Mooie culturele en natuur spots in Thailand
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Mooie culturele en natuur spots in Thailand
Ik ben niet zo'n strandmens. Vind het wel voor een paar dagen leuk in Phuket, Hua Hin of een andere plaats aan de kust. Ik hou meer van cultuur en natuur en ik vroeg me af of er forumleden zijn met een lijst van favoriete bezienswaardigheden.
Ik zelf vind Wat Pra Kaew in Bangkok, Wat Rong Kkun in Chiang Rai en Phi-Mai erg mooi, maar heb ook genoten van de natuur in het Noorden van Thailand. Krabi blijft ook 1 van de toppers en de prachtige golf tussen Krabi en Phuket ook. Natuurlijk vergeet je dan namen en dat is nu precies de opzet van dit onderwerp.
Wat zijn jullie culturele en natuur spots in Thaïland
Ik zelf vind Wat Pra Kaew in Bangkok, Wat Rong Kkun in Chiang Rai en Phi-Mai erg mooi, maar heb ook genoten van de natuur in het Noorden van Thailand. Krabi blijft ook 1 van de toppers en de prachtige golf tussen Krabi en Phuket ook. Natuurlijk vergeet je dan namen en dat is nu precies de opzet van dit onderwerp.
Wat zijn jullie culturele en natuur spots in Thaïland
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Re: Mooie culturele en natuur spots in Thailand
natuur: vanaf Kanchanaburi westwaarts ri. Burma-Sangklaburi (al is langsheen de grote weg meest afgebrand)
Noord TH-noordelijk van CVMai, de bergen in
Isan: Kong Seeyam-met de 2 rivieren en holen e.d.
Ander soort: antiek bewaard gebleven Thaise bouwstijl-meest hout; de stadjes Phrae en Nan-noorden. Wat verspreid: enkele van die kleinstadjes/dorpen langsheen de Mekong, zoals That Phanom (grote tempel), maar eerder west van Nong Khai-ri. LOei.
Maar ook blakbij grote stad BKK heb je daar nog wel enkele van.
Ben nooit naar die betwiste tempel Khao Pra Viharn geweest (net in Cambodia)-heb wel foto's gezien die erg indrukkwekkend leken.
Net als jij ben ik ook niet zo op strand&co (woonde er als kind vlakbij-Hollandse duinen). Plus dat de Thai een enorm talent hebben om elke strandplaats in korte metten tot een Pattaya3-4-5 te verbouwen.
Noord TH-noordelijk van CVMai, de bergen in
Isan: Kong Seeyam-met de 2 rivieren en holen e.d.
Ander soort: antiek bewaard gebleven Thaise bouwstijl-meest hout; de stadjes Phrae en Nan-noorden. Wat verspreid: enkele van die kleinstadjes/dorpen langsheen de Mekong, zoals That Phanom (grote tempel), maar eerder west van Nong Khai-ri. LOei.
Maar ook blakbij grote stad BKK heb je daar nog wel enkele van.
Ben nooit naar die betwiste tempel Khao Pra Viharn geweest (net in Cambodia)-heb wel foto's gezien die erg indrukkwekkend leken.
Net als jij ben ik ook niet zo op strand&co (woonde er als kind vlakbij-Hollandse duinen). Plus dat de Thai een enorm talent hebben om elke strandplaats in korte metten tot een Pattaya3-4-5 te verbouwen.
- Pieter
- Volwaardig lid
in Bangkok :Soi Cowboy, Nana etc etc
allemaal NATUUR
Pieter
allemaal NATUUR
Pieter
-
- Volwaardig lid
Zijn dat dan natuurparken?????
pluk de dag (carpediem)
-
- Volwaardig lid
Nee snap dat dan " natuurtalenten", 

Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!
-
- Volwaardig lid
Het natuurpark " Krachang" tussen Petchaburi en Cha-am, doorrijden tot aan de Birmese grens, wat me persoonlijk geboeid heeft was Khao Sok en PhangNa, boottochten gemaakt, geweldig.
Was ook in een park in de omgeving van Khorat, een paar jaar geleden, was toen bezig met de aanleg, zag er ook erg mooi uit, met veel vergezichten. Maar vraag me niet naar de naam, die ben ik vergeten.
Zijn geen strandmensen die zonodig iedere dag aan het strand moeten liggen, absoluut niet, maar om 4 uur s'middags een lekkere wandeling te maken, heerlijk!
Moet wel kwijt dat het weer in deze omgeving wel het meest stabiel is. Dat is mooi meegenomen!
Was ook in een park in de omgeving van Khorat, een paar jaar geleden, was toen bezig met de aanleg, zag er ook erg mooi uit, met veel vergezichten. Maar vraag me niet naar de naam, die ben ik vergeten.
Zijn geen strandmensen die zonodig iedere dag aan het strand moeten liggen, absoluut niet, maar om 4 uur s'middags een lekkere wandeling te maken, heerlijk!
Moet wel kwijt dat het weer in deze omgeving wel het meest stabiel is. Dat is mooi meegenomen!
-
- Volwaardig lid
En naar het schijnt veel loslopend wild.carpediem schreef:Zijn dat dan natuurparken?????

Live your dream, don't dream your life.
-
- Volwaardig lid
Het park dat je bedoelt in Khorat heet waarschijnlijk Bung Ta Lua. Het is een prachtig park met een groot meer ( hier noemen ze de Bung en ergens ander Beung).elst99 schreef:Het natuurpark " Krachang" tussen Petchaburi en Cha-am, doorrijden tot aan de Birmese grens, wat me persoonlijk geboeid heeft was Khao Sok en PhangNa, boottochten gemaakt, geweldig.
Wij wandelen en joggen er graag.

"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)
-
- Volwaardig lid
Dat zou best kunnen, er was een hotel waar we gelogeerd hebben. Met een enorme panoramische doorkijk.
Het is denk ik nu 8 jaar oud, beplanting werd toen nog aangelegd.
Het is denk ik nu 8 jaar oud, beplanting werd toen nog aangelegd.
- weten
- Volwaardig lid
Als je van scoooteren houdt ga dan naar de kaeng Krachean dam,dan terug naar beneden door de slagboom en meteen rechts daar kan je een lekker bakkie koffie doen.elst99 schreef:Het natuurpark " Krachang" tussen Petchaburi en Cha-am, doorrijden tot aan de Birmese grens, wat me persoonlijk geboeid heeft was Khao Sok en PhangNa, boottochten gemaakt, geweldig.
Vervolg dan je weg tot je op een gegeven moment de borden palau waterval tegen komt als je die blijft volgen dan heb je vanaf het begin een schitterende route te pakken langs mooie waterpartijen valeien en vergezichten en als je geluk hebt kom je wilde olifanten tegen(meestal s,morgens vroeg of wat later in de middag)wij rijden deze route elk jaar wel een of twee keer. Van |Cha am vandaan ongeveer (heen en terug)150 km wij doen dat met een Honda Scoopy wat ons betreft de beste scooter om lange afstanden te rijden zonder er gebroken af te komen.
Onderweg kom je het bang padang kamp tegen waar we altijd wat drinken daar kun( je( evt. de volgende dag) vogels spotten of een afspraak maken om een trip met Rangers te maken in het park zelf wij hebben het met de scooter gedaan( tot onze verwondering hoefden we niets te betalen)maar dan moet je goed uit de weg kunnen met je scooter komt keien enz.tegen maar wel een aanrader.Hebben helaas geen wild gezien ik denk dat we teveel herrie maakten.
Have Fun
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.
-
- Volwaardig lid
Ja het Krachang park hebben wij ook verschillende keren gedaan, vooral de stilte op de meren, boven tegen de Birmese grens, is indrukwekkend.
Eerlijk gezegd, durven we niet meer op een scooter cq motorbike, we hebben geen motorrijbewijs en ze zijn vaak meer als 50cc, dus ben je niet verzekerd,je kent de kleine regeltjes wel
en als de verzekering een mogelijkheid ziet, nou ja de rest ken je.
Maar we hebben dat wel een paar keer per auto gedaan.
Eerlijk gezegd, durven we niet meer op een scooter cq motorbike, we hebben geen motorrijbewijs en ze zijn vaak meer als 50cc, dus ben je niet verzekerd,je kent de kleine regeltjes wel

Maar we hebben dat wel een paar keer per auto gedaan.