Het tweede leven van een lipje…
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Het tweede leven van een lipje…
Uit het NVT magazine: het tweede (gelukkige) leven van een lipje. Een sluitlipje, een sluitklipje, hoe heet zo’n ding, trek een biertje open of een cola en je trekt er aan. Geef dat dingetje een tweede leven. En geef mensen een gelukkiger leven…. En het kost je niks; nou vooruit, een postzegel ?
Er is een website. http://www.prosthesesfoundation.or.th/o ... ndexEn.htm
Neem eens de moeite er te gaan kijken.
Wat doet men ?
Men maakt lichtgewicht protheses voor de armen die ze gratis krijgen aangemeten. Men gebruikt voor de koppelingen, de draaiende delen van de prothese, het metaal uit de sluitlipjes van blikjes. Dat metaal is van een super sterke kwaliteit en toch licht van gewicht. Kijk maar hier…
http://www.prosthesesfoundation.or.th/o ... s/q10.html
Die sluitlipjes wegen weinig en voor een hele kilo heb je er 2.000 nodig. Iets duidelijker: een vol boterhamzakje bevat er maar 200….. maar alle beetjes helpen. Je kunt bijna alle lipjes inleveren behalve de groene lipjes van een biermerk… Maar er is zoveel meer aan blik op de wereld…..
Ik doe mee.
(Ik heb twee dagen geleden de redactie van het NVT blad een email gestuurd met de vraag of ik dit mag overnemen. Men reageert nog niet. Ik neem nu de vrijheid het te plaatsen omdat het liefdadigheid is.)
Er is een website. http://www.prosthesesfoundation.or.th/o ... ndexEn.htm
Neem eens de moeite er te gaan kijken.
Wat doet men ?
Men maakt lichtgewicht protheses voor de armen die ze gratis krijgen aangemeten. Men gebruikt voor de koppelingen, de draaiende delen van de prothese, het metaal uit de sluitlipjes van blikjes. Dat metaal is van een super sterke kwaliteit en toch licht van gewicht. Kijk maar hier…
http://www.prosthesesfoundation.or.th/o ... s/q10.html
Die sluitlipjes wegen weinig en voor een hele kilo heb je er 2.000 nodig. Iets duidelijker: een vol boterhamzakje bevat er maar 200….. maar alle beetjes helpen. Je kunt bijna alle lipjes inleveren behalve de groene lipjes van een biermerk… Maar er is zoveel meer aan blik op de wereld…..
Ik doe mee.
(Ik heb twee dagen geleden de redactie van het NVT blad een email gestuurd met de vraag of ik dit mag overnemen. Men reageert nog niet. Ik neem nu de vrijheid het te plaatsen omdat het liefdadigheid is.)
-
- Volwaardig lid
Re: Het tweede leven van een lipje…
Prajak, wij doen dat al 6 jaar, vrienden en kennissen, zowel hier als in Thailand verzamelen die voor ons en we brengen het bij het Rode Kruis in Hua Hin. Tegenwording hebben ze ook een grote bak staan bij The Mall.
De Koningin is jaren geleden gestart met deze inzameling. Geloof zelfs dat de Thaien een paar Bht beloning kregen als ze een kilo verzamelden.
De Koningin is jaren geleden gestart met deze inzameling. Geloof zelfs dat de Thaien een paar Bht beloning kregen als ze een kilo verzamelden.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Expat
Mijn huishoudster trekt van elk blikje dat ik drink, cola of andere limonade, eraf en bewaard dat in een blik en als "de voddenman" dan langs komt, wordt dat blik met inhoud zorgvuldig gewogen en krijgt mijn huishoudster er nog geld voor. Voor de overige blikjes, flessen e.d. overigens ook.
-
- Volwaardig lid
Dit doet me denken aan 50 - 60 jaar geleden. In gedachten hoor ik mijn vader nog onderhandelen met de voddenboer, over de hoeveelheid wol die er tussen zat b.v. En ook de schillenboer gaf geld voor schillen.
En wie herinnert zich niet het zilverpapier van chocola? Voor de zending.
Bij Laemya Inn werden alle flessen, blikjes, papier en zo ook gespaard. Dat bracht op een keer 500 baht op. Maar daar moest wel 2x 10 km voor gereden worden.
En wie herinnert zich niet het zilverpapier van chocola? Voor de zending.

Bij Laemya Inn werden alle flessen, blikjes, papier en zo ook gespaard. Dat bracht op een keer 500 baht op. Maar daar moest wel 2x 10 km voor gereden worden.

- Jim
- Volwaardig lid
dat is dan toch 440 baht winst.
een alleraardigst dagloon in LoS
een alleraardigst dagloon in LoS

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”
-
- Volwaardig lid
En vergeet niet de winst voor de natuur.
Ik wou dat ze het gingen opkopen op Koh Samet.
Dan lag er minder troep in zee. 
Ik wou dat ze het gingen opkopen op Koh Samet.

-
- Volwaardig lid
-
- Volwaardig lid
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Volgens mij "spaar" jij die helemaal nietcarpediem schreef:Ik spaar ook lipjes.

Knor, knor,
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
Hans
Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.
-
- Volwaardig lid
Volgens mij gebruik jij lipjes. 

We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Maak daar maar rustig "misbruik" vanDuiker schreef:Volgens mij gebruik jij lipjes.

Knor, knor,
Hans
Hans
-
- Volwaardig lid
-
- Volwaardig lid
op een bepaalde leeftijd worden het lapjes hoor.
dus of ze die dan nog willen??? vrees van niet
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.
- Gardensafari
- Volwaardig lid
- Contacteer:
Lipjes, spatlapjes, maakt mij niet uit!future expat harm schreef:op een bepaalde leeftijd worden het lapjes hoor.
Knor, knor,
Hans
Hans
- Jim
- Volwaardig lid
elke keer als dit topic voorbij komt lees ik: het tweede leven van een hippie... 

Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”