Hallo
Ik wil met de auto vanuit Bangkok naar Chiang Mai
Als ik met google maps kijk is dat 12.5 uur over 770 km
Kan iemand me zijn ervaring vertellen over deze tocht, is het zo heuvel/berg achtig CM naderend?
wat zou dan een goede locatie zijn om te overnachten?
bedankt
chaing mai met de auto
Moderator: Loempia
-
- Zeer veel ervaring
-
- Expat
- Contacteer:
Re: chaing mai met de auto
In 2006, tijdens de coup, ben ik in 1 ruk doorgereden vanaf Hua Hin naar Chiang Mai.hutspot schreef:Hallo
Ik wil met de auto vanuit Bangkok naar Chiang Mai
Als ik met google maps kijk is dat 12.5 uur over 770 km
Kan iemand me zijn ervaring vertellen over deze tocht, is het zo heuvel/berg achtig CM naderend?
wat zou dan een goede locatie zijn om te overnachten?
bedankt
Je doet er inderdaad een uur of 13 over.
Gaat probleemloos, overnachting is niet nodig.
Denk eraan om de zoveel uur te stoppen en de benen te strekken, dit gaat uitstekend bij benzinestations die op het terrein een 7-Eleven hebben staan.
De wegen rond BKK zijn OK, de wegen in het Noorden van Thailand kunnen zich in het algemeen meten met die van West-Europa.
Er zijn stukken bij, denk aan de Provincies Lampang-en Chiang Mai, die je doen denken aan wegen in Zuid-Frankrijk, Grenoble en omgeving bijvoorbeeld...
Dus, inderdaad, je neemt honderden bochten in bergachtig gebied.
Schitterende tocht.
Woon zelf in Chiang Rai, ik neem vanaf BKK altijd snelweg 1.
http://en.wikipedia.org/wiki/Thai_highway_network
Aan te bevelen is een GPS aan boord, zonder mijn GPS zou ikzelf vaak verdwalen...
De routeplanner heeft mij zo vaak de weg naar huis aangegeven, dat ze, ja het is een dame, mijn ex was altijd jaloers op haar, de investering dubbel en dwars waard bleek.Tegenwoordig heb je al routeplanners voor rond de 3,000 THB en zelfs goedkoper.
Vraag Thai nooit de weg, dat leer je automatisch af, LOL.
Ik weet niet of je snel wilt reizen of meer rustigjes aan.
Zelf, omdat ik routes vaak overdag heb bewonderd, reis ik tegenwoordig het liefst in de nacht.
Je hebt gedurende de nacht hoofdzakelijk vrachtverkeer en trucks op de weg, ervaren vervoerders, dat is te merken aan de rijstijl.
Je kunt een gemiddelde snelheid van 100 kilometer aanhouden en uren zonder oponthoud bij stoplichten doorkarren. Tussen 23:00 en 05:00 is rijden een genoegen dat na zonsopgang snel veranderd in een chaotisch verkeersbeeld.
Goede reis en veel plezier!
-
- Zeer veel ervaring
dank je voor je informatie...
-
- Volwaardig lid
Wij zijn Sept 2011 vanaf BKK via een gekregen ongeveer route van een forumlid lekker via de wat kleinere wegen naar Chang Mai / Rai gereden en dat ging allemaal heel best op 1 keer na toen ik een weg nam die later geen weg meer was
Maar verder was alles goed te doen, Overnachten geeft ons nooit problemen op soms wat zoeken na maar mijn vriendin is Thaise dus iets vragen doet ziju dan meestal.
mvg driver

Maar verder was alles goed te doen, Overnachten geeft ons nooit problemen op soms wat zoeken na maar mijn vriendin is Thaise dus iets vragen doet ziju dan meestal.
mvg driver