ook gij brutus

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

ook gij brutus

#1 Bericht door Pieter » zaterdag 16 juni 2012, 04:16

Dat het roode leger/ zandbak aanhang het niet zo nou neeemt met het mijn en het dein is algemeen bekent

maar dat de andere kant er ook een ontzettende dubbele moraal op nahoud en zo komt maar af en toe boven water

http://www.bangkokpost.com/news/securit ... of-vehicle

voor mij is de laatste baken van beschaving op HEM na dan (natuurlijk) al een tijd door het ijs gezakt

gewoon een 5 a 10 miljoen Baht dure auto niet teruggeven

Abhisit ---> ook niet goed nie

Pieter

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: ook gij brutus

#2 Bericht door prajak » zaterdag 16 juni 2012, 04:26

Hij zou om de auto kunnen vragen als hij zich niet veilig voelt en dat hij zich niet veilig voelt kan ik me voorstellen in deze politieke situatie. Men wil wel eens losjes met proppenschieters omgaan.... Dus een briefje invullen en voorleggen aan de verantwoordelijke bewindspersoon, zou ik zeggen.

Maar of het waar is wat het bericht zegt ? Het is in deze situatie al snel politiek gekleurd en dan hangt men er een rood of geel label op.....

printen44
Expat
Expat

#3 Bericht door printen44 » zaterdag 16 juni 2012, 06:30

Het is zeer politiek gekleurd. Bij zijn aftreden is bepaald, niet door de Pheu Thai party, maar door de regels die er voor gelden, dat Abjisit, als oppositieleider recht heeft op bescherming. En onder die bescherming valt ook een gepantserde auto. In de berichtgeving daarover word daar melding van gemaakt.

Maar zowel de Democraten als de Pheu Thai Party zijn niet vies van gekleurde politieke kunstjes. Over en weer worden beschuldigingen, aanklachten en verdachtmakingen geuit. Niks nieuws onder de zon. "This is Thailand Politics".

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door Ka2le » zaterdag 16 juni 2012, 06:59

Abhisit beveiligd? Ik woon op een steenworp afstand van zijn huis en daar is weinig beveiligd aan. Oké, er is een politiepost dus volgens de Thaise normen is hij beveiligd, maar dat stelt niks voor. Die halve man en een paardenkop zitten t grootste deel van de dag lekker te kletsen. Het (doodnormale) huis staat op de hoek van de straat en als je zou willen, ben je volgens mij zo binnen.

Net als de beveiliging in shopping malls en de MRT. Er staat een security guard en zo'n poortje, maar 9 van de 10 keer kan je (met rugtas!) zo doorlopen.

printen44
Expat
Expat

#5 Bericht door printen44 » zaterdag 16 juni 2012, 10:39

Het gaat in principe niet om de beveiliging bij zijn huis, maar als hij op pad gaat. De ministers hebben allemaal zo'n mooie wagen. En beveiliging is prima als je de beveiliging niet ziet. Dus die paar politieagenten bij zijn huis is prima, maar jij en ik weten niet hoe er de beveiliging er verder uitziet.Infra-rood? Bewegingsbeveiliging? Misschien veel eletronica? Wie het zegt mag het weten, maar beveiliging aan de grote klok hangen is hetzelfde als geen beveiliging.

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Pieter » zaterdag 16 juni 2012, 11:45

De beveiliging valt wel mee hij was vrijdag nog op m'n dochters school om wat diploma's uit te reiken

nee het is gewoon een leuke pats auto/ zeker als die gratis is

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Ka2le » zaterdag 16 juni 2012, 11:53

printen44 schreef:Het gaat in principe niet om de beveiliging bij zijn huis, maar als hij op pad gaat. De ministers hebben allemaal zo'n mooie wagen. En beveiliging is prima als je de beveiliging niet ziet. Dus die paar politieagenten bij zijn huis is prima, maar jij en ik weten niet hoe er de beveiliging er verder uitziet.Infra-rood? Bewegingsbeveiliging? Misschien veel eletronica? Wie het zegt mag het weten, maar beveiliging aan de grote klok hangen is hetzelfde als geen beveiliging.
Goed punt, ik weet niet wat er verder aan beveiliging is. Het huis staat echter wel erg dicht bij de weg dus ik heb de indruk dat het niet te moeilijk zou zijn.

Idem als hij op pad gaat. Dan zie je 1 of max 2 politieagenten op de motor.
En beveiliging is prima als je de beveiliging niet ziet.
Dat is net zo goed speculeren.

RuudThai
Expat
Expat

#8 Bericht door RuudThai » zaterdag 16 juni 2012, 15:41

Ik kan het me wel voorstellen dat de leider van de oppositie hier in Thailand wat meer beveiligd wordt dan het gemiddelde parlementslid. Bij die rooihempies zit genoeg uitschot wat niet bepaald vredelievend is. Dat hebben we gezien 2 jaar geleden bij die rellen in Bangkok en andere plaatsen.

In de periode dat Abhisit premier was, heeft hij tenminste 2 x een bedreigende situatie meegemaakt.
De 1e keer was in 2009 in Pattaya waar hij deelnam aan een internationale (ASEAN ?) conferentie in een hotel, dat op een gegeven moment werd aangevallen en bezet door rooihemdentuig. Ik meen dat hij met een helicopter is weggehaald want ze wilden behalve die conferentie verstoren ook een hartig woordje met Abhisit spreken.
De 2e keer was tijdens die rellen in 2010 toen zijn auto werd aangevallen door die rooihempies en hij dankzij de goede beveiliging daarvan niet uit de auto werd gesleurd en mogelijk gelyncht.

Dus als er nog een wraakgierige idioot à la Volkert vdG rondloopt dan hoop ik dat de beveiliging van Abhisit voldoende is om een aanslag af te slaan. En daar hoort zeker in dit land, waar de roodhemden wapens uit militaire arsenalen hebben gestolen, een gepantserde auto bij.

stevenl
Expat
Expat
Contacteer:

#9 Bericht door stevenl » zondag 17 juni 2012, 04:42

Gewoon politiek geneuzel allemaal, net als deze berichtjes van Pieter politiek geneuzel zijn. Pieter had ook kunnen schrijven dat Yingluck 2 van die auto's thuis heeft staan, terwijl ze er toch echt maar in 1 kan rijden, maar kiest er voor om op Abhisit af te geven.

RuudThai
Expat
Expat

#10 Bericht door RuudThai » zondag 17 juni 2012, 04:54

stevenl schreef:Gewoon politiek geneuzel allemaal, net als deze berichtjes van Pieter politiek geneuzel zijn. Pieter had ook kunnen schrijven dat Yingluck 2 van die auto's thuis heeft staan, terwijl ze er toch echt maar in 1 kan rijden, maar kiest er voor om op Abhisit af te geven.
Die 2e heeft ze alvast gekregen voor haar broer als het haar eindelijk gelukt is om zijn amnestie te regelen :cheesy: :mrgreen:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door prajak » zondag 17 juni 2012, 07:12

Ik denk dat voor het familielid beter een tank kan worden aangerold; een met heel grote achteruitrijlampen.... Maar...hebben ze hier niet ook duikboten ? Ook uiterst effectief als je iemand even niet wil laten zien....

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”