Gele boekje.
Moderator: Loempia
- Herbergier
- Volwaardig lid
Gele boekje.
Ik woon nu vier maanden in de stad Buriram en nu hebben enkele van mijn vrienden, die hier al langer wonen, het er over dat ik het gele boekje moet aanvragen, alleen weet iemand van jullie wat nu de voordelen van dat gele boekje zijn. of is het alleen maar een bewijs dat je in Thailand mag wonen.
Een van mijn vrienden beweerd zelfs, dat je op vertoon van dat boekje, gratis medische verzorging kan krijgen d.m.v. gratis medicijnen, (maar ik geloof daar niet in) je kan de auto of motorbike op jouw naam hebben, enz.
Ik ben wettelijk getrouwd, 65 jaar, we bezitten een eigen huis en mijn vrouw heeft een goeie baan bij het gerechtshof.
Maar wat zijn nu de voor- of nadelen van het gele boekje.
Een van mijn vrienden beweerd zelfs, dat je op vertoon van dat boekje, gratis medische verzorging kan krijgen d.m.v. gratis medicijnen, (maar ik geloof daar niet in) je kan de auto of motorbike op jouw naam hebben, enz.
Ik ben wettelijk getrouwd, 65 jaar, we bezitten een eigen huis en mijn vrouw heeft een goeie baan bij het gerechtshof.
Maar wat zijn nu de voor- of nadelen van het gele boekje.
Alles van waarde is weerloos.
- RuudThai
- Expat
Re: Gele boekje.
Het onderwerp is al vaker aan de orde geweest, kijk : http://www.thailandforum.nl/viewtopic.php?f=24&t=820557 en daar wordt ook weer verwezen naar http://thailand.xsbb.nl/viewtopic.php?f=24&t=816435.
- Herbergier
- Volwaardig lid
Ik heb het gelezen en wordt er niet veel wijzer van, het gaat alleen maar over een huis, auto of motorfiets op eigen naam, ik had wat meer voordelen verwacht, weet iemand b.v. iets over gratis medische hulp en medicijnen?
- Ben
- Expat
Herbergier schreef:Ik heb het gelezen en wordt er niet veel wijzer van, het gaat alleen maar over een huis, auto of motorfiets op eigen naam, ik had wat meer voordelen verwacht, weet iemand b.v. iets over gratis medische hulp en medicijnen?
Met het gele boekje krijg je in elk geval geen gratis medicatie of verzekering
Mogelijk dat je vriend zijn vrouw bij de goverment werkt en dan is het mogelijk .
Het gele boekje geeft je geen enkel recht dan uitsluitend dat je een woning bezit .
zie het maar als een adres bevestiging .wat je met het gele boekje kan kan je ook op andere manieren.
- Herbergier
- Volwaardig lid
Bedankt Ben, ik geloofde er ook al niet in, maar zoals ik al schreef werkt mijn vrouw bij het gerechtshof, dus bij het goverment, nu hebben ze mij verteldt dat ik via haar nu mee verzekerd ben, maar daar ben ik ook nog niet helemaal zeker van, is er misschien iemand die ook in die situatie zit en mij daar wat meer over kan vertellen?
Mijn vrouw zelf zegt dat ze nu verzekerd is voor haar zelf, haar ouders, haar kinderen en haar wettelijke echtgenoot en dat ben ik dus.
Mijn vrouw zelf zegt dat ze nu verzekerd is voor haar zelf, haar ouders, haar kinderen en haar wettelijke echtgenoot en dat ben ik dus.
- Ben
- Expat
In dat geval kan je idd mee verzekerd worden.Herbergier schreef:Bedankt Ben, ik geloofde er ook al niet in, maar zoals ik al schreef werkt mijn vrouw bij het gerechtshof, dus bij het goverment, nu hebben ze mij verteldt dat ik via haar nu mee verzekerd ben, maar daar ben ik ook nog niet helemaal zeker van, is er misschien iemand die ook in die situatie zit en mij daar wat meer over kan vertellen?
Wat je vrouw zegt klopt maar wel even uitzoeken voor wat voor heoveel
welke ziekenhuizen je kan bezoeken Medicatie ed .
-
- Volwaardig lid
Een Thaise staatsambtenaar is inderdaad automatisch verzekerd voor de ziektekosten. Deze verzekering dekt ook de ouders en de echtgeo(o)t(e) en minder jarige kinderen .Herbergier schreef:Bedankt Ben, ik geloofde er ook al niet in, maar zoals ik al schreef werkt mijn vrouw bij het gerechtshof, dus bij het goverment, nu hebben ze mij verteldt dat ik via haar nu mee verzekerd ben, maar daar ben ik ook nog niet helemaal zeker van, is er misschien iemand die ook in die situatie zit en mij daar wat meer over kan vertellen?
Je vrouw moet er even wat voor regelen, zodat je een nummer krijgt waaronder je bekend staat. Maar dan kun je je bij overheidsziekenhuizen registreren en je vingerafdrukken laten afnemen. Je hoeft dan niet meer eerst zelf te betalen waarna je vrouw het terugkrijgt.
Niet alles is gedekt, maar verrreweg het meeste wel. Het heeft een zeer uitgebreide dekking.