Nooit meer hurken in Thailand

Thailand gerelateerde nieuws- en krantenartikelen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Nooit meer hurken in Thailand

#1 Bericht door Jim » vrijdag 15 juni 2012, 16:23

Vrouwelijke Thailand-reizigers springen een gat in de lucht. niet alleen de vrouwelijke Niet langer moeten ze er knielend boven een gat in de grond hun behoefte doen. Thailand gaat namelijk al haar openbare knieltoiletten vervangen voor de westerse zitvariant.

Dit kondigde het Thaise Ministerie van Volksgezondheid deze week aan, meldde de Thais-Engelse krant The Nation.

De aankondiging wordt luid toegejuichd door vrouwelijke reizigers. Als zij het land bezochten, waren zij bij elk toiletbezoek genoodzaakt te hurken. De toiletten, in feite vaak niet veel meer dan een stinkend vat in de vloer, zorgden voor het nodige ongemak. Vrouwen moesten zich in alle bochten wringen om ervoor te zorgen dat hun enkels en voeten niet nat werden door de opspattende urine.

De Thaise vice-minister van Volksgezondheid Surawit Khonsomboon acht het programma ter vervanging van de toiletten uiterst noodzakelijk. Op deze manier wordt het toiletbezoek van toeristen een stuk aangenamer. Maar ook voor eigen bevolking is de vervanging hoog nodig. Thailand kampt namelijk met een flinke vergrijzing van de bevolking. Voor veel ouderen is een bezoek aan een hurktoilet fysiek onmogelijk.

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/12362 ... and__.html
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

RuudThai
Expat
Expat

Re: Nooit meer hurken in Thailand

#2 Bericht door RuudThai » vrijdag 15 juni 2012, 16:34

Vreemd woord: knieltoiletten. Het lijkt net of je dan moet knielen vóór het toilet. Ik vind de normaal gebruikte naam hurktoilet een stuk beter.
Als je hier in Sakon Nakhon kijkt bij de diverse grote winkels als BigC, TescoLotus, Makro, HomePro, dan is er toch wel veel verschil. Bij de Makro zijn het nog steeds hurktoiletten maar bij de BigC zijn het allemaal gewone Westerse potten. Bij de andere winkels is er keuze. Overigens, soms zie je bij Westerse potten "voeten" op de toiletbril, veroorzaakt door Thaise boerenkinkels :cheesy: :crazy: .

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#3 Bericht door prajak » vrijdag 15 juni 2012, 16:42

Heel fijn !

Maar dit kan ook nog...

http://www.powned.tv/nieuws/raar/2012/0 ... ersit.html

dus hang er maar een bordje bij...

En geef de toeristen, mannen, maar de kost die met de broek omlaag hurkie-hurkie deden en de inhoud van hun kontzak zagen verdwijnen in het gat of in de modder ? Daar gaat de dinerscard.....en het zorgvuldig gekoesterde paspoort met toegangskaart tot het land.

Tenslotte; er zijn ook zitpotten die laag uitvallen. Nota bene in het Rama ziekenhuis in Khon Kaen waar ik met de nieuwe heup lag. Ik kon daar niet eens op de zitpot plaatsnemen vanwege de bewegingsinstructies: niet onder de 90 graden komen.

Wat komt hierna ? De Thai groeit in de lengte en in de breedte. Alle bussen voor het goedkoopste lokaal vervoer kunnen de banken anders plaatsen. Alle twee-bankers, meestal pickups die tussen de dorpen rijden, kunnen de banken hoger plaatsen. Veel bank- en postkantoren hebben zitbanken die te laag zijn voor lange farang. Ziekenhuizen idem in de wachtruimtes. De meubelindustrie moet de meubels aanpassen; ik zit op mijn eigen sofa op een extra kussen.

Veel te doen in dit land. En het gaat miljarden kosten. O, ik vergeet het bijna, de dijken moeten ook hoger....

vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door vleespet » vrijdag 15 juni 2012, 16:52

Als ze bij het vervangen van de hurk toiletten gelijk er een cursus:hoe houd ik mijn toilet schoon bij doen dan slaan we 2 vliegen in 1 klap.

:thumbsup:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#5 Bericht door prajak » vrijdag 15 juni 2012, 17:36

Plassen, en dan bedoel ik niet de sanitaire stop die mislukt of er naast gaat maar de plassen water die je aantreft als een Thai om wat voor reden dan ook een bezoek brengt aan het kleinste kamertje.

Het MOET zeikend nat worden in die ruimte. Ik zie het nu dagelijks in de nieuwe ruimtes waar Oma en Nongnaay wonen. Kijk, Kai heb ik zo lang afgesakkerd dat de toiletruimte tevens badkamer van ons tweetjes droog blijft. Er staat zelfs een 'mob' om de druppels die ze morst bij het wassen weg te vegen.

Maar zo een mob staat ook in de nieuwe badkamer doch echt, er helpt niets tegen. Het MOET nat worden en giga ook. Hoe ze het flikken, vraag het me niet, er hangt een keurig douchegordijn maar om een of andere reden wordt dat gordijn over de stang heen geslagen zodat er geen douchegordijn meer is en dan wordt er naar lievelust geplast dat het een aard heeft.

Als junior in de douche staat en ik kom in de buurt dan is er paniek want de deur staat open en het gordijn hangt omhoog en dan staat junior daar in zijn blote pielemuis zich te douchen en dan schaamt ie zich en dan trek ik de deur maar dicht...en drie tellen later is de deur open en komt een koppetje van 9 jaar kijken of 'Poe' wel weg is.....want hij wil die deur gewoon open....

Het hanteren van de billenspuit is ook zoiets. Kijk, je kunt eens een lastige poep hebben en de spuit als klisteer gebruiken en dat is best wel een lekker gevoel, mag ik je verklappen, het spoelt zo heerlijk weg, om eens een open deur in te trappen, maar verder is de billenspuit een eenvoudig sanitair hulpmiddel waarvan geen spatje op de vloer behoort te komen.

Zo niet bij een Thai, heb ik nu in de gaten. Nee, de wandtegels, ach, geef die ook maar een beurt, en de rest past op de vloer, er liggen toch antislip tegels, kan ons het schelen, Kai ruimt het wel op en anders die ouwe wel.... (dat ben ik dus...).

Maar dit is Thailand, het gaat al eeuwen zo, en ik gun ze hun plas maar....
Laatst gewijzigd door prajak op zaterdag 16 juni 2012, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Jack
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#6 Bericht door Jack » zaterdag 16 juni 2012, 10:12

Het heet niet voor niets natte kamer.
Het grappigst zijn nog die lullige slippers die je geacht wordt aan te trekken, die zijn altijd te klein of te smal voor mij. De meeste Thai spoelen hun voeten af met een flinke bak water na het toiletbezoek, is leker fris maar daardoor is de vloer altijd zeiknat, om te zorgen dat je met droge voeten de natte kamer verlaat ligt er daarom meestal een lekker frisse handdoek.
Homo sapiens non urinat in ventum

Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#7 Bericht door Pieter » zaterdag 16 juni 2012, 13:27

Dadelijk gaan ze ook nog toiletpapier gebruiken

trouwens wisten jullie dat als alle chinezen ook net zoveel toilet papier zouden gebruiken als de NL dat
dan alle bomen binnen 10 jaar zouden verdwenen zijn

Pieter

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#8 Bericht door Jim » zaterdag 16 juni 2012, 14:20

als alle chinezen net zo veel zouden eten als de amerikanen dan was er nu een chinees aan je arm aan het kluiven geweest

RuudThai
Expat
Expat

#9 Bericht door RuudThai » zaterdag 16 juni 2012, 15:27

prajak schreef:Als junior in de douche staat en ik kom in de buurt dan is er paniek want de deur staat open en het gordijn hangt omhoog en dan staat junior daar in zijn blote pielemuis zich te douchen en dan schaamt ie zich en dan trek ik de deur maar dicht...en drie tellen later is de deur open en komt een koppetje van 9 jaar kijken of 'Poe' wel weg is.....
't Zou kunnen zijn dat kinderen alles openlaten omdat ze al vroeg worden banggemaakt met de phii-bòò, oftewel de geesten. Die komen bij voorkeur in wat schemerige kamertjes waarin geen opening is.
Onze dochter had hetzelfde toen ze klein was en ook ons zoontje wil graag de deur van de douche openhouden. 't Is jammer dat de nichtjes van 19 die af en toe bij ons douchen niet meer zo bang zijn dat ze de deur willen openhouden.... ;) :giggle: :lol:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#10 Bericht door prajak » zaterdag 16 juni 2012, 16:40

Pieter, over tien jaar ZIJN alle bomen weg.....

Jim, over tien jaar komt er iemand aan je kluiven, of kluif jij aan iemand. het eten is dan op. Misschien is Soilent Green een aardige film voor je...?

Ruud, er bestaan min 8 brillen in dit land en zet die maar op als die nichtjes komen.....jouw ogen lijken dan zo groot dat ze denken dat JIJ die boze geest bent.....en dan is de deur van de douche heus wel dicht.

Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door Jim » zaterdag 16 juni 2012, 16:43

prajak schreef:Misschien is Soilent Green een aardige film voor je...?
ah! je kent de klassiekers! [|)

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#12 Bericht door prajak » zaterdag 16 juni 2012, 16:51

"Body snatchers" valt ook in dit genre maar die film heb ik niet in huis.

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#13 Bericht door pong » maandag 18 juni 2012, 12:05

vond het een nogal raar bericht, omdat er al zat western-style WC zijn. Elk hotel en al die nieuwe shoppingcentres hebben ze. Hoewel vanwege de onwennigheid sommige van de allerneiuwste sjop-centers ze in 2 soorten nu aanbieden.
het ergst zijn die western style, maar die toch met het handje en een bak water moeten worden gespoeld-laos heeft dat vaak. De nadelen van beide systemen en geen voordeel.

mooatje
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#14 Bericht door mooatje » maandag 18 juni 2012, 16:04

pong schreef:vond het een nogal raar bericht, omdat er al zat western-style WC zijn. Elk hotel en al die nieuwe shoppingcentres hebben ze. Hoewel vanwege de onwennigheid sommige van de allerneiuwste sjop-centers ze in 2 soorten nu aanbieden.
het ergst zijn die western style, maar die toch met het handje en een bak water moeten worden gespoeld-laos heeft dat vaak. De nadelen van beide systemen en geen voordeel.
Als je dringend moet ik hurken weet ik toch wel éééén groot voordeel.
Meestal voel ik me goed in mijn vel......

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door prajak » maandag 18 juni 2012, 16:11

Over 20 jaar slikken we een pil en dan komt de bolus er voorverpakt uit; in een zakje stoppen en in een aparte bak opbergen want dan wordt er weer voedsel van gemaakt. Soilent Green wordt ooit werkelijkheid, mensen.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuws”