auto huren
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
auto huren
Hallo kan er iemand mij helpen, zit er over na te denken om een auto te huren voor een vakantie van 3 weken.
meestal huren we voor daagjes uit(met fam) een busje(met chauffeur), en voor boodschappen tripjes en een x of wat naar de stad rijd een zwager.
maar ze hebben het niet breed dus dat ijn meestal oude barrels die nogal eens kapot gaan.
Nu dacht ik mischien is het beter om verzekerd te zijn van altijd een auto en dus te kunnen gaan en staan om een auto te huren voor de hele periode (ook een busje ofzo)
was niet van plan zelf te gaan rijden maar een zwager of neef..
kan dat of staat een voertuig op naam en waar kun je het beste huren en op welke kleine letters moet ik letten
alvast bedankt
meestal huren we voor daagjes uit(met fam) een busje(met chauffeur), en voor boodschappen tripjes en een x of wat naar de stad rijd een zwager.
maar ze hebben het niet breed dus dat ijn meestal oude barrels die nogal eens kapot gaan.
Nu dacht ik mischien is het beter om verzekerd te zijn van altijd een auto en dus te kunnen gaan en staan om een auto te huren voor de hele periode (ook een busje ofzo)
was niet van plan zelf te gaan rijden maar een zwager of neef..
kan dat of staat een voertuig op naam en waar kun je het beste huren en op welke kleine letters moet ik letten
alvast bedankt
-
- kenner
Re: auto huren
Je kan een auto huren welke jij betaald maar waar andere personen in rijden. Je dient dan wel bij de verhuurder aan te geven wie de chauffeurs zijn. Meestal kan je kosteloos twee verschillende namen opgeven.
Let er wel op dat beide chauffeurs een rijbewijs hebben anders ben je niet verzekerd.
V.w.b. de verzekering zorg er voor dat je een all-risk dekking hebt.
In welk gebied ga je je vakantie doorbrengen.
Busjes zijn over het algemeen niet te huur bij de lokale verhuurders of je kan alleen met chauffeur huren.
Ik weet niet hoeveel personen je per keer moet vervoeren maar een alternatief zou kunnen zijn om een pick-up met dubbele cabine te huren. Of een Toyotasportrider 7 seater diesel, 1500 bath per dag met all-risk verzekering bij een lokale verhuurder in Chiang Mai.
Let er wel op dat beide chauffeurs een rijbewijs hebben anders ben je niet verzekerd.
Busjes zijn over het algemeen niet te huur bij de lokale verhuurders of je kan alleen met chauffeur huren.
Ik weet niet hoeveel personen je per keer moet vervoeren maar een alternatief zou kunnen zijn om een pick-up met dubbele cabine te huren. Of een Toyotasportrider 7 seater diesel, 1500 bath per dag met all-risk verzekering bij een lokale verhuurder in Chiang Mai.
- Ben
- Expat
Bangkok :Toyota Comuter bus max 15 pers 2000 Bath inclu chaffeur
Bij huur en zelf rijden let heel goed op met de verzekeringvoorwaarden
Er staat vaak bij All risk maar in werkelijk heid een klasse 2 of zelfs 3
Het moet klasse 1 zijn .
Bij huur en zelf rijden let heel goed op met de verzekeringvoorwaarden
Er staat vaak bij All risk maar in werkelijk heid een klasse 2 of zelfs 3
Het moet klasse 1 zijn .
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Aantal mensen is per x verschillend. Soms tot 9travelalone schreef:Je kan een auto huren welke jij betaald maar waar andere personen in rijden. Je dient dan wel bij de verhuurder aan te geven wie de chauffeurs zijn. Meestal kan je kosteloos twee verschillende namen opgeven.
Is in korat, probleem is dat je de busjrs met driver van te voten moet bespreken.. Ik wil dus gewoon gaan en staan wanner ik wil
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Echt niemand een paar auto bedrijven buiten de makkelijk te vinden op google... Zoals hertz etc etc?
-
- Volwaardig lid
Waarom zou je niet voor Hertz, Avis, Budget e.d. willen gaan? Die zijn prima en veel goedkoper vind je ze niet.robin33 schreef:Echt niemand een paar auto bedrijven buiten de makkelijk te vinden op google... Zoals hertz etc etc?
Inderdaad goed op de verzekering letten en verder gewoon gaan.
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
dat was ook een beetje de insteek van mijn vraag (mischien niet goed verwoord) mijn vraag.. kan het goedkoper of zijn de bekende de goedkoopste/besteKa2le schreef:Waarom zou je niet voor Hertz, Avis, Budget e.d. willen gaan? Die zijn prima en veel goedkoper vind je ze niet.robin33 schreef:Echt niemand een paar auto bedrijven buiten de makkelijk te vinden op google... Zoals hertz etc etc?
-
- Volwaardig lid
Got itrobin33 schreef:dat was ook een beetje de insteek van mijn vraag (mischien niet goed verwoord) mijn vraag.. kan het goedkoper of zijn de bekende de goedkoopste/besteKa2le schreef:Waarom zou je niet voor Hertz, Avis, Budget e.d. willen gaan? Die zijn prima en veel goedkoper vind je ze niet.robin33 schreef:Echt niemand een paar auto bedrijven buiten de makkelijk te vinden op google... Zoals hertz etc etc?

Ik heb goede ervaringen met bovenstaande. Toen ik in de buurt van Sukhothai mijn huurauto crashte (alleen blikschade), kwam 'een mannetje' van Hertz gratiesj en voor niksj vanuit Bangkok een nieuwe auto bezorgen.
Na het uitwisselen van de sleutels reed de beste man terug naar Bangkok. Zo dacht hij, want hij was de bocht nog niet om of ook hij kreeg een ongeluk. Wederom alleen blikschade. Ik vermoed 'black magic'.

Moraal van het verhaal: mijn ervaring met Hertz e.d. is prima.
Overigens heb ik ook goede ervaringen met lokale dealers, maar er zit weinig verschil in prijs.
-
- Volwaardig lid
Ik huur mijn auto meestal in Pattaya.
Als je wil kan ik je het nummer en e.mail adres geven.
Betaal zo,n 700-800 Thb per dag,bij een huurperiode van 14-21 dagen ongelimiteerde km,s en de beste verzekering.
Auto is een Toyota-Vigo of soortgelijk model.

Ron.
Betaal zo,n 700-800 Thb per dag,bij een huurperiode van 14-21 dagen ongelimiteerde km,s en de beste verzekering.
Ron.
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
als je wil.. graag , ga niet naar pattaya maar zwager woont in de buurt...ron schreef:Ik huur mijn auto meestal in Pattaya.
Ron.
bedankt
- vleespet
- Volwaardig lid
Robin,naast Tesco-lotus op de Mithapap road zit een verhuurder,en iets verder richting spoor viaduct zitten er nog 2,bij de eerste heb ik vaker een auto "laten huren"
Ik rij net als jij niet zelf,dus ik laat mijn zwager gewoon de auto huren en ik betaal,bevalt prima de farang blijft lekker buiten schot mocht er wat gebeuren.

Ik rij net als jij niet zelf,dus ik laat mijn zwager gewoon de auto huren en ik betaal,bevalt prima de farang blijft lekker buiten schot mocht er wat gebeuren.

iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau
-
- Volwaardig lid
- Contacteer:
das een beetje mijn idee ookvleespet schreef:Robin,naast Tesco-lotus op de Mithapap road zit een verhuurder,en iets verder richting spoor viaduct zitten er nog 2,bij de eerste heb ik vaker een auto "laten huren"