Raja Phraba meer - Khao Sok

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ellenae
komt net kijken
komt net kijken

Raja Phraba meer - Khao Sok

#1 Bericht door ellenae » zaterdag 16 juni 2012, 09:12

Hallo

Eind juli gaan we naar Khao Sok en gaan we er 2 nachten verblijven op het Raja Phraba meer in de hutten. Zouden we dit op voorhand moeten reserveren of zou er nog plaats genoeg zijn als we de dag ervoor reserveren?

Alvast bedankt voor de reacties

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Raja Phraba meer - Khao Sok

#2 Bericht door prajak » zaterdag 16 juni 2012, 17:07

Zijn dat hutten of boomhutten ?

ellenae
komt net kijken
komt net kijken

#3 Bericht door ellenae » zaterdag 16 juni 2012, 17:20

de hutjes op het meer.

Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Kees » zaterdag 16 juni 2012, 20:10

Afbeelding
Niet klagen, maar dragen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door Jeanette » zaterdag 16 juni 2012, 20:38

Aan de river Kwai zijn ze mooier.
Denk eraan dat de wc aan land is.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door prajak » zondag 17 juni 2012, 00:25

Eind juli is niet bepaald hoogseizoen.

Maar hebben ze een alternatief als de hutten vol zijn, hotelkamers of zo ? Reserveren kost niets extra dus ik zou het overwegen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Jeanette » zondag 17 juni 2012, 11:29

Toen wij daar aankwamen met 6 personen was er verder niemand.
Er was 1 stel dat beslist niet wilde blijven. Wij hoefden toen ook niet meer zonodig en het laatste paar wilde niet alleen blijven.
Dus gingen we allemaal weer naar de boomhutten voor nacht 2 en 3.

[8)

(die boomhutten zijn echt veel luxer en er werd geen extra geld gevraagd) :clap:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door prajak » zondag 17 juni 2012, 16:18

Boomhut ? Wat ziet een mens in hemelsnaam in een boomhut ? Ja, ik was meer dan 20 jaar geleden ook in zo'n park bij Ouwe Sok en daar waren boomhutten maar ook plaatsen in het hoofdgebouw en er moest worden geloot binnen de groep van 20 mensen wie er in de 5 boomhutten mochten slapen want er was vraag naar.

Vraag naar een boomhut ? Ik heb die hut gezien van beneden af en zag een boom en een ladder en een hoop bladeren en een soort deur en ramen zonder horren en ik wist het al: ik niet. En ik had gelijk.

Er waren geen wc's in die boomhutten dus als je een boodschap moest doen dan.... Nu valt dat voor mannen wel mee, de zegen laten lopen over de plantjes der natuur, het klettert omlaag en er kijken hoogstens een paar apen en een grote spin naar het gespetter. Verder kun je er de muggen mee doodpissen. Maar de dames bleken er toch meer moeite mee te hebben terwijl die zich toch ook een simpel 'laat maar vallen' kunnen aanmeten maar dat doe je als vrouw niet, klaarblijkelijk, toen, of nu.... De aspergesteeksters in Limburg doen het achter een boom hoor ! Die hebben zelfs een gulp in de broek om de plas gemakkelijker te laten lopen op de akkers..... Maar ja, als er een keutel moet worden gelegd...dan heb je toch graag een hokje bij de hand.

Nee, ik zag de volgende morgen een koppel naar beneden komen langs de trap met de benen in een onnatuurlijke positie: ze hadden het in hun broek gedaan van angst. Er slingeren zich die nacht kakkerlakken en ander klein gedierte naar binnen door de openstaande ramen en dat komt mekkeren en kirren op de klamboe en o wee als je dan de lamp aandoet..... Ze hadden de nacht wakend doorgebracht in het gezelschap van wat ze enge dieren vonden....

Maar ik zal niet verder gaan en wens iedereen een prettige nacht in een boomhut. Ja, mensen, DOEN !

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#9 Bericht door Jeanette » maandag 18 juni 2012, 13:55

Zat jij in .... Afbeelding ..... zoiets? Wij in ....Afbeelding ....zo iets. :mrgreen:

[|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » maandag 18 juni 2012, 16:22

Jeanette, ik zat niet in de eerste foto maar dat was hem wel ! En foto twee bestond toen niet aldaar. Kijk, dat is effe ander werk met een toilet aan boord neem ik aan. Maar nu neem ik geen van beide. Zijn echt teveel treden.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Inge » dinsdag 19 juni 2012, 08:40

Denk eraan dat die hutjes op het meer erg basic zijn. Wij vonden het geweldig, de omgeving maakt veel goed, gezellige mensen, kanovaren om 7 uur s'morgens op het meer als de mist optrekt, geweldig! Eten wat de pot schaft.
Wij boekten de treetops bij BMair reizen, je slaapt dan ook een nacht in de boomhut ( de 1e) gaat met vrachtwagenbanden op het water dobberen, ect. erg leuke trip bij elkaar, zeker doen!

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door Jeanette » dinsdag 19 juni 2012, 20:58

O, maar ik vind die hutjes ook hartstikke leuk en avontuurlijk maar niet als je 3 x naar de WC moet in het donker over een loopplankje en een helling met stapstenen.
En ik was de eerste die in een autoband op het water dreef. :lol:

Die boomhut was leuk. We hadden wel een vaste gast, een muis. :mrgreen: En er waren ook een paar nepboomstammen extra, we zaten dus niet te zwiepen hoor. [|(

afra
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door afra » dinsdag 19 juni 2012, 21:26

Jeanette schreef:Zat jij in .... Afbeelding ..... zoiets? Wij in ....Afbeelding ....zo iets. :mrgreen:po

[|)
Wij zaten 20 jaar terug(april 1992) in de eerste. Ik was doodziek in de boomhut wel met toiletpot en een ton water.
Mijn man was ziek in het hutjes op het water. Veel erger.... droogseizoen dus het toilet aan land was hoog op de berg. Hij is 11 keer naar boven gegaan voor de "onderkant" en de rest in een vuilniszak.

En toch was het leuk :mrgreen:

Afbeelding

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door prajak » woensdag 20 juni 2012, 16:19

Dat is het aardige van avontuurlijk reizen. Je betaalt je blauw aan vlucht en hotels en moet een keutel leggen in een vuilniszak....... Dan lonkt toch meer pension Ons Genoegen in Lochem, niet waar ? Of niet ?

Gelijk heb je; ik heb ook zo gereisd.

ellenae
komt net kijken
komt net kijken

#15 Bericht door ellenae » vrijdag 22 juni 2012, 16:06

Wij hebben gelukkig een goede blaas en in normale omstandigheden is dat niet zo erg dat het toilet niet in het hutje ligt.
Het lijkt ons wel avontuurlijk voor een paar dagen zo eenvoudig.
We hebben beslist om niet te reserveren, dan kunnen we nog kijken ivm het weer.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”