteit van Bangkok afgerond.
Na 3 dagen zou ze terug komen en ik er nog zijn, het enige probleem was dat we onverwachts toch ergens anders naar toe zijn gegaan dus ik heb haar niet meer gezien tot mijn spijt.
Na terug komst in Nederland heel veel contact met haar whats app, skype, bellen.
Maar te horen gekregen dat haar Visum voor de tweede keer geweigerd is dus voorlopig geen Parijs ze is hier bij € 4000 verloren.
Ben nu al weer 5 weken in Nederland en haar vraag is of ik naar haar toe wil komen. Ik zou dat heel graag willen maar ik weet niet of ik het kan vertrouwen.
Ze komt niet uit een arm gezin een heeft nog nooit om een enkele euro gevraagd.
Ook geeft ze aan als ik daar ben dat zij ook mee wilt betalen aan de verblijfplaatsen.
Mijn vraag is kan ik dit vertrouwen ?
Als het verhaal nog niet duidelijk is je kan altijd een vraag stellen.
Ik heb daar op het strand een Thais meisje (28 jaar) ontmoet die op vakantie was en op familie bezoek. Omdat zij studeert in Parijs. Na 2 dagen met haar om te zijn gegaan hebben we afscheid genomen en ging zij naar Bangkok om haar Visum op te halen om voor haar tweede jaar naar Parijs te gaan aan de universiteit.
Ook heeft ze de Universiteit van Bangkok afgerond.
Na 3 dagen zou ze terug komen en ik er nog zijn, het enige probleem was dat we onverwachts toch ergens anders naar toe zijn gegaan dus ik heb haar niet meer gezien tot mijn spijt.
Na terug komst in Nederland heel veel contact met haar whats app, skype, bellen.
Maar te horen gekregen dat haar Visum voor de tweede keer geweigerd is dus voorlopig geen Parijs ze is hier bij € 4000 verloren.
Ben nu al weer 5 weken in Nederland en haar vraag is of ik naar haar toe wil komen. Ik zou dat heel graag willen maar ik weet niet of ik het kan vertrouwen.
Ze komt niet uit een arm gezin een heeft nog nooit om een enkele euro gevraagd.
Ook geeft ze aan als ik daar ben dat zij ook mee wilt betalen aan de verblijfplaatsen.
Mijn vraag is kan ik dit vertrouwen ?
Als het verhaal nog niet duidelijk is je kan altijd een vraag stellen.
So keep your head high, keep your chin up, and most importantly, keep smiling, because life's a beautiful thing and there's so much to smile about.
-
- Volwaardig lid
Re: Meisje ontmoet in Thailand
Of je het kan vertrouwen is moeilijk te zeggen, maar het lijkt er naar of hier een luchtje aan zit!
Wat wil je in Thailand gaan doen mocht je er heen gaan? Is het puur voor haar zou ik het zeker niet doen!
Laat je ieder geval niet gek maken door je gevoel en haar lieve woorden!
Wat wil je in Thailand gaan doen mocht je er heen gaan? Is het puur voor haar zou ik het zeker niet doen!
Laat je ieder geval niet gek maken door je gevoel en haar lieve woorden!
-
- Volwaardig lid
Als ze geen geld van je vraagt, jij geld hebt om er heen te gaan wat is dan het probleem ?
Ter plekke zie je vanzelf wel wat het is of wordt en kun je weer vertrekken als het je niet bevalt.
21 jaar dus....lekker genieten zou ik zeggen.
gr driver
Ter plekke zie je vanzelf wel wat het is of wordt en kun je weer vertrekken als het je niet bevalt.
21 jaar dus....lekker genieten zou ik zeggen.
gr driver
-
- Volwaardig lid
Ga je hart achterna, maar houd ogen en oren open. Je kent(?) haar pas een paar dagen. Als je gaat, neem dan een hotel vlak bij haar in de buurt en probeer haar familie te bezoeken. Als dat lukt, zonder dat je aandringt op een relatie bij haar ouders, observeer dan.
Je zult best dit forum onderste boven hebben gekeerd over het onderwerp Thaise meisjes en vrouwen. Heb je dat niet gedaan, doe dat dan alsnog. Bovenin rechts zit de zoekfunctie.
ls je dat doet, zul je er achter komen waarom sommige forumleden voorzichtig zijn over het opbouwen van een relatie met een Thaise vrouw. Ik heb tot nu toe een goede en mooie relatie met een Thaise vrouwmaar anderen hebben andere ervaringen.
Je zult best dit forum onderste boven hebben gekeerd over het onderwerp Thaise meisjes en vrouwen. Heb je dat niet gedaan, doe dat dan alsnog. Bovenin rechts zit de zoekfunctie.
ls je dat doet, zul je er achter komen waarom sommige forumleden voorzichtig zijn over het opbouwen van een relatie met een Thaise vrouw. Ik heb tot nu toe een goede en mooie relatie met een Thaise vrouwmaar anderen hebben andere ervaringen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Het enige rare aan het verhaal is dat ze een jaar in Parijs heeft gestudeerd en dan het tweede jaar niet Frankrijk binnen mag.
Spreekt ze goed Frans?
Of goed Engels?
Verder gewoon het avontuur aangaan.
Anderen hebben het al gezegd: lees de vele verhalen hier.
En verdiep je in de cultuurverschillen.
Als je als 21-jarige wat geld verliest, so what.
En je bent er nog altijd zelf bij.
Enig wantrouwen is goed, maar laat het niet de zaak verpesten!
Spreekt ze goed Frans?
Of goed Engels?
Verder gewoon het avontuur aangaan.
Anderen hebben het al gezegd: lees de vele verhalen hier.
En verdiep je in de cultuurverschillen.
Als je als 21-jarige wat geld verliest, so what.
En je bent er nog altijd zelf bij.
Enig wantrouwen is goed, maar laat het niet de zaak verpesten!
Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- komt net kijken
Om wat extra info te geven. Ze spreekt perfect engels en frans. En ja ze heeft echt in frankrijk gestudeerd, de franse regering hoeft geen reden te geven waarom ze een visum weigeren staat in de wet.
Ik hoop op zo veel mogelijk reacties zodat ik een beslissing kan maken.
P.S. Ik zal het forum ook is extra gaan doornemen.
Ik hoop op zo veel mogelijk reacties zodat ik een beslissing kan maken.
P.S. Ik zal het forum ook is extra gaan doornemen.
So keep your head high, keep your chin up, and most importantly, keep smiling, because life's a beautiful thing and there's so much to smile about.
-
- komt net kijken
Als ze in Parijs al heeft gestudeerd, vind ik het gek dat ze geen nieuw visum krijgt. Of het moet zo zijn, dat het toen de bedoeling (van de Franse overheid) was dat ze maar één jaar kon studeren.
Bij een studievisum weet ik het niet, maar bij een gewoon toeristenvisum kan ieder Schengenland een visum blokkeren (het VIS, visa informatie systeem).
Bij een studievisum weet ik het niet, maar bij een gewoon toeristenvisum kan ieder Schengenland een visum blokkeren (het VIS, visa informatie systeem).
- Jim
- Volwaardig lid
ik snap niet helemaal hoe ze 4000 euro kan verliezen met 2 visum aanvragen.
ouders ontmoeten kan een probleem zijn als je geen serieuze intenties hebt.
hoe modern de familie ook is, elke week een andere farang boyfriend wordt echt niet op prijs gesteld.
ouders ontmoeten kan een probleem zijn als je geen serieuze intenties hebt.
hoe modern de familie ook is, elke week een andere farang boyfriend wordt echt niet op prijs gesteld.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
- Pieter
- Volwaardig lid
Een 28 jarig meisje is geen meisje dat is een vrouw die al aan het verlopen is
ik geloof dat de ouders geen geld meer hebben en als je 28 jaar bent hoeveel kan je dan al gestudeerd hebben
de resultaten zullen er wel niet zijn
Tijd dus voor te gaan werken en tja
daar zal mevrouw wel te lui voor zijn
dus sponsor gezocht
Besef wel dat rijkere thaise meisjes/dames helemaal van elke realiteits zin zijn beroofd
ik denk :
of de fam. heeft nog wel geld en dan wordt en is een falang moeilijk
of de fam. heeft geen geld meer en ze zoeken een sponsor en dat is dan weer moeilijk voor de falang omdat die bijna niet
anders dan met een grote zak geld aan dat verzoek kan voldoen
Je ziet het in het klein waar echt niet alle isaan of provincie mensen hun dochters naar de stad sturen om op hun rug te liggen maar meestal om te studeren
Omdat er nogal wat lui zijn aangelegd en misschien ook helemaal niet de brains hebben om te studeren wordt het dus niks
en hun ouder(s) liggen ondertussen scheel aan geld wat ze eigenlijk niet hebben
zo'n tante beseft op enig moment dat er toch iets gedaan moet worden dus ......> farang/buitenlander
easy life
dat geldt ook bij de "midden" klasse en het buitenland
Pieter
ik geloof dat de ouders geen geld meer hebben en als je 28 jaar bent hoeveel kan je dan al gestudeerd hebben
de resultaten zullen er wel niet zijn
Tijd dus voor te gaan werken en tja
daar zal mevrouw wel te lui voor zijn
dus sponsor gezocht
Besef wel dat rijkere thaise meisjes/dames helemaal van elke realiteits zin zijn beroofd
ik denk :
of de fam. heeft nog wel geld en dan wordt en is een falang moeilijk
of de fam. heeft geen geld meer en ze zoeken een sponsor en dat is dan weer moeilijk voor de falang omdat die bijna niet
anders dan met een grote zak geld aan dat verzoek kan voldoen
Je ziet het in het klein waar echt niet alle isaan of provincie mensen hun dochters naar de stad sturen om op hun rug te liggen maar meestal om te studeren
Omdat er nogal wat lui zijn aangelegd en misschien ook helemaal niet de brains hebben om te studeren wordt het dus niks
en hun ouder(s) liggen ondertussen scheel aan geld wat ze eigenlijk niet hebben
zo'n tante beseft op enig moment dat er toch iets gedaan moet worden dus ......> farang/buitenlander
easy life
dat geldt ook bij de "midden" klasse en het buitenland
Pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.
- joepattaya
- Expat
Ik ben van huis uit altijd positief en behoorlijk naief, maar dit verhaal heeft een luchtje.
Bedenk, dat de Thai kunnen liegen alsof het gedrukt staat en ze liegen zo overtuigend, dat ze er zelf in geloven.
Het is daarom, dat mijn positivisme en naiviteit het over de jaren sterk zijn afgenomen en plaats gemaakt hebben voor een bijna ongezonde realiteits-zin en "chronisch" wantrouwen jegens de Thai. En dat geldt niet alleen voor de Thai van het lager allooi, maar zeker ook voor de Thai uit de middenmoot en de hogere klasse.
Bedenk, dat de Thai kunnen liegen alsof het gedrukt staat en ze liegen zo overtuigend, dat ze er zelf in geloven.
Het is daarom, dat mijn positivisme en naiviteit het over de jaren sterk zijn afgenomen en plaats gemaakt hebben voor een bijna ongezonde realiteits-zin en "chronisch" wantrouwen jegens de Thai. En dat geldt niet alleen voor de Thai van het lager allooi, maar zeker ook voor de Thai uit de middenmoot en de hogere klasse.
-
- Expat
- Contacteer:
Vreemd dat er zo snel over geld wordt gesproken...
Ik geef je het advies om af te wachten.
Laat haar het initiatief nemen om je te bellen/mailen of om met je te chatten.
Liefde kent geen problemen, bij jullie ontluikende relatie heeft ze het wel erg snel over geld.
Houdt je koest en wacht op wat komen gaat, w.s. niets.
Op naar de volgende, met 21 sta je nog maar aan het begin van je liefdesleven.
Luduvudu?
Tijd heelt alle wonden, believe me.
Liefde kent geen problemen, bij jullie ontluikende relatie heeft ze het wel erg snel over geld.
Luduvudu?
-
- Volwaardig lid
Gewoon gaan, vacantie vieren, neem haar wel of niet mee op die reis door Thailand en neem geen risico in bed (muggen en bedbeessies....weet je wel) en je hebt een goeie vacantie. Wordt het niks, OK, wordt het wat, ook OK.
Denk aan jouw toekomst; op jouw leeftijd ligt die mogelijk niet in Thailand. Voor een permanent verblijf ben je te jong, dat krijg je niet geregeld.
Denk aan jouw toekomst; op jouw leeftijd ligt die mogelijk niet in Thailand. Voor een permanent verblijf ben je te jong, dat krijg je niet geregeld.
- joepattaya
- Expat
Eén van de eerste dingen waar een Thai over praat is: geld.greenthaiway schreef:Vreemd dat er zo snel over geld wordt gesproken...
Luduvudu?
Vragen altijd wat iets gekost heeft, willen altijd weten hoeveel je verdient en alles wat je koopt is te duur; vertalen ook alles naar geld.
Wil je ook iets gedaan krijgen van een Thai......vertaal dat dan ook naar geld, dan wordt het sneller begrepen.
-
- Expat
- Contacteer:
Ja, je hebt gelijk, maar bij zo' n ontluikende liefde al...joepattaya schreef:Eén van de eerste dingen waar een Thai over praat is: geld.greenthaiway schreef:Vreemd dat er zo snel over geld wordt gesproken...
Luduvudu?
Vragen altijd wat iets gekost heeft, willen altijd weten hoeveel je verdient en alles wat je koopt is te duur; vertalen ook alles naar geld.
Wil je ook iets gedaan krijgen van een Thai......vertaal dat dan ook naar geld, dan wordt het sneller begrepen.
- Jim
- Volwaardig lid
ik ben al een tijdje niet op phi phi geweest, maar ik kan me van de keren dat ik er was geen vakantie vierende thai herinneren.
tenminste, niet zonder dat ze aan de hand van een farang lopen.
tenminste, niet zonder dat ze aan de hand van een farang lopen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”