lees eerst de "gebruiksaanwijzing" voor je gaat 'fotograferen' ( had ik ook moeten doen)

Max
Moderator: Loempia
Nee gelukkig niet want er zit veel vis in de rijst velden en die eten de larven, ook is gisteren bij het "omploegen" veel vis en enkele pla chon gevangenWouter_Udon schreef:Mooie foto. Nog last van muggen?
Ja dit is ons stekje we wonen hier sinds december 2011, 2 rai land met visvijver opgehoogd met ruim 2000 kuub zand en zwarte grond, ook onze gasten vinden het hier mooi en vooral lekker rustig................greenthaiway schreef:Desondanks leuke foto met mooie schaduw efecten vind ik ook goed getroffen is de sfeer vlak voor een bui-of onweer.
Leuke stek als dat je huis is, de buren zitten niet te dicht op je erf...
Mooie omgeving!
Ik durf het bijna niet te zeggen maar de Engels/Thaise eigenaars zaten in een scheiding en wilden het zo snel mogelijk verkopen ik heb er 580.000 baht ( incl.tax) voor betaald, mijn vrouw haar zuster woont hier op 200 meter afstand en gaf ons de gouden tip.greenthaiway schreef:Mag ik je vragen, vragen staat vrij, beantwoorden ook, wat je betaalt hebt voor die twee Rai?
Ik denk erover om ook maar eens een huisje te bouwen, lekker banok banok zoals ik gewend was te wonen in Nederland...
Huisje, boompje, beestje, natje en droogje, wat wil je nog meer op dit ondermaanse, op deze aardkloot...
Ik woon in Bangkok en in het gebied waar ik woon (als je op een Moo Baan woont) is de prijs 30.000 tot 40.000 THB per vierkante wahThaimax schreef: De "normale" prijs hier is 600.000 baht (en op) per rai aangezien het aan een goede "verharde" weg op korte afstand van de highway 118 ligt en er stroom is, water halen wij uit de grond maar met 2 goede filters is het water schoon en reukloos.
Het ophogen 440+ vrachten zand en 200+ vrachten zwarte grond ( afgegraven van een mango farm) heeft ook ca. 200.000 baht gekost incl egaliseren
Ben blij dat ik vrij en goedkoop woon voor mij geen moo baan zeker als er een muur omheen staat en je aan de poort moet legitimeren tot zelfs rijbewijs o.d. moet afgeven lijkt op een kamp.....................Pieter schreef:Ik woon in Bangkok en in het gebied waar ik woon (als je op een Moo Baan woont) is de prijs 30.000 tot 40.000 THB per vierkante wahThaimax schreef: De "normale" prijs hier is 600.000 baht (en op) per rai aangezien het aan een goede "verharde" weg op korte afstand van de highway 118 ligt en er stroom is, water halen wij uit de grond maar met 2 goede filters is het water schoon en reukloos.
Het ophogen 440+ vrachten zand en 200+ vrachten zwarte grond ( afgegraven van een mango farm) heeft ook ca. 200.000 baht gekost incl egaliseren
Wij hebben 185 vierkante Wah![]()
Pieter
greenthaiway schreef:Het lijkt er ook op dat je niet totaal omringd bent door andere huizen Pieter...
Het lijkt mij een hoekhuis van een rij vrijstaande panden.
Is aan de andere kant wel hutje mutje, woon zelf liever vrijer maar goed, banok banok dan moet je ver rijden voor de Tesco, Big C of Carrefour enz.enz...
Je zit daar goed, je zit er gebakkenPieter schreef:greenthaiway schreef:Het lijkt er ook op dat je niet totaal omringd bent door andere huizen Pieter...
Het lijkt mij een hoekhuis van een rij vrijstaande panden.
Is aan de andere kant wel hutje mutje, woon zelf liever vrijer maar goed, banok banok dan moet je ver rijden voor de Tesco, Big C of Carrefour enz.enz...
is op de hoek en weg kan niet doorgetrokken worden omdat dan over ons stuk grond moet
het is niet hutje mutje zoals je in Nl trouwens ook ziet met vrijstaande huisen met net een meter tussen de huizen.
ons deel heeft percelen van 105-125 Wah == 400-500 m2 en dubbele van 180 tot 220 wah == 700-800 m2
de daken zitten niet tegen elkaar
er is een winkeltje op de moo baan en een 7eleven aan de ingang van de moo baan
er is een dagelijke markt 200 meter van de moo baan met ook een lotus express
maar maar hoewel het in Bangkok is is het aan de rand
naar m'n werk is 27.6 Km ( 45 minuten 'smorgens om 6 uur; 1uur en 15 min. gemiddeld om 5 uur 's middags)
eerste supermarkt is 6.5 km een tops
en een homepro/macro/ Big C/ tesco lotus op 15 minuten (10-12 km)
Pieter
Ik ben 53 en morgen is een compensatie dag voor moederdag dus een vrije daggreenthaiway schreef: Je zit daar goed, je zit er gebakken![]()
![]()
Wist niet dat je nog werkte, dacht dat je al in ons senioren clubje aangeland was, m.a.w. 65+, niet kennelijk, werk ze morgen.LOL
hmmm...ik dacht eigenlijk ook dat jij al dagelijks kon uitrusten Pieter .Pieter schreef:Ik ben 53 en morgen is een compensatie dag voor moederdag dus een vrije daggreenthaiway schreef: Je zit daar goed, je zit er gebakken![]()
![]()
Wist niet dat je nog werkte, dacht dat je al in ons senioren clubje aangeland was, m.a.w. 65+, niet kennelijk, werk ze morgen.LOL
maar een oude zeur ben ik wel telt dat ook een beetje
Pieter