Over schandpalen gesproken.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

Over schandpalen gesproken.

#1 Bericht door nbreeker » vrijdag 31 augustus 2012, 07:26

UPDATE Een rechtbank in Cambodja heeft de Nederlander Bas R. vrijgesproken van misbruik van verschillende kinderen. Dat meldde hulporganisatie Terre des Hommes donderdag. Vier van de vijf vermoedelijke slachtoffers trokken hun eerdere verklaring in. De getuigenis van het vijfde slachtoffer, een 7-jarig meisje, kwam volgens de rechter niet overeen met haar eerdere verklaring.
Voormalig zeilinstructeur R. werd in oktober vorig jaar in Cambodja gearresteerd. Hij kwam vervolgens op borgtocht vrij. De concrete verdenking tegen hem was dat hij vijf weeskinderen seksueel zou hebben misbruikt. Dat zou zijn gebeurd in een door hem opgericht opvanghuis in Siem Reap.

De Nederlander werd eerder in Nederland voor kindermisbruik veroordeeld. Dat gebeurde in 2004. Bas R. kreeg toen een jaar voorwaardelijke gevangenisstraf voor het misbruiken van een 12-jarige jongen.

'Onder druk of omgekocht'
Terre des Hommes laakt het eerdere besluit van de rechter in Cambodja, waardoor R. eind vorig jaar vrij kon komen. 'In de periode tot aan de rechterlijke uitspraak trokken vier van de vijf kinderen hun aanklacht in. Geen toeval', concludeert Hans Guijt van de hulporganisatie. 'In dit soort zaken zie je steeds weer dat kinderen en hun ouders onder druk worden gezet of omgekocht om hun verklaring in te trekken.'

Bescherming
Terre des Hommes vindt dat ouders van (vermoedelijke) slachtoffertjes van misbruik optimaal beschermd moeten worden, als verdachten op borgtocht worden vrijgelaten. De autoriteiten moeten deze vermoedelijke pedofielen dwingen om zich te onthouden van ook maar enige vorm van contact met de slachtoffers of hun ouders, benadrukt de organisatie.

In deze zaak is extra wrang dat de Cambodjaanse rechter openlijk aangaf dat hij R. niet op borgtocht had vrijgelaten als hij had beschikt over het politiedossier en het vonnis van zijn eerdere veroordeling in Nederland, stelt Terre des Hommes. 'Wij pleiten al langer voor meer internationale samenwerking in dit soort zaken en dat informatie snel wordt overgedragen aan de betreffende autoriteit', zegt Guijt. 'Het is in dit soort gevallen bijna altijd het kind dat helaas aan het kortste eind trekt.'
Lees ook
Rechter Cambodja wist niet van straf Bas R.
Pedo-zeilleraar weer opgepakt

Je zou bijna afreizen naar Cambodja en deze viezerik tegen betaling uit z'n lijden laten helpen.Ik persoonlijk zou daar geen moeite mee hebben.Want nu gaat hij gewoon door en die stakkers zijn de dupe.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Over schandpalen gesproken.

#2 Bericht door Pieter » vrijdag 31 augustus 2012, 09:17

weeskinderen hebben geen ouders
dus die hoef je niet om te kopen

Pieter

Pieter1947
Standaard Lid
Standaard Lid

#3 Bericht door Pieter1947 » vrijdag 31 augustus 2012, 09:31

Nbreeker schreef:

Je zou bijna afreizen naar Cambodja en deze viezerik tegen betaling uit z'n lijden laten helpen.Ik persoonlijk zou daar geen moeite mee hebben.Want nu gaat hij gewoon door en die stakkers zijn de dupe.

Zal de eerste sponser zijn!

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door prajak » vrijdag 31 augustus 2012, 09:45

De vraag is dan, of de NL autoriteiten het wel weten. Ja, de ambassade in Cambodja weet het maar weet men dat de man al eerder is veroordeeld ? En mag men op eigen initiatief dat dossier overdragen ? Daar is een verdrag of een overeenkomst voor nodig.

Hoe dan ook, deze smeerlap had nooit vrij mogen komen. Maar men is daar nu gewaarschuwd al denk ik dat de armen, want in die groep zoekt die smeerlap zijn slachtoffers, geen kranten lezen. Ik mag hopen dat de Cambodjaanse TV er ruim aandacht aan besteed en vooral de man gesmoelte ruim op TV laat zien.

Ik denk dat we hier meer van horen. Deze figuren gaan gewoon door met hun smeerlapperij.

printen44
Expat
Expat

#5 Bericht door printen44 » vrijdag 31 augustus 2012, 09:59

Niet alleen de Cambodjaanse kranten, maar zeker de NGO's zullen zich met deze zaak bezig houden. En omdat de NGO's vaak, buitenlandse organisaties zijn, wordt dat redelijk goed verspreid.

Maar denk erom dat er redelijk wat hotemetoten daar in Cambodja in deze smerige handel zit. Geld stinkt niet en zeker niet voor die gasten. Heel af en toe wordt een voorbeeld gesteld, men betaalde niet, en dan gaat die hele handel weer rustig verder.

De BBC had een paar maanden geleden een documentaire hierover.

Ben
Expat
Expat

#6 Bericht door Ben » vrijdag 31 augustus 2012, 13:02

En wie voor eigen rechter wil spelen ,Hoort ook in de gevangenis thuis .

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#7 Bericht door greenthaiway » vrijdag 31 augustus 2012, 14:12

Ben schreef:En wie voor eigen rechter wil spelen ,Hoort ook in de gevangenis thuis .
Zo is het maar net.
Stel je voor dat iedereen maar zijn gang gaat, oog om oog, tand om tand.
Moord is trouwens nog een graadje erger dan dat verdachte heeft gedaan Mister!!!
En dan ook nog een ander het vuile werk laten opknappen, LAF!
Goed dat er een rechtbank bestaat, we leven niet meer in de Middeleeuwen!

Zo, nu ga ik gezellig met vriendin naar de kroeg/eettent :mrgreen:

RuudThai
Expat
Expat

#8 Bericht door RuudThai » vrijdag 31 augustus 2012, 15:32

greenthaiway schreef:Zo, nu ga ik gezellig met vriendin naar de kroeg/eettent :mrgreen:
Die DNA-test kandidate? ;) :giggle: :giggle2: :giggle3:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door driver » vrijdag 31 augustus 2012, 15:34

greenthaiway schreef:
Ben schreef:En wie voor eigen rechter wil spelen ,Hoort ook in de gevangenis thuis .
Zo is het maar net.
Moord is trouwens nog een graadje erger dan dat verdachte heeft gedaan Mister!!!

Niks doen en toekijken hoe die sukkel het weer gaat doen dat is de oplossing dus ?
Dit soort hufters definitief Deleten is de beste manier .

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » vrijdag 31 augustus 2012, 16:25

Die viezerik zijn nek omdraaien of er een gaatje bij maken in zijn hoofd is een misdrijf en daar moet je je niet mee bezig willen houden.

Behalve als het jouw eigen kind betreft en dan mag het ook niet potverdrie....maar dan kan ik het begrijpen. Misschien, als iemand aan mijn kleinjunior komt, zou ik die 15 k baht wel ophoesten maar alleen als andere wegen falen en hij er mee doorgaat.

Een goed scherp mes en zijn 'zaakie' er af snijden is ook geen oplossing want dan gaat hij films maken over wat andere 'heren' met kinderen uitvreten want denk er aan, er is gretig aftrek -in dubbele betekenis- van dit soort films. Er zijn immers pedo's die niet zelf aan kinderen komen maar dat anderen laten doen.

(En er zijn pedo's die zelfs niet naar die films kijken en gewoon stilletjes genieten van spelende kinderen en er hun fantasie bij hebben. Met die mensen kun je geen probleem hebben; ze hebben hun gedrag onder controle. Pedo is net als homo, geronto, disco, airco, ijsco en andere afwijkingen: je kunt er niks aan doen dat je het bent. Net zo min als je het de bouwvakker kwalijk kunt nemen dat ie vanaf de steiger fluit naar een mooie juf en een gebaar maakt van 'die zou ik wel us effe willen dfjkl rtyu xcv wer en die noemen we dan ook geen verkrachter.... zelfs niet een viespeuk)

Ik verwacht dat de man vervalt in zijn oude gewoonte en dan wordt hij opgepakt en daarna weten de 'inmates' wel raad met hem. Wat je verder kunt doen is de ngo's activeren, en het publiek, en de man dag en nacht laten volgen door mensen met een bord waarop staat "......." in de lokale taal. Maar dan kan de politie je terugfluiten want men kan "......." niet lezen.,,,,, En meneer kan invloedrijke vrienden hebben.

Hoeveel van die gestoorde mannen zouden in Thailand rondlopen en hun 'werk' doen ?

nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid

#11 Bericht door nbreeker » zaterdag 01 september 2012, 00:36

greenthaiway schreef:
Zo is het maar net.

He Mister,als je vriendin zwanger is kijk je uit met alcohol.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

greenthaiway
Expat
Expat
Contacteer:

#12 Bericht door greenthaiway » zaterdag 01 september 2012, 04:44

RuudThai schreef:
greenthaiway schreef:Zo, nu ga ik gezellig met vriendin naar de kroeg/eettent :mrgreen:
Die DNA-test kandidate? ;) :giggle: :giggle2: :giggle3:
Jij kunt goed op de Kermis bijverdienen in een stand met de glazen bol :mrgreen:
We gingen naar de "Pattaya Beer Garden".
Leuke grote bar/eettent met een werkelijk fantastisch uitzicht op zee.
Pattaya Beer Garden zit vlak voor de ingang van de WALKINGSTREET, aan de rechterkant als je het bord Walkingstreet ziet.
Een aanrader, echt een van de beste tenten van Pattaya, prijzen zijn redelijk, bediening goed en niet zo'n overheersing van bardames.
Ze zijn er wel maar er zijn ook studentes die freelancen.
Goede mix van Farang en Thai, de laatste vooral dames :-)
Je kunt er goed ontbijten, lunchen en dineren en nogmaals het uitzicht is werkelijk schitterend.
Oh ja, ook waait er regelmatig een lichte zeebries door de tent die verkoelend werkt, heb je wel nodig met al die mooie uitzichten :Whistle:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”